برگزاري مراسم گرامیداشت سالروز ولادت حضرت معصومه (س) در پاوه

سرویس: فرهنگ و هنرکد خبر: 296383|18:34 - 1396/05/05
نسخه چاپی
برگزاري مراسم گرامیداشت سالروز ولادت حضرت معصومه (س) در پاوه
مراسم گرامیداشت سالروز ولادت حضرت معصومه (س) وروز دختر توسط بسیج جامعه زنان ناحیه پاوه در سپاه ناحيه پاوه برگزار گردید .

به گزارشهزار ماسوله، مراسم گرامیداشت سالروز ولادت حضرت معصومه (س) وروز دختر توسط بسیج جامعه زنان ناحیه پاوه در سپاه ناحيه پاوه برگزار گردید .

 

در اين مراسم جانشین فرمانده ی سپاه ناحیه پاوه ضمن خیر مقدم وتبریک این روز به حضارمحترم به ارائه مطالبی پرداختند .

 

جناب سرهنگ سلطان قلی در ابتدای سخنان خود به نقش قرآن پرداختند که میتواند بهترین سند برای معرفی زن وجایگاه آن داشته باشد که بهترین موید آن سوره هایی که در قرآن امده است و در آیات الهی آمده است که زن و مرد از یک نفس واحده آفریده شده اند و ازهرنظر بین زن ومرد تفاوتی وجود ندارد و حقوقشان با یکدیگر برابر است امروزه  مللهای بسیاری حقوق زن را در طول تاریخ پایمال کرده و می کنند .

 

وي با اشاره اینکه در جامعه اسلامی حقوق زن امرالله است ومشخص و معین شده ودرآیات متعددی به آن اشاره شده است واینکه از میان آیات قران سوره مختص زنان وجود داردکه آن سوره به نام سوره مبارکه نساء می باشد که در باره شان و مرتبت آنهاست در این میان با اشاره به چندین زن که سرآمد اخلاق نکوست پرداخت ازجمله مادرحضرت موسی و  همسر فرعون و اینکه دختران امروز باید الگوی خود را حضرت معصومه (س) قرار دهند.

 

وي در ادامه به زندگی آن حضرت والقاب ایشان اشاره نموده و ایشان در سخنان خود به مراتب نفس اشاره کرده و در مورد آنها توضیح دادند و اینکه اگر خانمها وآقایان پاکی رادر پیشگیرند به این مراتب نفس می رسند  واینکه محدوده حجاب را بیان کردندکه زنان امروز تقریبا آنرا فراموش کرده و رعایت نمی کنند و علل اصلی طلاق را همین بی حجابی زنان بیان نمودند .

 

در ادامه یکی از دختران به قرائت کلمه در مورد حجاب و دختر پرداخت وحسن ختام برنامه اهدای جوایز به چند نفر که هم نام فاطمه بودند ، و از حضار به و همچنین کسانی که در مسابقه زندگی آن بانو شرکت نمودند جوایزی به قید قرعه اهداشد

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد