وزير نيرو اعلام كرد:

نیروگاه برق آبی سد داریان طی دو ماه آینده به بهره برداری می‌رسد

سرویس: اجتماعیکد خبر: 296374|19:58 - 1396/05/03
نسخه چاپی
نیروگاه برق آبی سد داریان طی دو ماه آینده به بهره برداری می‌رسد
چیت چیان اظهار کرد: مصرف فعلی استان کرمانشاه در پیک مصرف ۱۲۸۰ مگاوات است و همین الان ظرفیت تولید ما بیش تر از مصرف است همزمان سه نیروگاه بزرگ را در حال ساخت داریم، نیروگاه برق آبی داریان طی یکی دو ماه آینده با ظرفیت ۲۰۵ مگاوات به بهره برداری می رسد.

به گزارشهزار ماسوله، حمید چیت چیان امروز سه شنبه در جلسه شورای اداری استان کرمانشاه با موضوع اقتصاد مقاومتی که در استانداری برگزار شد، با اشاره به اینکه کشور سرمایه گذاری بی نظیری را در ارتباط با تامین منابع آب، استحصال، ذخیره سازی و احداث شبکه های آبیاری زهکشی عهده دار شده است، گفت: این منابع آب تامین شده اگر از آن بصورت سنتی استفاده شود اشتغال جدیدی و ۳۰ – ۴۰ هزار اشتغرال در استان ایجاد خواهد کرد اما اگر  بتوانیم از این آب برای کشت گلخانه ای و صنعتی استفاده کنیم میزان اشتغال ضرب در بیست خواهد شد و امکان بی نظیری را برای استان ایجاد کرده که معنای توسعه اقتصادی و اجتماعی همه جانبه در غرب است.

 

وی اظهار کرد: کشور ما پنجمین کشور در دنیاست که بیشترین سرمایه گذاری را در کشت آبی انجام داده اما کشت آبی فی نفسه به معنای مطلوبی نیست در کشورهای اروپایی اصلا شبکه های آبیاری و زهکشی اجرا نمی کنند زیرا آنقدر بارندگی دارند که بی نیاز از ایجاد سیستم های آبی اند.

 

وی متوسط بارندگی در استان کرمانشاه را بیش از ۴۹۰ میلیمتر است و معادل دو برابر متوسط کشور اعلام کرد و گفت: هم اکنون دو واحد ۳۲۰ مگاواتی نیروگاه بیستون، ۴ واحد ۱۶۲ مگاواتی در نیروگاه زاگرس، ۴ واحد ۲۷ و نیم مگاواتی در نیروگاه اسلام آباد و یک نیروگاه هفت و نیم مگاواتی داریم که در جمع ۱۴۰۵ مگاوات در استان داریم.

 

چیت چیان اظهار کرد: مصرف فعلی استان کرمانشاه در پیک مصرف ۱۲۸۰ مگاوات است و همین الان ظرفیت تولید ما بیش تر از مصرف است همزمان سه نیروگاه بزرگ را در حال ساخت داریم،نیروگاه برق آبی داریان طی یکی دو ماه آینده با ظرفیت ۲۰۵ مگاوات به بهره برداری می رسد.

 

وزیر نیرو افزود: توسعه نیروگاه زاگرس با ظرفیت ۱۶۰ مگاوات و نیروگاه دالاهو در حال احداث است و ۱۴۳۰ مگاوات در آینده ای بسیار نزدیک به ظرفیت ۱۴۰۵ مگاواتی اضافه می شود و این با در نظر گرفتن ۵۰۰ مگاواتی است که صادر می شود.

 

وی با اشاره به افتتاح شش طرح برقی در استان گفت: استان کرمانشاه از جمیع جهات نیازمند توسعه بیشتر است ما به عنوان بخش آب و برق تمام آنچه که در دسترس داریم در خدمت مردم به کار گرفتیم و به کار خواهیم گرفت.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد