رئیس کل دادگستری کرمانشاه جزییات تازه ای از پرونده کلاهبردار میلیاردی را فاش کرد

سرویس: اجتماعیکد خبر: 296361|18:17 - 1396/05/01
نسخه چاپی
رئیس کل دادگستری کرمانشاه جزییات تازه ای از پرونده کلاهبردار میلیاردی را فاش کرد
رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه گفت: فرد کلاهبرداری که مبالغ زیادی از مردم پاوه دریافت کرده بود به هنگام خروج از کشور در یکی مرزهای شمال غربی کشور دستگیر شد.

به گزارشهزار ماسوله، به نقل از ایرنا، محمدرضا عدالتخواه روز یکشنبه در مراسم تودیع و معارفه دادستان عمومی و انقلاب شهرستان پاوه افزود: این فرد کلاهبردار با این ادعا که سودهای کلان در قبال سپرده به افراد می دهد مبالغ کلانی را از مردم پاوه دریافت و جمع آوری کرده بود و قصد خروج از کشور را داشت.
وی اظهار کرد: نامبرده با انتشار عکسی از خود در فضای مجازی وانمود کرده بود که به خارج از کشور(ترکیه) رفته است و درصدد رد گم کردن و فرار از کشور بود.
عدالتخواه افزود: دوستان امنیتی ما با رصدی که از موضوع داشتند متوجه شدند که فرد کلاهبردار به یکی از مرزهای شمال غربی وارد شده و قصد خروج از کشور را دارد که خوشبختانه دستگیر شد.
وی تصریح کرد: با وجود توصیه ها و تذکرات ما به مردم مبنی بر اینکه کسانی که وعده سودهای کلان می دهند و پول های مردم را به دست می آورند، اینها شیاد و کلاهبردار هستند متأسفانه مردم توجه نمی کنند و گرفتار می شوند.
رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه با اظهار تأسف از بی توجهی مردم به توصیه های پلیس و دستگاه قضائی افزود: هر چند وقت یکبار شاهد یک کلاهبرداری کلان در استان می شویم که جمع زیادی از مردم را گرفتار خود می کند.
عدالتخواه با بیان اینکه مردم خودشان باید هوشیار باشند، گفت: ما به عنوان یک قاعده گفتیم اگر کسی به انحای مختلف با وعده سودهای کلان درخواست پول کرد آن فرد به طور قطع کلاهبردار است.
وی اضافه کرد: نمونه بارز آن هم کلاهبرداری اخیر در شهرستان پاوه که رقم آن تا 600 میلیارد ریال تخمین زده می شود.
رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه با بیان اینکه هنوز حسابرسی دقیق انجام نشده است و شاکیان به دستگاه قضائی مراجعه نکرده اند، اما اگر همه شاکیان بیایند این موضوع هم خودش یک بحرانی است که در پاوه به وجود آمده است.
وی افزود: پرونده این کلاهبرداری برای انجام مراحل رسیدگی و جزئیات آن به دادستان عمومی و انقلاب استان کرمانشاه تحویل شده است.
عدالتخواه در ادامه به هم افزایی بسیار خوب و مطلوب دستگاه های استانی اعم از اجرایی، قضائی، نظامی و انتظامی و امنیتی اشاره کرد و گفت: به لطف این تعامل و همدلی شاهد یک امنیت پایدار در استان هستیم.
وی مسئولیتها را اعتباری و گذرا دانست و گفت: هر کسی که برای رضای خدا به مردم خدمت کند ماندگار خواهد بود لذا باید برای آخرت خویش و ماندگاری نیک دنیوی تلاش کنیم نه برای ماندن در پست و مسئولیت.
رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه با قدردانی از تلاش و زحمات رئیس، قضات و کارکنان دادگستری شهرستان پاوه گفت: این دادگستری در ارزیابی بازرسان قوه قضائیه به عنوان دادگستری پیشرو و الگو در استان معرفی شده است و باید برنامه و رویه این دادگستری به همه دادگستریهای استان تسری یابد.
وی در پایان با قدردانی از زحمات و خدمات ابراهیم شریفی دادستان سابق شهرستان پاوه، مسلم الماسی را به عنوان جاشنین وی معرفی کرد.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد