اجرای نمایش خیابانی با موضوع کولبری در شهر پاوه

سرویس: اجتماعیکد خبر: 296356|20:04 - 1396/04/30
نسخه چاپی
اجرای نمایش خیابانی با موضوع کولبری در شهر پاوه
نمایش خیابانی "عروسکهایم دخترانه گریه می کنند" به نویسندگی و کارگردانی خانم"نرمین گیوه چی" امروز جمعه 30 تیرماه 1396 اجرا شد.

به گزارشهزار ماسوله، نمایش خیابانی "عروسکهایم دخترانه گریه می کنند" به نویسندگی و کارگردانی خانم"نرمین گیوه چی" امروز جمعه 30 تیرماه 1396 اجرا شد.

 

به همین دلیل پایگاه خبری_ تحلیلی هزارماسوله مصاحبه ای با خانم گیوه چی ترتیب داده است که شما را به خواندن آن دعوت می کنیم.

 

لطفاً خودتان را معرفی کنید و به مخاطبین ما بگویید که چند سال است  تئاتر کار می کنید؟

 

_نرمین گیوه چی هستم، کارشناس روانشناسی و مدت بیش از 15 سال است که در عرصه تئاتر و ادبیات در سطح شهرستان و استان کار می کنم. در یکی از فیلم های کوتاه به کارگردانی محمدرضا رحمانی بنام "عنوان عروسک"ایفا نقش کرده ام که نشانطلا و جشنواره ملل اتریش و نشان نقره و دیپلم افتخار یونیکا و... را کسب کرد.همچنین تئاتر موزیکال تیتیل و ببیل و مقالات مختلفی که ارائه داده ام رزومه کارهای فرهنگی است که انجام داده ام.

 

_ایده اولیه این تئاتر چگونه به ذهن شما رسید؟

 

_بواقع اولین جرقه نوشتن این نمایشنامه، بخاطر همدردی با کودکانی است که پدرانشان را در حوادث مختلف سال گذشته در کشورمان از دست داده اند،حوادثی مانند آتش‌سوزی پلاسکو، حوادث معدن و البته کولبرانی که در نقاط مختلف مرزهای کشورمان فوت کرده اند و کودکانشان یتیم شده اند.


لازم است که این نکته را ذکر کنم که دغدغه‌های اقتصادی مردم  و دختران و کودکانی که پدران کولبر دارند در منطقه فراوان یافت می شود و شاید بهمین دلیل طرح من از میان بیش از 400طرحی که به 12 همین جشنواره تئاتر خیابانی مریوان راه یافته بودند، اجازه بازبینی یافت.

 

_چرا این کار را بصورت تئاتر خیابانی برگزار کردید؟

 

_تصمیم گرفتم کاری خیابانی ارائه دهیم که دغدغه‌های خود را بصورت مستقیم به مخاطب القا کنیم، در تئاتر خیابانی بازیگر و مخاطب ارتباطی بدون واسطه صحنه و بصورت زنده دارند.

 

آیا مسئولین و نهادهای مربوطه با شما همکاری لازم را داشتند؟

 

_ بله، خوشبختانه هم اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان و هم انجمن نمایش حمایت های لازم را داشتند. همچنین سایر ارگان ها مانند شهرداری و سپاه پاسداران نیز همکاری داشتند. البته هزینه ها و اسپانسری این طرح با حمایت انجمن فرهنگی روجیار مریوان و مهندس صباح جباری صورت پذیرفت.

 

_ استقبال عمومی از اجرای قبلی شما چگونه بود؟

 

_به دلیل اینکه تئاتر خیابانی نیازی به تبلیغات ندارد،ما نیز اطلاع رسانی زیادی نکردیم و با این وجود استقبال زیادی از آن شد. پیر و جوان با خنده ها و گریه هایشان درگیر نمایش شدند و بازتاب خوبی داشت.خودپنداری مردم و مخاطبین در این نمایش فوق‌العاده بود.

 

بازیگران شما چه کسانی هستند و چگونه با آنان کار کردید؟

 

_بازیگران این نمایش راشد احمدی، سوران بهرامی، صنم غفوری، پژمان رحیمی، آیدا میروانی، مسرور مهدیانی هستند که نزدیک به 40 روز در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی با آنان تمرین داشتم.البته صنم دخترم را به این دلیل انتخاب کردم که زمان بیشتری را به تمرین کردن با وی بپردازم.

 

سخن پایانی شما؟

 

_ از همه کسانی که به هر نحو به برگزاری این نمایش کمک کردند تشکر می کنم، همچنین از شما و سایر همکارانتان که این نمایش و مصاحبه را رسانه ای می کنید.

 

تهيه مصاحبه از خانم کوثر فخری خبرنگار هزارماسوله

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد