جلسه هماهنگي راه اندازي مركز مشاوره خانواده در سپاه ناحيه پاوه برگزار شد

سرویس: اجتماعیکد خبر: 296344|01:40 - 1396/04/26
نسخه چاپی
جلسه هماهنگي راه اندازي مركز مشاوره خانواده در سپاه ناحيه پاوه برگزار شد
جلسه هماهنگي راه اندازي مركز مشاوره خانواده در سپاه ناحيه پاوه برگزار شد.

به گزارشهزار ماسوله، جانشين فرماندهي سپاه ناحيه پاوه در اين مراسم ضمن خير مقدم به مهمانان در سخناني اظهار داشت: اين نشست در پي وجود يكي از معظلات شهرستان كه در حال افزايش مي باشد، برگزار شده است كه ان شاالله با راه اندازي يك مركز مشاوره ، بتوانيم با بكارگيري كارشناساني متخصص درصدي از اين آمار را در شهرستان كاهش دهيم.

 

سرهنگ سلطان قلي افزود: افزايش آمار طلاق در شهرستان پاوه كارگروههاي سپاه ناحيه پاوه را برآن داشت كه راه چاره اي را در حد توان و با همكاري برخي از نهادهاي شهرستان داشته باشيم.

 

وي با بيان اينكه در پي آن مركز مشاوره در شهرستان مي توانست در كاهش اين آمار اثر گذار باشد گفت: راه اندازي اين مركز مشاوره براي كمك به زوج هاي جوان و يا براي زوج هايي كه تشكيل خانواده داده و با برخي از مشكلات مواجه هستند، مي باشد كه آگاهي زوجين را در مهارت ها و روابط آنها و از طريق مشاوره در سطح بالايي افزايش خواهد داد.

 

وي ادامه داد: ما اكنون در حال گذر از دوره سنتي و مدرن به دوران نو و جديدي خواهيم بود كه در اين دوران يك سري الزامات وجود دارد كه جوانان و زوج ها بايد به مهارتهاي جديد مسلح شوند.

 

وي گفت: متاسفانه در شهرستان پاوه آمار طلاق در حال افزايش مي باشد كه بايد گفت علتهاي اصلي آن،  تهاجم رسانه هاي غربي ، دور افتادن مردم از راه و روش هاي سنتي و فرهنگ قرآني و نداشتن شناخت و اطلاعات كافي مي باشد.

 

وي تصريح كرد: در اين مركز مشاوره بايد خدمات تخصصي در كاهش آسيب اجتماعي طلاق و مشاوره خانواده برای کمک به شکل گیری خانواده هايي كه دچار مشكلات شده اند، ارائه شود.

 

در ادامه مسئول فرهنگي سپاه ناحيه پاوه نيز در سخناني اظهار داشت: راهنمایی و ارائه خدمات حرفه ای مشاوره به جوانان و خانواده ها برای ازدواج آگاهانه و پایدار و همچنين پیشگیری، کاهش و کنترل آسیب های تهدید کننده سلامت ازدواج و تحکیم و تعالی خانواده به جوانان و خانواده ها از جمله اهداف اين مركز مشاوره خواهد بود.

 

فعله گري افزود: در واقع اين مركز مشاوره، پاسخي به نيازهاي مشاوره‌اي و روان‌شناختي در زمينه‌هاي فردي، خانوادگي، زناشويي، گروهي و اجتماعي به منظور ارتقاء سطح سلامت روان جامعه است تا در نهايت منجر به كاهش آسيب اجتماعي طلاق شود.

 

وي گفت: مشاوره فردي، مشاوره زناشويي، مشاوره گروهي، مشاوره خانوادگي و جلسات آموزشي از اهم فعاليتهاي اين مركز خواهد بود كه هر مركز با توجه به نيروهاي خود و توانمندي اين نيروها برخي از اين خدمات را يك و يا دو روز در طول هفته به مراجعين ارائه مي كنند .

 

در ادامه برخي از حاضرين در جلسه نيز به ارائه نقطه نظرات خود پرداختند.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد