به مناسبت هفته بهزیستی

آشنایی با فعالیت ها و اقدامات امور پیشگیری اداره بهزیستی پاوه

سرویس: صرفا جهت اطلاعکد خبر: 296340|20:45 - 1396/04/24
نسخه چاپی
آشنایی با فعالیت ها و اقدامات امور پیشگیری اداره بهزیستی پاوه
رسالت اصلی سامان بهزیستی گسترش عدالت اجتماعی، خدمت به مردم و بهتر زیستن است. و کانون اصلی فعالیت ها و برنامه های سازمان، پیشگیری از فرو پاشی زندگی افراد و خانواده های است که به علت مشکلات اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی در معرض آسیب پذیری و ناتوانی های مختلف قرار دارند.

به گزارشهزار ماسوله، رسالت اصلی سامان بهزیستی گسترش عدالت اجتماعی، خدمت به مردم و بهتر زیستن است. و کانون اصلی فعالیت ها و برنامه های سازمان، پیشگیری از فرو پاشی زندگی افراد و خانواده های است که به علت مشکلات اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی در معرض آسیب پذیری و ناتوانی های مختلف قرار دارند. در پاسخ به نیاز های اجتماعی و سلامت مردم، امور پیشگیری براساس رسالت و حیطه فعالیت خود که همان اطلاع رسانی و بالا بردن اگاهی آحاد جامعه در خصوص پیشگیری از آسیب های اجتماعی، پیشگیری از معلولیت ها، و مشاوره و روانشناختی می باشد  اقداماتی را در چهار حوزه به جامعه هدف سازمان ارایه می نماید.

 

در حوزه پیشگیری از معلولیت ها:

1-  اجرای برنامه آمبلیوپی ( کاهش تنبلی چشم) به صورت مستمر  و هر ساله در سطح شهر و دور افتاده ترین روستاها؛ در این طرح با انجام معاینات و شناسایی کودکان دارای مشکل بینایی نسبت به ارجاع آنها به سطوح بالاتر و حمایت مالی از خانواده ها در زمینه ویزیت رایگان، کمک هزینه خرید عینک و عمل جراحی اقدام می شود.

2- اجرایی برنامه غربالگری شنوایی شیر خواران و نوزادان معاینه، شناسایی و ارجاع آنها به مراجع بالاتر و حمایت مالی از خانواده های نیازمند.

3- معرفی افراد و زوجین کم بضاعت مالی جهت انجام آزمایشات ژنیتک و حمایت مالی از خانواده های نیازمند.

4-اجرایی طرح آگاه سازی، پیشگیری از معلولیت های ناشی از انفجار مین و مهمات عمل نکرده در کلیه روستاهای مرزی و مدارس سطح شهرستان.

5- برگزاری کلاس های آموزشی در زمینه شناسای عوامل زمینه ساز ژنتیکی و محیطی در به وجود آمدن معلولیت ها و راه کارهای پیشگیری از آنها.

 

در حوزه پیشگیری از اعتیاد:برگزاری کلاس های آموزشی پیشگیری از اعتیاد، اجرایی برنامه های اجتماع محور با رویکرد پیشگیری از اعتیاد در محلات پر خطر، برپایی نمایشگاه، پخش پوستر، بروشور و تراکت های آموزشی.

  

در حوزه پیشگیری از آسیب های اجتماعی:برگزاری کارگاه های آموزشی در زمینه آموزش مهارت های زندگی، مهارت های پیش از ازدواج، زندگی خانواده (حل تعارضات، فرزندپروری و... )

 

در حوزه مشاوره و روانشاختی:مشاوره حضوری در زمینه های تربیت فرزندان، بلوغ و نوجوانی، مشکلات تحصیلی، مشاوره پیش از ازدواج، روابط زوجین و اختلالات روانی؛ راه اندازی خط  صدای مشاور «1480» سازمان بهزیستی.

اداره بهزیستی شهرستان پاوه در اجرای این برنامه ها از همکاری و همیاری ارگان های مختلفی برخوردار بوده است که بر خود واجب می دانیم که از آنها صمیمانه تقدیر و تشکر نماییم؛ امام جمعه محترم،  فرماندار، بخشداری ها و دهیاری های محترم، مدیریت و روسای محترم آموزش پرورش پاوه، نوسود، نودشه و باینگان، شبکه بهداشت و درمان، ناحیه مقاومت بسیج، کمیته امداد حضرت امام (ره)، هلال احمر، اداره تعاون،کار و رفاه اجتماعی.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد