نادري عنوان كرد:

پشت پرده واگذاری پالایشگاه کرمانشاه به بخش خصوصی باید روشن شود

سرویس: اجتماعیکد خبر: 296333|18:45 - 1396/04/22
نسخه چاپی
پشت پرده واگذاری پالایشگاه کرمانشاه به بخش خصوصی باید روشن شود
نماینده مردم پاوه و اورامانات گفت: پشت پرده واگذاری پالایشگاه کرمانشاه به بخش خصوصی یک رانتی است که باید مشخص شود.

به گزارشهزار ماسوله، شهاب نادرینماینده مردم اورامانات در گفت‌وگو باخبرنگار مجلسگروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به درخواست جمعی ازنمایندگان استان کرمانشاهبرایتحقیق و تفحص از وضعیت پالایشگاه کرمانشاه، اظهار داشت:پالایشگاه کرمانشاهنماد ملی استان است اما متأسفانه بهبخش خصوصیواگذار شده است.

وی با اشاره به محورهایتحقیق و تفحصادامه داد: درخواستنمایندگان کرمانشاهازوزیر نفتاین است که علت و نحوه واگذاری پالایشگاه و همچنین نحوه احراز شرایط خریدار را توضیح دهد.

نماینده مردم پاوه با بیان اینکه لزومی ندارد کهپالایشگاه کرمانشاهبهبخش خصوصیواگذار شود، تصریح کرد:پالایشگاه آبادانبا وجود آن که تاکنون 2 هزار و 600 میلیارد تومان ضرر داده است هنوز واگذار نشده و دولت آن را اداره می‌‌کند.

نادری با تأکید بر اینکهنمایندگان کرمانشاهمخالف اصل 44 قانون اساسی نیستند، گفت: بحث اصلی ما این است کهپالایشگاه کرمانشاهدو سال گذشته در بورس هزار و 400 میلیارد تومان به مزایده گذاشته شد، اما امروز با قیمت  210 میلیارد تومان آن هم نه در فرابورس بلکه در مزایده‌ای که مشخص نیست به چه صورت انجام گرفته، واگذار شده است.

نماینده مردم پاوه افزود:پالایشگاه کرمانشاهدر حالی امروز 210 میلیارد تومان ارزیابی شده و هر متر زمین آن را 50 هزار تومان برآورد کردند که قیمت هر متر زمین آن بیش از 3 میلیون و 500 هزار تومان ارزش دارد و باید مشخص شود که پشت پرده این قضیه چیست؟

وی اظهار داشت: جای تعجب دارد که برخی می‌گویند طی سه سال گذشتهپالایشگاه کرمانشاه7 هزار میلیارد تومان ضرر زده اما طی این سه ماهی که بهبخش خصوصیواگذار شده به سوددهی قابل توجهی رسیده است که این اظهار نظر‌ها کاملا غیر منطقی است.

نادری تأکید کرد:نمایندگان کرمانشاهبه دنبال بازگردان به این پالایشگاه به بخش دولتی و اداره آن از سویوزارت نفتهستند چرا که معتقدیم در پشت قضیه این واگذاری رانتی وجود دارد. 

نادری در پایان خاطر نشان کرد: در خواستتحقیق و تفحص از واگذاری پالایشگاه کرمانشاهبا امضای نمایندگان کرمانشاه تقدیمهیأت رئیسهشده و برای رأی گیری باید درصحن علنیاعلام شود.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد