نشست برخی از فعالین عرصه گردشگری منطقه با نماینده سازمان میراث فرهنگی کشور در شهر روانسر

سرویس: اجتماعیکد خبر: 296332|17:33 - 1396/04/22
نسخه چاپی
نشست برخی از فعالین عرصه گردشگری منطقه با نماینده سازمان میراث فرهنگی کشور در شهر روانسر
نشستی از طرف سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و برخی از فعالین گردشگری، صنایع دستی و همچنین سرمایه گذاران این عرصه از شهرستان های اورامانات در شهر روانسر برگزار شد.

به گزارشهزار ماسوله، روز چهارشنبه 21 تیرماه 1396 نشستی با حضور مهندس اجرایی،خانم دکتر حیدری و آقای رنجبر مدیر اداره شهرستان از طرف سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و برخی از فعالین گردشگری، صنایع دستی و همچنین سرمایه گذاران این عرصه از شهرستان های اورامانات در شهر روانسر برگزار شد.

 

در این نشست افراد حاضر به گفتگو و تبادل نظر درخصوص مسائل و مشکلات منطقه پرداختند. رنجبر مسئول میراث فرهنگی شهرستان روانسر با اشاره به تعداد زیاد آثار ثبت ملی روانسر گفت: روانسر 110 اثر ملی دارد ولی متاسفانه خدمات مربوط به حوزه گردشگری در این شهرستان مربوط به سی سال پیش است. وی افزوداز جمله مشکلاتی که وجود دارد پیچ و خم های زیاد اداری در دادن استعلامات است، همچنین در ارائه تسهیلات بانکی به متقاضیان و فعالین مشکلات زیادی وجود دارد. هیچ امکاناتی در مسیر گردشگری منطقه وجود ندارد و  حریم راه ها بر اساس استانداردهای کشوری از عمده ترین مشکلات است.

 

در ادامه  اجرایی با اشاره به انتخاب استان کرمانشاه برای ارائه خدمات گردشگری بیشتر گفت:در سطح کشور ۵ استان برای تولید و اشتغال روستایی انتخاب شده اند که کرمانشاه از جمله این استان هاست. وی افزود: هرگونه طرح تولید اشتغال در زمینه طرح گردشگری روستاها را حمایت می کنیم. توسعه گردشگری روستاها از اولویت برنامه های سازمان است.

 

نماینده سازمان میراث فرهنگی کشور با اشاره به مشکلات این حوزه گفت: مشکلات همه حوزه های سازمان در قالب گزارش هایی روزانه به دبیرخانه ارسال می شود. اجرایی ادامه داد: سه مسئله اساسی که باید به طور جد در منطقه پیگیری شود جذب گردشگر، حضور سرمایه گذار و بازاریابی صحیح است. وی گفت: با کمترین سرمایه گذاری ها بیشترین اشتغال در این حوزه ایجاد می شود. پتانسیل های زیادی در این عرصه وجود دارد و متاسفانه ما استفاده بهینه از این موقعیت را در منطقه به صورت جد نداشته ایم.

 

 در راستا سازمان حمایت های زیادی از شغل هایی مانند کیوسک های صنایع دستی، بوم گردی، تاسیسات گردشگری و ... وجود دارد.

 

مهندس اجرایی در پایان سخنانش به پیگیری مشکلات اشاره کرد و گفت: حتما به عنوان نماینده سازمان در این نشست تمام مسائل و دیدگاه ها را به خانم دکتر احمدی پور، رییس سازمان انتقال خواهم داد و قول مساعدت و پیگیری این مشکلات را در برنامه خواهم داشت.

 

خانم دکتر حیدری نیز در جمعبندی نشست گفت: بیشترین مشکلی که بر سر راه توسعه گردشگری این منطقه وجود دارد، مسئله حریم راه است. بدر این راستا با ادارات حمل و نقل، امور اراضی و سایر ارگان ها نشست هایی در خصوص حل مسائل داشته ایم.

 

حیدری در پایان ابراز امیدواری کرد که سرمایه گذاران بیشتری در این عرصه ورود کنند و شاهد تحولات بنیادین در منطقه و استان باشیم.

 

خبرنگار کوثر فخری

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد