وقتی که بيماران اورژانسي در راهروهاي بيمارستان معطل مي مانند/مسئولان، به بررسی نواقص، در جهت رفع آنها اقدام كنند

سرویس: صرفا جهت اطلاعکد خبر: 296152|01:09 - 1396/02/29
نسخه چاپی
وقتی که بيماران اورژانسي در راهروهاي بيمارستان معطل مي مانند/مسئولان، به بررسی نواقص، در جهت رفع آنها اقدام كنند
نارضایتی از برخورد پزشکان یا بی‌اعتنایی آنها به بیمار، از مسائلی‌ است که اکثر بیماران آن را تجربه کرده‌اند.

به گزارشهزار ماسوله، نارضایتی از برخورد پزشکان یا بی‌اعتنایی آنها به بیمار، از مسائلی‌ است که اکثر بیماران آن را تجربه کرده‌اند.

 

برخي از پزشکانی که در مطب هاي خصوصي و يا كلينيك ها به ارائه خدمات به مردم مشغول هستند، روزی صدها بیمار را مي توانند به سبب انكه بيماران انها به مراتب كمتر اورژانسي هستند، ویزیت می‌کنند و مطب این پزشکان هم، از بیماران و خانواده‌های آنها که نگران از احتمال پیشرفت بیماری خود به صورت تدريجي هستند، پر است.

 

در مقابل بيماراني اورژانسي نيز هميشه هستند كه به بيمارستان و يا درمانگاه مراجعه مي كنند، بلكه در كمترين زمان ممكن بتوانند، با درمان بهبود يابند.

 

اين بيماران بدون صرف وقت بايد درمان گردند، كما اينكه رسيدگي سريع به آنها مي تواند آنان را از مرگ حتمي نجات دهد.

 

اما مشکل زمانی آغاز می‌شود که با وجود آنكه اين بيماران اورژانسي هستند، اما وقت را در راهروهاي اورژانس بيمارستان با بي اعتنايي پزشكان سپري مي كنند.

 

ادريس رحيمي یکی از شهروندان ناراضی از وضعیت درمان در بيمارستان قدس پاوه، از بی‌توجهی پزشک به بیماران را براي ما بازگو مي كند و مي گويد: در تاريخ 27 ارديبهشت ماه درد شدیدی را از تب و لرز و سنگ كليه داشتم كه تمامي بدنم را فرا گرفته بود.

 

وي افزود: با خانواده ام به بيمارستان پاوه مراجعه كردم و با توجه به آنكه مشكل تنفسي هم دارم و هر روز را از اسپري تنفسي استفاده مي كنم، دردم را دو چندان كرده بود به طوري كه حتي توان حرف زدن را نداشتم.

 

وي گفت: پس از آن هزينه ويزيت را از ساعت 9 و نيم شب كه مراجعه نموده بوديم، پرداخت كرديم و در آن زمان حدود ده نفر در نوبت بودند پس از مراجعه من تعداد بيماران به حدود 30 نفر رسيدند.

 

وي ادامه داد: پس از كلي معطل ماندن در پشت اتاق پزشك ، تاب و تحمل بیماران به سبب نوبت هاي غير متعارف به سر آمد.

 

وي گفت: ما كه به عنوان بيمار اورژانسي مي باشيم، اما بيماراني كه ويزيت هم نشده بودند، به راحتي بدون رعايت حق و حقوق ديگران در نوبت گيري، به پزشك بيمارستان مراجعه و ويزيت مي شدند.

 

رحيمي مي گفت: با اعتراض ما مبني بر چگونگي رعايت نكردن نوبت گيري، پزشك معالج هم دليل ،بيمار قبلي و رزرو نوبت قبلي و همچنين در حيطه اختيارات خود رابراي ما عنوان مي كرد.

 

اين بيمار گفت: پس از آنكه حدود يك ساعت را در آنجا معطل مانديم، با نارضايتي و مشاجره با پزشك، تصميم به مراجعه به درمانگاه سطح شهر گرفتيم كه در آنجا حدود دو ساعت بستري بودم تا حداقل كمي بهبود يافتم.

 

وي در پايان مي گفت: رواج هر کدام از خطاهاي جزئي از جانب پزشكان، می‌تواند میزان اعتماد عمومی را از سطح کنونی بيمارستان، پایین‌تر آورده و بهداشت و درمان شهرستان را زير سوال ببرد، اما شایسته‌ است که مسئولان، هم به ارزیابی نظرات مردم پرداخته و رسيدگي به اين نظرات را سرلوحه کار خود قرار دهند تا با بررسی نواقص، در جهت رفع آنها اقدام كنند.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد