صبح امروز صورت گرفت؛

اهدای سلولهای بنیادی خونساز توسط مردم شهرستان پاوه+تصاویر

سرویس: فرهنگ و هنرکد خبر: 296148|21:32 - 1396/02/28
نسخه چاپی
اهدای سلولهای بنیادی خونساز توسط مردم شهرستان پاوه+تصاویر
در اقدامی خداپسندانه مردم نوعدوست شهرستان پاوه با اهدای سلولهای بنیادی خونساز به یاری بیماران نیازمند شتافتند.

به گزارشهزار ماسوله، در اقدامی خداپسندانه و براي دومين بار (اينجابخوانيد) در شهرستان پاوه، مردم نوعدوست اين شهرستان با اهدای سلولهای بنیادی خونساز به یاری بیماران نیازمند شتافتند.

 

نمونه گیری خون برای بانک سلول های خونی ایران و کمک به بیماران سرطانی صبح امروز با همت کانون سلامت وابسته به دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه و شبكه بهداشت و درمان پاوه در کلینیک تخصصی اين شهرستان انجام شد.

 

گفتني است بانک سلولهای بنیادی با نمونه گیری خون از مردم ، دریافت می شود، كه در هر نمونه گيري سه قطره خون دريافت و در هر آزمایش HLA ، نقش ژنتیکی بیماریهای سرطانی همچون سرطان خون، مغز و اعصاب و کلا بیماریهای کم خونی حاد مشخص می شود، و در نهايت براي اين بيماران استفاده خواهد شد.

 

پس از ذخیره اطلاعات مربوط به نمونه گیری بانک سلولهای خونی ، هر بیماری که مشابه همان فرد اهدا کننده خون، سلولهاي بنيادي را داشته باشد، با تماس با آن فرد اهدا كننده ، مجددا درخواست نمونه گیری از آن فرد را خواهند کرد که در این هنگام نیز سلولهای بنیادی از آن فرد مورد نظر با مصرف دارو به مدت 6 روز ، از وی دریافت خواهد شد و این اقدام هم هیچ ضرری را به فرد اهدا کننده خون نمی رساند.

 

در پايان اين نمونه گيري 74 نفر از مردم شهرستان پاوه از اين طرح استقبال كردند.

 

گفتنی است که برخی از مسئولین شهرستان همچون امام جمعه محترم پاوه، فرمانده سپاه ناحيه پاوه و دادستان شهرستان نيز به جمع بانک اهداء کنندگان سلول های بنیادی خون ساز پیوستند. 

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد