پرويز ايده پور:

حاصل پرورش درست دانش آموزان توسط آموزش و پرورش، نخبگان جامعه خواهند بود

سرویس: فرهنگ و هنرکد خبر: 296100|01:05 - 1396/02/19
نسخه چاپی
حاصل پرورش درست دانش آموزان توسط آموزش و پرورش، نخبگان جامعه خواهند بود
ايده پور با بيان اينكه امروز در نيمه راه دمكراسي هستيم تصريح كرد: اگر آموزش پرورش ما برخلاف ديدگاه سنتي، دانش آموزان خود را به درستي پرورش دهد قطعا حاصل ان، نخبگان جامعه خواهند بود.

به گزارشهزار ماسوله، فرماندار شهرستان پاوه در مراسم تجليل از فعالين اقامه نماز، حديث و مسابقات فرهنگي و هنري كه در سالن امام خميني(ره) برگزار شد در سخناني اظهار كرد: آموزش و پرورش و جايگاه معلمين در كلام رهبر معظم انقلاب به درستي تعبير شده است و حتي در ارتباط با دانشگاه فرهنگيان هم، اين دانشگاه به عنوان مهمترين دانشگاه كشور ياد كرده اند.

 

پرويز ايده پور گفت: امروز دانش اموزان ما چه فرهيخته باشند و يا نباشند، در دنيايي زندگي مي كنيم كه سرعت پيشرفت اطلاعات بالا است و مهترين ويژگي قرن حاضر نيز در سرعت بالا خلاصه مي شود.

 

وي افزود: امروز فقط افرادي مي توانند ادعاي برتري را داشته باشند كه سرعت بالايي در همخواني با تكنولوژي و اطلاعات را داشته باشند.

 

وي گفت: برگزاري مراسم امروز براي تعدادي از دانش آموزان شهرستان پاوه، بدين دليل است كه  واژه سرعت در بين انان رواج پيدا كرده است كه اكنون جزء فرهيحتگان هستند.

 

وي با اشاره به اينكه امروز، شتاب در هر كشوري وجود داشته باشد؛ آن كشور صاحب قدرت بالايي است گفت: چرا امريكايي ها اكنون قدرت برتر دنيا هستند، امريكا اگر امروز به عنوان قدرت برتر شناخته مي شود نه براي سلاح جنگي و كشاورزي است ،بلكه بدليل در دسترس داشتن اطلاعات و تكنولوژي در قرني است كه آيتي حرف اول را مي زند.

 

وي با بيان اينكه ايا امكانات كشور ما در اين عرصه، در جايي مي تواند باشد تا همانند كشورهاي همسايه مصرف كننده نباشيم گفت: امروز در دنيا آموزش و پرورش ما از اين منظر جايگاه خوبي دارد گرچه رتبه 103 در دنيا را داريم و اما در تككنولوژي به جايگاه خوبي دست يافته ايم و با فراهم بودن پيشرفت ، امكان صعود به قلل دنيا نيز فراهم است.

 

ايده پور با بيان اينكه  امروز در نيمه راه دمكراسي هستيم تصريح كرد: اگر آموزش پرورش ما برخلاف ديدگاه سنتي، دانش آموزان خود را به درستي پرورش دهد قطعا حاصل ان، نخبگان جامعه خواهند بود.

 

وي در بخش ديگري از سخنان خود گفت: امروز استفاده از دنياي مجازي مخالفاني دارند و ايراداتي را هم مبني بر اينكه باعث نابودي اساس خانواده خواهد شد روا مي دارند و اما ايا واقعا اين فضاي مجازي سودي ندارد؟ بلكه در دنيا نيز ثابت شده است اگر نكات قوت و ضعف را بررسي كنيم نسبت ضعف ان ده درصد است.

 

وي اظهار داشت: دنياي امروز ، دنياي سرعت است و مطمئنا اگر اين دانش آموزان نخبه كه به كسب موفقيت ها دست يافته اند از اينترنت استفاده نمي كردند به اين مقام ها هم دست نمي يافتند.

 

وي با اشاره به فضاي انتخاباتي در سطح كشور گفت: امروز علي رغم تمامي پيشرفت ها، هنوز انتخابات حرف اول را در بهترين انتخاب، مي زند و امروز ما دنبال اين بهترين و اصلح هستيم.

 

فرماندار پاوه با بيان اينكه امروز شبكه هاي اجتماعي چقدر مي توانند اطلاعات را در زمينه شناخت از نامزدها بالا ببرد گفت: گرچه بد خلقي هايي وجود دارد اما در ابتداي دنياي مجازي و انتخابات هستيم. و ديري نخواهد پاييد كه در اينده اي نزديك روش هاي سنتي به شبكه هاي اجتماعي و سايتها خلاصه مي شود گرچه اكنون هم برخي از روشهاي مدرن جايگزين روشهاي سنتي شده اند.

 

مدير آموزش و پرورش نيز در اين مراسم در سخناني با بيان اينكه  امروز در عصر موج سوم قرار داريم اظهار كرد: موج اول موجي بود كه بزرگترين آيتم و فاكتور موفقيت را در وجود تعداد افراد يك خانواده مي دانست كه در دامداري و كشاورزي مشغول بودند و خانواده هاي بيشتر از نظر تعداد اعضاء، برتر بودند.

 

مختار برزگر افزود: در موج دوم كم كم علم در بين خانواده ها نفوذ كرد و اختراعات، جايگزين موج اول گرديدند و افرادي هم كه در اين موج صاحب ايده و فكر بودند برتر بودند.

 

وي گفت: در موج سوم دنيا نيز، عصر انفجار و ارتباطات روي داد و انچه كه بيان كننده اين موج است توانايي مغزي و فكري است كه نقش دانش و علم در ميان است كه شما دانش آموزان و آينده سازان از اين گروه هستيد .

 

وي با اشاره به فلسفه برگزاري اين مراسم نيز گفت: فلسفه اين مراسم نيز تجليل از دانش آموزان در حوزه فرهنگي و هنري است كه به كسب مقام هاي نخست دست يافته اند كه حائز اهميت هستند.

 

وي در پايان گفت: شناسايي استعداد ها و توانايي دانش آموزان از ديگر فلسفه برگزاري اين مراسم با حضور والدين گرامي است تا والدين جايگاه آينده فرزند خود را در جامعه بدانند و تعامل بين خانواده ها با فرزندان خود را بيشتر برقرار كنند.

 

در ادامه در چندين مرحله از اين دانش اموزان برتر و همچنين از اصحاب رسانه شهرستان پاوه ، با اهداي هدايا و لوح ، تجليل به عمل آمد.

 

گفتني است كه طولاني بودن هر مراسم، مي تواند كيفيت برگزاري آن را كاهش دهد و همچنين باعث می شود تا ماهیت آن دچار لطمه شود و اين مراسم نيز با اجراي چندين برنامه ديگر ، به مدت سه ساعت، از نكاتي بود كه باعث شد تا علاوه بر انكه عملا وقت حاضران گرفته شود، بر كيفيت برگزاري آن تاثير بگذارد.

 

با تشكر از كيهان محمدي در ارسال تصاوير

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد