تجهیز بازارچه شوشمی به فیبر نوری در دستور کار قرار گرفت

سرویس: اجتماعیکد خبر: 296028|01:34 - 1396/02/01
نسخه چاپی
تجهیز بازارچه شوشمی به فیبر نوری در دستور کار قرار گرفت
بردن فیبر نوری به دو مرز رسمی شوشمی و شیخ صله در دستور اقدام قرار گرفت.

به گزارشهزار ماسوله، معاون امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمانشاه در نشست شورای اداری استان کرمانشاه که با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار شد ديروز اظهار داشت: به لطف الهی امروز نزدیک به ۳۰۰ میلیارد تومان پروژه‌هایی که در طول کمتر از یک سال اخیر در حوزه ارتباطات و مخابرات دراستان انجام شده بود مرحله افتتاح را  با حضور آقای وزیر داشتیم.

 

رضا رحیمی گفت: از ابتدای این دولت تاکنون بیش از ۷۵۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری زیرساختی در استان انجام شده است و اقدامی بی نظیر است.

 

رحیمی با اشاره به پروژه دیتا سنتر کرمانشاه گفت: دیتا سنتر از پروژه های اساسی و زیربنایی استان استان است که امیدواریم تا پایان سال به مرحله بهره برداری برسد استانداری همه امکاناتی را که داشت در اختیار قرار داده و کل سرمایه گذاری توسط وزارت فناوری  ارتباطات در حال اقدام است.

 

وی گفت: سایر اقدامات در حوزه فناوری ارتباطات و اطلاعات در استان: بحث های نرم افزاری، پارک علم و فناوری و توسعه پارک و رشد شهرستانی به یک معنا عدالت دانش بنیان را در همه شهرستان ها توانستیم توسعه بدهیم.

 

رحیمی افزود: در این مدت به دستاورد مرکز رشد آی سی تی رسیدیم۴۷۰ شرکت فناور و دانش بنیان در استان داریم که از این تعداد ۵۰ درصد در حوزه آی سی تی فعال هستند، اعضای شورای اداری توجه ویژه ای به توانمندی های شرکت های فناور و دانش بنیان استان داشته باشند.

 

وی گفت: تقریبا زیست بوم فناوری و دانش بنیان استان را قطعی کردیم امروز استان آماده پرواز جدی در زمینه دانش بنیان و فناوری است که بخش عمده این کار را باید در سال های بعد در حوزه آی سی تی جست و جو کنیم. بخش ها، سازمان ها و بخصوص دانشگاه ها باید در حوزه آی سی تی ورود جدی داشته باشند.

 

این مسئول با اشاره به اینکه دفتر گردشگری را در دست اقدام داریم، گفت: ما مشکلاتی در حوزه شاخص های توسعه فناوری ارتباطات و اطلاعات داشتیم رتبه استان بسیار پایین بود و با این بحث های فیبر نوری و پروزه های روستایی و شهری شاخص استان به رتبه مناسبی رسیده اما تا رتبه تک رقمی که هدفگذاری ما است فاصله داریم.

 

وی افزود:بردن فیبر نوری به دو مرز رسمی شوشمی و شیخ صله در دستور اقدام قرار گرفتتابستان سال قبل بازارچه سومار را دستور موافقت گرفتیم و در دست اقدام است و فیبر کرمانشاه سومار پاوه مریوان در حال اقدام است.

 

رحیمی افزود: حوزه آی سی تی در کشور نیاز به سازمان اساسی مدونی دارد که نیاز به همکاری نمایندگان دارد سازمان نظام صنفی رایانه ای جوابگو نیست ما به سازمان  نظام فناوری ارتباطات و اطلاعات نیاز داریم، از مشکلات حوزه نرم افزاری آی سی تی، تمرکز شدیدی است که امروز به هر دلیل  در تهران است ما نرخ بیکاری بالایی داریم.

 

وی بیان کرد: ما انتظار ویژه ای در بحث کمک های فنی و اعتباری بویژه در بحث روستایی داریم. به فیبر کرمانشاه سنقر قروه عنایت کنید از خواسته های ما طرح تکاپو را وزارت ارتباطات و وزارت کار هم اعلام آمادگی کرده در بحث های مختلف بیشتر کار شود و به مرکز تسهیل گری نیز  بیشتر کمک شود.

 

گفتني است نماينده مردم پاوه و اورامانات نيز ديروز در سخناني اظهار كرده بود: دو بازارچه داریم که فیبر نوری ندارند مشکل داریم بازارچه شیخ صله و شوشمی، خیلی حساس است فیبر نوری نداریم چون گمرک هم نمی تواند مستقر شود.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد