نصب سیستم جدید کلرزنی به روش الکترولیز نمک طعام در تاسیسات آبرسانی شهرپاوه

سرویس: اجتماعیکد خبر: 296027|01:21 - 1396/02/01
نسخه چاپی
نصب سیستم جدید کلرزنی به روش الکترولیز نمک طعام در تاسیسات آبرسانی شهرپاوه
مدیر آبفای شهری پاوه از نصب سیستم جدید کلرزنی به روش الکترولیز نمک طعام در تاسیسات آبرسانی شهرپاوه خبر داد.

به گزارشهزار ماسوله، سالم مرادی مدیر امورآب و فاضلاب شهر پاوه در گفتگویی با خبرنگار ما با اشاره به کاربردهای «الکترولیز نمک طعام » گفت: کاربرد اصلی این تکنولوژی، ضدعفونی کردن آب است که با روش مولتی اکسیدانت، یک محصول منحصر به فرد تولید می‌کند و برای تصفیه میکروبی آب آشامیدنی مورد استفاده قرار می‌گیرد.


 
مهندس مرادی افزود: در روش‌های سنتی از گاز کلر، پودر کلر و آب ژاول برای ضدعفونی کردن آب ومخازن آب آشامیدنی استفاده می‌شود که همواره با تهدیدهایی روبه رو است و همواره احتمال نشت گاز سمی و خفه‌کننده کلر در این محیط‌ها وجود دارد.


 
مرادی ادامه داد: در دنیا فعالیت‌هایی برای ارائه شیوه‌های جایگزین روش‌های سنتی و پرخطر در فرآیند گندزدایی آب آغاز شده است بنا به اظهارات شرکت سازنده ایران بعد از آمریکا و آلمان، سومین کشوری است که به دانش فنی گندزدایی با نمک طعام غشایی دست یافته‌ایم.
 


وی یادآور شد: دستگاه‌های گندزدایی آب به شیوه الکترولیز نمک طعام برای اولین است که باردرسطح استان نصب می گردد که شهرستان پاوه باجمعیت 27هزارنفراولین شهری است ازاستان که دستگاه فوق در تاسیسات آبرسانی آن نصب  و فعالیت آنها آغاز گردیده است.


 
مدیر امورآب و فاضلاب شهر پاوه افزود: مواد مصرفی دستگاه الکترولیز، نمک طعام و جریان الکتریسیته است که میزان نمک مصرفی با توجه به حجم آب، به صورت هوشمند تنظیم شده و به داخل رآکتور دستگاه کشیده می‌شود و پس از گذراندن الکتریسیته و فرآیند الکترولیز، محصول نهایی از دستگاه خارج و در یک مخزن ذخیره می‌شود و برای گندزدایی آب شبکه، مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 

مرادی در پایان تصریح کرد: خط قرمز وزارت نیرو کیفیت آب است لذا هیچوقت کیفیت را فدای کمیت نخواهیم کرد .اهمیت و اولویت ما کیفیت و بهداشت آب است و خوشبختانه تاکنون هم مشکلی در زمینه بهداشت آب نداشتیم.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد