آيت الله علما در سفر يك روزه خود به پاوه؛

در اين اوضاع نامناسب جهان اسلام، مهمترين كار ما ، كار هدايت است /در اين نقطه صفر مرزي، كارها به بهترين وجه ممكن مديريت شده است

سرویس: صرفا جهت اطلاعکد خبر: 296015|18:43 - 1396/01/28
نسخه چاپی
در اين اوضاع نامناسب جهان اسلام، مهمترين كار ما ، كار هدايت است /در اين نقطه صفر مرزي، كارها به بهترين وجه ممكن مديريت شده است
آيت الله علما، در اولین سمینار ائمه جمعه اهل سنت استان کرمانشاه در سال جاری، در شهر نودشه با اشاره به اوضاع نامناسب كشورهاي جهان اسلام گفت: مهمترين كار ما ، كار هدايت است و اين كار است كه ما امروز اين وضع امنيت بالا را داريم .

به گزارشهزار ماسوله، نمايندگي ولي فقيه و امام جمعه كرمانشاه در اولین سمینار ائمه جمعه اهل سنت استان کرمانشاه در سال جاری، كه در شهر نودشه با حضور امامن جماعت اهل سنت استان كرمانشاه برگزار شد با بيان اينكه برگزاري اين نشست و گردهمايي در كنار هم بودن و به تعبيري، 40 سال نسخه نوشتن نعمت بزرگي خواهد بود اظهار كرد: شايد اين نوع جلسات و تصميم گيري ها يا سابقه نداشته است يا بي سابقه بوده است و از بركات انقلاب و تفكر امام و مقام معظم رهبري(مدظله العالي) بوده است.

 

آيت الله علما ضمن تقدير و تشكر از بانيان اين سمينار افزود: برگزاري اين جلسات زحمات فراواني دارد كه باني جلسه متقبل اين زحمات شده است و بنده خود مدتها به برگزاري اين نوع جلسات در شهرها و بخش ها تمايل داشته ام.

 

وي با اشاره به آيه اي از قرآن كريم مبني بر اينكه قران كار تربيت و هدايت را دارد گفت: علامه طباطبايي ، هدايت را در دو هدايت زمينه اي ، اوليه يا فطري و دومي هم هدايت در زندگي عنوان مي كند.

 

وي با اشاره به سخنراني مقام معظم رهبري در عيد نوروز در خطاب به مسئولين نيز گفت: ايشان بر كلمه مديريت تاكيد كرده اند، و بحمد الله ما نيز كه از اين قاعده مستثني نيستم، كه در اين نقطه صفر مرزي به بهترين وجه كارها مديريت شده است.

 

امام جمعه شهر كرمانشاه گفت: در اين نقطه صفر مرزي امروز ما جمع شده ايم، تا امورات را بررسي و هدايت كنيم، كه اين بسيار مهم و ارزشمند است.

 

آيت الله علما با اشاره به جنايات داعش در منطقه گفت: در سميناري كه در قم برگزار شد وزير امور خارجه عراق بيان كرد كه، عمده كشته شدگان اهل سنت توسط داعش در عراق، از علماي اهل سنت بوده اند.

 

نمايندگي ولي فقيه گفت: تفكر داعش يعني اسرائيل ، امريكا و سياست كه كاري با شيعه و سني ندارد و نمي خواهد كلمه توحيد "لااله الا الله" باشد.

 

وي ادامه داد: امروز ما هستيم كه با الگو گرفتن از شيوه پيغمبري بايد هدايت كنيم، كه شغل انها رشد و هدايت و اجرايي دستور خداي تبارك و تعالي بوده است.

 

آيت الله علما با اشاره به اينكه  قران همواره بر هدايت تاكيد كرده است گفت: رسول گرامي اسلام مي فرمايد كه بهترين و بالاترين هديه الهي ، مسئله هدايت است.

 

وي با بيان اينكه با وجود مسئله هدايت است كه بقيه امورات هم پشت سر آن قرار مي گيرند گفت: ما بايد خودمان مسئله هدايت را لحاظ و هم آن را القا كنيم .

 

وي با اشاره به اوضاع نامناسب كشورهاي جهان اسلام گفت: مهمترين كار ما ، كار هدايت است و اين كار است كه ما امروز اين وضع امنيت بالا را داريم .

 

وي در پايان با تاكيد بر برگزاري اين نوع جلسات در بخش هاي استان گفت: ان چيزي كه مي توانيم در اقتصاد مقاومتي كمك كنيم، اين است كه استعداد هاي منطقه را استخراج كنيم و آنها را مي توانيم گزارش كنيم كه در اين بخش ما ، اين استعدادها وجود دارد كه دولتيان بتوانند اين استعدادها را مديريت كنند.

 

امام جمعه پاوه هم در اين سمينار ضمن خير مقدم به مهمانان و با اشاره  به تعداد مساجد در شهرستان اظهار كرد: ما در كل شهرستان 8 مدرسه علوم ديني و 95 مسجد داريم كه در 35 مسجد آن نماز جمعه برگزار مي شود و 60 مسجد ان نيز داراي روحاني و 35 مسجد ديگر بدون روحاني هستند كه جوانان در اين مساجد نماز مي خوانند.

 

ماموستا ملا قادر قادري با اشاره به خدمات و زحمات مردم نودشه گفت: اين مردم قبل از انقلاب در زمينه پرورش علماي دين و عرفان پيشگام بوده اند و در زمان انقلاب هم همراه نظام و رهبري و هرگز تسليم رژيم بعث عراق و گروهك ها نشده و مقاومت كردند.

 

وي ادامه داد: نيروهاي نظامي، و انتظامي و امنيتي ، امنيت فيزيكي منطقه را تامين مي كنند، اما روحانيون و علما امنيت فكري را برقرار مي كنند.

 

وي با اشاره به وضع معيشتي مردم اين منطقه گفت: در اين شهرستان درصد كمي از مردم به دامداري و باغداري ان هم به روش سنتي مشغول هستند، لذا با توجه به مرزي بودن اين شهرستان و نياز مردم منطقه براي امرار معاش، تسهيل در مبادله كالا براي اين مردم ايجاد شود و با مديريت آن مي توان از قاچاق جلوگيري كرد.

 

در ادامه هر يك از علما و روحانيون، به نقطه نظرات خود در بحث مسائل روز پرداختند.

 

در پايان شهردار شهر نودشه نيز به رسم ياد براي هركدام از روحانيون، قاب عكسي از شهر نودشه را هديه كرد.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد