مسیر ارتباطی پاوه - مریوان در گردنه تته بازگشایی شد

سرویس: صرفا جهت اطلاعکد خبر: 296011|11:25 - 1396/01/27
نسخه چاپی
مسیر ارتباطی پاوه - مریوان در گردنه تته بازگشایی شد
رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان در گفتگویی با خبرنگار ما از بازگشایی مسیر ارتباطی پاوه به مریوان در گردنه تته خبر داد.

به گزارشهزار ماسوله، رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان در گفتگویی با خبرنگار ما از بازگشایی مسیر ارتباطی پاوه به مریوان در گردنه تته خبر داد.

 

ابراهیم شهریاری افزود: مسیر گردنه تته از حوزه استحفاظیه شهرستان پاوه که به دلیل بارش برف سنگین در بعضی از نقاط به ارتفاع 6 الی 10 متر نیز رسیده بود، با تلاش نیروهای راهداری بازگشایی شد.

 

وی گفت: هر ساله مسیر گردنه تته که در ارتفاعات کوههای نودشه قرار دارد، به دلیل بارش سنگین برف،مسدود و تردد به استان کردستان در این مسیر ممنوع خواهد شد.

 

وی گفت: گاها در بعضی از سالها که بارش برف به مراتب بیشتر از سالهای قبل باشد بازگشایی این مسیر تا اواسط فروردین ماه ادامه پیدا می کند ، و امسال هم با توجه به بارش های زیاد در این منطقه ، بازگشایی این مسیر به تعویق افتاد.

 

وی ادامه داد: امسال با همت نیروهای راهداری توانسیم مسیر گردنه تته را علاوه بر بازگشایی در حوزه استحفاظیه خود در گردنه تته، مسیر پایین تر از گردنه را نیز در حوزه استحفاظیه سروآباد و مریوان برف روبی کنیم، تا این مسیر به طور کامل بازگشایی گردد.

 

شهریاری تصریح کرد: نیروهای راهداری شهرستان های سروآباد و مریوان هم در جهت بازگشایی این مسیر در حوزه استحفاظیه خود اقدام لازم را جهت بازگشایی انجام دادند و چون برف سنگین در پایین تر از گردنه تته وجود داشت، با کمک نیروهای راهداری سروآباد صبح امروز این گردنه بازگشایی شد و مسافران می توانند در این مسیر تردد نمایند.

 

گفتنی است که هرساله با بارش سنگین برف در آذر ماه، این مسیر به مدت 4 الی 5 ماه مسدود خواهد شد که زمستان امسال، این محور از تاریخ یازدهم آذر ماه تا به اکنون مسدود شده بود، که مسافران جهت تردد، مجبور به طی نمودن مسافتی طولانی تر و با جاده ای نامناسب و خاکی در روستاهای هجیج و اورامان می شدند.

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد