وزير بهداشت در روانسر؛

روانسر نتوانسته است، شهد و شیرینی طرح تحول سلامت را بچشد/براي افتتاح بيمارستان، به پاوه هم خواهد رفت

سرویس: صرفا جهت اطلاعکد خبر: 296005|16:39 - 1396/01/24
نسخه چاپی
روانسر نتوانسته است، شهد و شیرینی طرح تحول سلامت را بچشد/براي افتتاح بيمارستان، به پاوه هم خواهد رفت
دکتر هاشمی در ادامه درخصوص اقدامات وزارت بهداشت گفت: در حوزه بهداشت و درمان هم کارهای بسیار خوبی انجام شده است، متاسفم از اینکه روانسر نتوانسته است آنگونه که باید شهد و شیرینی طرح تحول سلامت را بچشد.

به گزارشهزار ماسوله، صبح امروز وزير بهداشت با حضور استاندار کرمانشاه، نماینده مردم شریف اورامانات در مجلس شورای اسلامی، رییس دانشگاه علوم پزشكي کرمانشاه و اقشار مختلف مردم در مسجد جامع شهر روانسر، با اشاره به خونگرمی مردم روانسر گفت: خوشحالم زنده ماندیم و بالاخره به روانسر هم آمدیم، شهری که مردم بسیار شریف و رئوفی دارد.

 

 دکتر قاضی زاده هاشمی افزود: چند مدت نوشته ای داشتم در خصوص روانسر به دلیل رضایت از خانواده ای که در پی قصاص بودند، منتشر کردم. خدا شما را برای این کشور و نظام حفظ کند. سلام جناب آقای روحانی را خدمت شما تقدیم می کنم. امیدوارم ان شاءالله فرصتی فراهم شود و بتوانند ایشان مستقیما با شما صحبت کنند. از جناب آقای رازانی استاندار محترم بابت همراهیشان با بنده و هیات همراه تشکر می کنم، از امام جمعه محترم و نمایندگان عزیز جناب آقای شهاب نادری و سایرین برای ترتیب دادن این دیدار مردمی هم بسیار متشکرم.

 

وي در ادامه گفت: این دولت خدمات خیلی زیادی داشته است؛ من شخصا به عنوان ایرانی از جناب آقای دکتر روحانی به خاطر کارهای بدی که دیگران کردند و ایشان نکردند، بیشتر تشکر می کنم تا برای کارهای که دولت ایشان انجام دادند!

 

وی ادامه داد: اگرچه کارهای بسیار ماندگار و خوبی در حوزه های مختلف  انجام داده شد از آنجاییکه بنا به عقلانیت و تدبیر بود و با استفاده از کارشناسان و عالمان بود ما شاهدیم در حوزه اقتصادی و ... کارهای خیلی خوبی شد. رشد اقتصادی منفی به عدد 7 رسیده است.این بسیار افتخار آمیز است. این اتفاقات را کمتر شاهد بودیم. البته دولت هم اختیارات محدودی دارد.

 

دکتر هاشمی در ادامه درخصوص اقدامات وزارت بهداشت گفت: در حوزه بهداشت و درمان هم کارهای بسیار خوبی انجام شده است،متاسفم از اینکه روانسر نتوانسته است آنگونه که باید شهد و شیرینی طرح تحول سلامت را بچشد. زیرا ما بخش عمده ای از اعتباراتی را هزینه کرده ایم در بیمارستان هاست. وقتی شما بیمارستان ندارید، طبیعی است که تجهیزات هم ندارید و طبیعی است که از خدمات بیمارستانی که ارزان شده است و از 40 درصد برگشت هزینه ها هم متاسفانه بهره مند نشده اید. بنابراین بخشی از کار ما بروز و ظهوری نداشته است. اگرچه در روستاها خانه بهداشت و پزشک و خدمات درمانی ارائه شده است.

 

وزیر بهداشت در خصوص احداث بیمارستان روانسر گفت: امیدوارم بتوانیم عملیات بیمارستان روانسر را شروع کنیم. البته طبق قانون باید حتما مجوز داشته باشیم و از مجلس مجوزهای لازم را کسب کنیم. همانگونه که آقای شهاب نادری نیز گفته اند ظاهرا در طرح جداول بودجه ای، طرح مربوط به بیمارستان روانسر مورد تصویب قرار گرفته است که اگر اینگونه باشد، ما هرچه زودتر سعی می کنیم که کار را شروع کنیم و در عین حال این حق روانسر است، بخاطر اینکه در خط مواصلاتی شهرستان های دیگر قرار دارد و برعکس برخی از شهرستان های استان کرمانشاه جمعیت آن رو به افزایش بوده است. حتما آینده ای درخشان تر خواهد داشت به دلیل نزدیکی اش به کرمانشاه .

 

هاشمی در خصوص توجه به بهداشت شخصی و پیشگیری قبل از درمان گفت: به هرحال امیدواریم ان شاءالله همه شما به سلامتی و بهداشت خود بیش از گذشته توجه کنید و نیاز به بیمارستان و پزشک نداشته باشید. ما اگر واقعا خودمان در خورد و خوراک و رفتارهای شخصی خود توجه کنیم؛ طبیعی است که کمتر بیمار می شویم. باید در سبد غذایی خود نمک، شکر و چربی کمتری مصرف کنیم و سعی کنیم سیگار نکشیم و کمتر کباب مصرف کنیم!

 

این ها مواردی است که باعث بیماری می شود، هرچه بیشتر به سلامت خود بیاندیشیم به دکتر و درمان کمتری نیازمند خواهیم بود، اما با این وجود این موارد از ما رفع تکلیف نمی کند و امیدواریم جناب آقای دکتر کریم هم که از روسای خوب ما هستند در بین روسای دانشگاه های کشور با ایشان هماهنگ کرده ایم و امیدواریم مقدمات شروع بیمارستان را آغاز کنیم.

 

دکتر قاضی زاده هاشمی با طرح طنزی در خصوص درخواست مردم روانسر اظهار داشت: خیلی خوشم آمد که این شهرستان تنها شهرستانی است که تنها یک خواسته دارد و در دل آن صدها خواسته دیگر نهفته است که البته این از زرنگی شما و نماینده محترم شماست که ان شاءالله تلاش می کنیم دفعه بعد که از روانسر رد خواهیم شد و به پاوه خواهیم رفت برای افتتاح بیمارستان جدید آن در همین دولت، تکلیف روانسر را تا آن تاریخ روشن خواهیم کرد.

 

وی در پایان اظهاراتش گفت: ان شاءالله آینده این کشور در مسیر عزت و سربلندی باشد و تنها باید به خداوند توکل کرد و به او عشق ورزید.

 

خبرنگار کوثر فخری

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد