دیدن از چشم اندازها و طبیعت بکر و زیبای پاوه برای گردشگران ما در اولویت است/روستای نسمه، روستایی به واقع گردشگری است

سرویس: فرهنگ و هنرکد خبر: 295983|10:47 - 1396/01/19
نسخه چاپی
دیدن از چشم اندازها و طبیعت بکر و زیبای پاوه برای گردشگران ما در اولویت است/روستای نسمه، روستایی به واقع گردشگری است
مدیر هتل سینای کرمانشاه گفت: برنامه ای را بر این مبنا در هتل سینا به عنوان گردشگری در استان کرمانشاه و شهرستان ها و روستاهای اطراف برنامه ریزی کرده ایم که از مناطق بکر و دست نخورده این استان بازدید به عمل آوریم.

به گزارشهزار ماسوله، مدیر هتل سینای کرمانشاه که مسافران و گردشگران زیادی را برای بازدید از طبیعت و مناطق سرسبز شهرستان پاوه می آورد، و بر دیدن از چشم اندازهای این منطقه و طبیعت بکر و زیبا برای مسافران تاکید می ورزد این بار که قصد سفر به پاوه و بازدید از روستای گردشگری نسمه را گرفته است، در گفتگویی با خبرنگار ما هدف از گردشگری در این منطقه را چنین می خواند.

 

لطفا خودتان رو برای مخاطبین هزار ماسوله معرفی کنید؟

 

من عبدالله مرادی مدیر هتل سینا در کرمانشاه ، ضمن تبریک سال نو، ان شالله که سال خوب و خوش و پر برکتی برای مردم پاوه بخصوص روستای نسمه و کل اورامانات باشد.

 

هدف از گردشگری در اورامانات بخصوص روستای نسمه چیست؟

 

برنامه ای را بر این مبنا در هتل سینا به عنوان گردشگری در استان کرمانشاه و شهرستان ها و روستاهای اطراف برنامه ریزی کرده ایم که از مناطق بکر و دست نخورده این استان بازدید به عمل آوریم و یکی از این مناطق را روستای گردشگری نسمه پاوه با پتانسیل جاذبه ی فوق العاده و دست نخورده طبیعت و با مردمانی مهربان و مهمان نواز که نمونه ای از خصوصیات کل مردم اورامانات است انتخاب کرده ایم.

 

آیا قبلا به صورت خانوادگی هم به این شهرستان سفر کرده اید؟

 

بله با خانواده به این شهرستان سفر کرده ایم اما این بار به صورت تحقیقاتی مسافران زیادی از اقصی نقاط کشور که به کرمانشاه سفر کرده بودند،را به این شهرستان آوردیم، و من میتوانم به مردم اورامانات هم به جهت داشتن طبیعتی زیبا و ایجاد  گردشگری درمنطقه تبریک عرض کنم.

 

نظر شما درباره خدمات رسانی و گردشگری در روستای نسمه چیست؟ چه پیشنهادی برای رونق اقتصاد از طریق گردشگری دارید؟

 

نظر من هم درباره خدمات رسانی در روستای گردشگری با در نظر گرفتن مدیریت و ارائه خدمات دهیار این روستا، به واقع می توان گفت کهروستایی گردشگریرا به وجود آورده است و یک پیشنهاد هم برای مردم شهرستان دارم اول با توجه به اینکه فرهنگ کردستان طی هزاران سال حفظ شده و خیلی مقاوم است نوصیه من این است مردم این منطقه به فرهنگ و اصالت خود همچنان پایبند باشند از معماری، پوشش، زبان و خدمات و مهمان نوازی خوبی که در این فرهنگ وجود دارد، مراقبت کنند.

 

تا چه اندازه ورود گردشگر به روستای نسمه باعث رونق اقتصاد روستا می شود؟

 

طبیعتا ورود گردشگر به این روستا بی تاثیر نخواهد بود چراکه در فصل های مختلفی از سال مردم روستا در آمدی ندارند و ازنظر فیزیکی هم در برخی از روستاهای این منطقه زراعت و دامداری باعث محدودیت هایی در آن روستاها شده است که بهترین کار در این منطقه ، با وجود طبیعتی خدادادی ، رونق گردشگری است و قطع به یقین این منطقه هم ظرفیت خیلی بالایی دارد و با مهمان نوازی و خوش رویی مردم حتما می توانند که گردشگر جذب بکنند.

 

آداب و رفتار مردم روستای نسمه چگونه است؟

 

مردم مهمان نواز و خوش رویی دارند که من شیفته اخلاق و رفتارشون شدم و بسیار مهمان نواز و خوش خلق هستند.

 

همکاری و راهنمایی دهیار این روستا چه طور بود؟

 

ایشان برادر بزگوار بنده هستند که بسیار مرد توانمند و دانایی است، می داند که روستای نسمه به چه چیزی احتیاج دارد و دقیقا هدفمند عمل می کند که ان شالله خداوند جزای خیر به ایشان بدهد. و هیچ گونه تعریف و تمجید و اغراقی نیست و شکی هم در آن نیست که واقعا خدمتگزار است.

 

نظر شما در باره ی توسعه ی گردشگری در روستای نسمه و روستاهای اطراف پاوه چیست؟

 

تا می توانند از معماری سنتی پیروی کنند و صنایع دستی را رونق دهند رونق به این معنا نه که فقط به فروش برسانند بلکه باید بیشتر تولید کنند چرا که با تولیدات بیشتر، صنایع دستی با کیفیت مطلوب تری را بدست خواهد داد،مخصوصا اگر غذای بومی دارند یا محصولات کشاورزی که مختص این منطقه است آن را حفظ کنند و ارائه بدهند که ان شالله قطع به یقین نتیجه می گیرند.

 

سخن پایانی؟

 

سلامتی را از خداوند منان برای مردم این منطقه خواهانم و ان شالله که بتوانند این صنعت را روز به روز توسعه دهند و ظرفیت ها رو افزایش دهند همچنین در حفظ اصالت کرد کوشا باشند و تجهیزات لازم را برای اسکان مسافران و گردشگران فراهم نمایند تا مسافری که به این شهرستان سفر می کند با فرهنگ این منطقه خود را تطبیق دهد.

 

با تشكر از آقاي كيهان محمدي كه ما را در تهيه اين مصاحبه ياري نمودند

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد