سفر وزیر کشور به پاوه/ رحمانی فضلی: ۲۰ درصد کالاهای ورودی به کشور کنترل می شود

سرویس: اجتماعیکد خبر: 295972|12:25 - 1396/01/17
نسخه چاپی
سفر وزیر کشور به پاوه/ رحمانی فضلی: ۲۰ درصد کالاهای ورودی به کشور کنترل می شود
وزیر کشور در پاوه گفت: روزانه صدها کانتینر کالا وارد می شود و امکان کنترل همه آنها به دلیل کمبود تجهیزات وجود ندارد و حدود ۲۰ درصد کنترل می شود.

به گزارشهزار ماسوله، امام جمعه پاوه امروز پنج شنبه در حضور وزیر کشور در شهرستان پاوه با اشاره به رشادت شهدای ۸ سال دفاع مقدس گفت: از بدر پیروزی انقلاب اسلامی در اطراف ایران شیاطین شروع به مخالفت با نظام کردند.

 

ماموستا ملا قادر قادری  رشادت شهدا در جنگ ۸ روزه پاوه را کم نظیر دانست و بر انتقال فرهنگ ایثار و شهادت تاکید کرد.

 

وی اشاره ای نیز به حضور منافقین در مناطق کردنشین داشت و افزود: در جنگ ۸ روز پاوه ما ۴۰ شهید و دهها زخمی داشتیم که اکثر این شهدا از نیروهای اعزامی بودند.

 

امام جمعه شهرستان پاوه گفت: به دلیل فصل گرما قادر به انتقال پیکر شهدا نبودیم، لذا طبق فتوایی که آمد هر کدام قابل حمل بود به شهر خود انتقال داده شده و هر کدام قابل حمل نبود در همین شهرستان به خاک سپرده شدند و این شهدا که هم اکنون در این یادمان شهدای پاوه هستند، اکثرا نیروهای اعزامی از استان های دیگر بوده اند.

 

وی از حضور وزیر کشور در این یادمان برای ادای احترام به شهدای یادمان پاوه نیز تقدیر کرد.

 

وزیر کشور نیز که با هدف دیدار با علما و روحانیون اهل سنت در آستانه انتخابات به پاوه سفر کرده است، پس از ادای احترام به یادمان شهدای این شهر گفت: امسال مجددا سال اقتصاد مقاومتی است و تولید و اشتغال. یکی از موانع بزرگ بر سر راه این موضوع مسئله قاچاق است و رهبر انقلاب هم بر کنترل آن تاکید دارند.

 

وی افزود: دولت و مجلس هم در این زمینه قوانین خوبی را تدوین کردند. وزارت کشور هم با توجه به مسئولیتی که درباره مسائل مرزی دارد همه انرژی خود را گذاشتیم که از طریق نیروی انتظامی مبادلات را ساماندهی کنیم.

 

رحمانی فضلی ادامه داد: بخش عمه مردمی که در مرز زندگی می کنند امورات آنها وابسته به مبادلات مرزی است ما اینها را باید از کسانی که در امر قاچاق نقش آفرینی می کنند باید مجزا کنیم و این تاکید دهبر انقلاب است.

 

وزیر کشور با اشاره به انجام قاچاق از مبادی اصلی گفت: کنترل کالاهای وارداتی به کشور از مبادی رسمی توسط وزارت اقتصاد و دارایی با سیستم های خوبی که تعبیه کرده انجام می شود که تقریبا این کنترل حدود ۷۰ درصد از امکان دخالت انسان بیرون آمده است.

 

وی ادامه داد: با توجه به این اقدامات سال گذشته ما هم میزان وصول گمرکی زیادتری داشتیم و هم کنترل بیشتری داشتیم.

 

این مقام ارشد دولتی با اشاره به مشکل کنترل فیزیکی ورود کالا در مبادی اصلی تصریح کرد: روزانه صدها کانتینر کالا وارد می شود و امکان کنترل همه آنها به دلیل کمبود تجهیزات وجود ندارد و حدود ۲۰ درصد کنترل می شود. امسال دولت برنامه دارد که با خرید تجهیزات میزان این کنترل ها را بالا ببریم.

 

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد