شهاب نادری در افتتاح نمایشگاه و فروشگاه دائمی صنایع دستی پاوه:

برخی از مسئولین در زمینه گردشگری فقط شعار داده اند/ مسئولان، کاری برای ارتقاء گردشگری اورامانات انجام نداده اند

سرویس: اجتماعیکد خبر: 295886|16:26 - 1395/12/28
نسخه چاپی
برخی از مسئولین در زمینه گردشگری فقط شعار داده اند/ مسئولان، کاری برای ارتقاء گردشگری اورامانات انجام نداده اند
نمایشگاه و فروشگاه دائمی صنایع دستی ، عکس و غذای محلی هه‌نار توسط شهاب نادری، نماینده مردم پاوه و اورامانات افتتاح شد.

به گزارشهزار ماسوله، نمایشگاه و فروشگاه بزرگ دائمی صنایع دستی، عکس و غذای محلی هه‌نار واقع در سه راه روستای نسمه شهرستان پاوه توسط شهاب نادری نماینده اورامانات افتتاح شد.

 

این نمایشگاه و فروشگاه خدمات و کالاهایی شامل ارائه اطلاعات گردشگری منطقه، مجموعه صنایع دستی منطقه هورامان و منطقه، پکیج گردشگری دکتر برهان ولدبیگی از مناظر و مکان های دیدنی منطقه، مجموعه عکس ها و مناظر دیدنی منطقه، غذا، نان و کلوچه محلی و نمایشگاه لوازم زندگی و صنایع دستی مردم منطقه در گذشته است.

 

همچنین اطلاعات گردشگری و اطلاعات گردشگری و بوم گردی شهرستان در این مکان در اختیار علاقمندان و مسافران قرار می گیرد. در این مراسم سرهنگ بهشتی راد، فرمانده سپاه ناحیه پاوه، مسئول حفاظت اطلاعات سپاه، هادی شریفی مسئول میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، فاضل سلیمی مسئول اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی، صبور حسینی رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان و سایر اهالی روستای نسمه برگزار شد.

 

در این مراسم شهاب نادری با اعلام حمایت از بخش خصوصی و ورود جوانان به عرصه گردشگری گفت: برپایی این نمایشگاه حرکتی ارزشمند است. به عنوان نایب رییس کمیسیون گردشگری فعالیت دارم و اعتقاد دارم اورامانات از جنبه طبیعت، مردم و مهمان نوازی بی نظیر است.

 

وی گفت: من این قول را می دهم که 22 نماینده کمیسیون گردشگری را با خود به منطقه بیاورم. همه این نمایندگان مشتاق هستند به منطقه بیایند. بحمدلله اورامانات به گونه ای متفاوت و به یاد ماندنی است که هرتوریستی به اینجا می آید، بار دیگر و بارهای دیگر به منطقه بازمی گردد.

 

نادری در ادامه به کارشکنی برخی از مدیران ارشد استانی در زمنیه گردشگری اشاره کرد و گفت:اما برخی از مسئولین در زمینه گردشگری فقط شعار داده اند و متاسفانه عملی از آنان ندیده ایم بارها گفته اند منطقه اورامانات قطب گردشگری است، در حالیکه به واقع و در عمل کاری برای ارتقاء گردشگری اورامانات انجام نداده اند.اما در استان های دیگر اینگونه نیست.

 

نادری در ادامه سخنانش به پتانسیل های موجود گردشگری در منطقه اشاره کرد و گفت: ما در ارائه همزمان خدمات گردشگری و محصولات ارگانیک می توانیم موفق عمل کنیم. زیرا ارائه خدمات هم می تواند اشتغال زایی به همراه داشته باشد و هم درآمدزایی کافی برای منطقه به ارمغان بیاورد که نویدبخش توسعه پایدار است. اما در بخش گردشگری مشکلات خاصی داریم، بطور مثال تا کنون دنبال طرح هایی در این زمینه بوده ایم که با کارشکنی ها و بروکراسی های اداری در سطح استان مواجه شده ایم.

 

وی افزود: مدیران کل ما از ارائه طرح های بزرگ اقتصادی ترس و واهمه دارند ، چرا باید اینگونه باشد؟ اگر در مناطق هدف گردشگری مثل شهرستان پاوه نتوانیم از طریق گردشگری جذب سرمایه و گردشگر کنیم، نمی توانیم بدون زیرساخت های لازم کارخانجات و کارگاه های تولیدی برای ایجاد اشتغال و تولید انبوه داشته باشیم. گردشگری بعد از صنعت نفت و خودروسازی از پردرآمدترین حرفه های جهان است و ما چیزی از لحاظ گردشگری و جذب توریست از سایر کشورها کم نداریم. باید از کمترین فرصت ها و پتانسیل های منطقه به نحو احسن در این زمینه بهره بجوییم.

 

وی در پایان سخنانش از دست اندرکاران و موسسان نمایشگاه و فروشگاه هه‌نار تشکر کرد و گفت: من دست هر کسی را که در زمینه گردشگری و صنایع دستی فعالیت و سرمایه گذاری می کند، می فشارم و همکاری لازم را در حد توان خواهم داشت.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد