در مراسم بیست و نهمین سالگرد بمباران شیمیایی شهر نودشه؛

سردار آسیابانی: مردم فداکار پاوه، در دوران جنگ تحمیلی، برگ زرینی را در نظام جمهوری اسلامی رقم زدند/شهر نودشه 110 شهید را تقدیم انقلاب کرده است

سرویس: اجتماعیکد خبر: 295873|19:59 - 1395/12/26
نسخه چاپی
سردار آسیابانی: مردم فداکار پاوه، در دوران جنگ تحمیلی، برگ زرینی را در نظام جمهوری اسلامی رقم زدند/شهر نودشه 110 شهید را تقدیم انقلاب کرده است
سردار آسیابانی با بیان اینکه شهر نودشه 110 شهید را تقدیم انقلاب کرده است افزود: مردم فداکار شهرستان، در دوران هشت سال جنگ تحمیلی، برگ زرینی را در نظام جمهوری اسلامی رقم زدند.

به گزارشهزار ماسوله، سردار آسیابانی در مراسم بیست و نهمین سالگرد بمباران شیمیایی و یادواره 110 شهید شهر نودشه که در مسجد جامع نودشه و با حضور نماینده مردم پاوه و اورامانات در مجلس، فرماندار پاوه، امام جمعه نودشه و برخی از مسئولین و مردم برگزار شد اظهار داشت: یاد و خاطره شهدای 26 اسفند نودشه را که توسط رژیم بعث عراق به خاک و خون کشیده شدند گرامی می داریم.

 

جانشین فرمانده قرارگاه منطقه‌ای غرب سپاه افزود: شهدای عزیز اکنون در میان ما نیستند، اما روح این عزیزان شاهد اعمال ما خواهد بود، و ما هم خود را مدیون این شهدا و خانواده های آنها و همچنین مدیون مردم نودشه می دانیم.

 

وی با بیان اینکه شهدای ما پیام داشتند گفت: شهدای ما نه برای مقام رفتند و نه برای مادیات و نه برای منزلت ، بلکه فقط برای خدا گام نهادند و پیام آنها نیز دفاع از آرمانهای انقلاب اسلامی بود.

 

وی ادامه داد: شهدای عزیز ما رفتند و ما ماندیم، و ماندن ما هم برای ادامه راه این شهیدان است که آنها بدون هیچ چشم داتشی و در زمانی که مشکلات بر منطقه حاکم بود، ایستادند و جنگیدند.

 

سردار آسیابانی گفت: به مراتب شرایط جنگ تحمیلی در شهرستان مرزی همچون پاوه که مزدوران و منافقینی به کمک صدام شتافتند، نسبت به دیگر شهرستان های استان، سخت تر بود، در این شرایط بود که مردم انقلابی این شهرستان ایستادند.

 

وی با بیان اینکه شهر نودشه 110 شهید را تقدیم انقلاب کرده است افزود: مردم فداکار شهرستان، در دوران هشت سال جنگ تحمیلی، برگ زرینی را در نظام جمهوری اسلامی رقم زدند.

 

وی ادامه داد: پیام شهدا، دفاع از انقلاب و آرمانهای انقلاب بود، و ما هم امروز ادامه دهنده راه همان شهدا هستیم.

 

وی با اشاره به اوضاع کشورهای اسلامی در خاورمیانه گفت: همه فجایع به وجود آمده در این کشورها توسط کشورهای غربی و اروپایی، در جهت تضعیف مسلمانان اعم از شیعه و سنی است.

 

آسیابانی افزود: دشمنان با این شرایط فعلی در خاورمیانه، نمی خواهند، که کشور ایران هم استقلال داشته باشد، اما با حضور مردم انقلابی و جوانان این مرز و بوم، ایران هم استقلال خود را حفظ کرده است، و هم در مقابل نقشه های شوم دشمنان ایستادگی کرده است.

 

وی گفت: خون پاک شهدا و مظلومیت و پایداری شهدا سبب شده است که دشمن نتواند خدشه ای بر نظام جمهوری اسلامی وارد کند.

 

وی خاطر نشان کرد: امروز ما توقع داریم مردم نودشه همچنان که در دوران 8 سال دفاع مقدس ایستادند و در خاک و خون غلتیدند، تا آخرین لحظه از این عزیزان و راه شهدا دفاع کنند.

 

وی با اشاره به وجود مشکلاتی همچون بیکاری در جامعه گفت: ما مسئولین علاقه مند قلبی به مردم عزیزی مثل شما هستیم و همواره در جلسات از بیکاری مردم منطقه سخن گفته ایم و در این راه هم باید همه ما تلاش کنیم تا مشکلات جوانان را حل کنیم.

 

امام جمعه نودشه هم در ابتدای این مراسم ضمن خیر مقدم به مهمانان اظهار کرد: برگزاری یادواره شهدای شیمایی شهر نودشه برای اولین بار پس از آن واقعه در سال 1367 برگزار شد و امروز به عنوان یک اصل مهم به عنوان نقطه عطفی در تاریخ نودشه یاد می شود.

 

ماموستا ملا احمد مبارکشاهی افزود: شهدا رفتند و ما ماندیم ، شهدایی که در راه خدا و اسلام جان دادند، پیام خویش را گذاشتند، تا تاریخ را بسازند و تا به مردم نشان دهند و ما هم وارث پیامبر و اسلام باشیم.

 

وی گفت: شهدا رفتند تا انسانیت بماند و آدم هایی را بسازند که در تاریخ نمونه باشند، و چه حکمتی که آنان رفتند و ما امروز در منجلاب زندگی روزمره کنونی، گرفتار شدیم.

 

وی ادامه داد: شهدا دو پیام دارند، پیام عزت آفرینی که مبارزه با ظلم و ستم است مبارزه ای که اگر نتوانستند در مقابل ظلم بایستند با خون خود در مقابل ظالمین ایستادند و آبروی ظالمین را ببرند.

 

وی با بیان اینکه شهدا قلب تاریخ و کسانی هستند که به رگ های خشک جامعه حیات می بخشند افزود: دومین پیام شهدا نیز دوری از ذلت است.

 

وی گفت: امروز مراسم معنوی ما صرفا به یاد شهدا که با خون خود درخت انقلاب را آبیاری کردند، برگزار شده است.

 

وی در پایان با بیان اینکه بمباران شیمایی نودشه همزمان با بمباران شهر حلبجه بود و کمتر توجهی به این شهر گردید گفت: برخی از مصدومان شیمایی این شهر، اکنون پس از گذشت سه دهه، هنوز با درد و رنج دست و پنجه نرم می کنند.

 

در ادامه نماینده مردم پاوه و اورامانات در مجلس نیز به ارائه سخنانی پرداخت که متعاقب در خبری جداگانه انتشار داده می شود.

 

اجرای گروه سرود ذاکرین شهید اداره ارشاد اسلامی پاوه و پخش کلیپ مصدومان بمباران شیمیایی و سرودن اشعار و سخنرانی برادر شهید عمر کرد بهمن از دیگر برنامه هایی بود که در این مراسم برگزار شدند.

 

 

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد