کارآفرینی در راستای اقتصاد مقاومتی/تحقق اقتصاد مقاومتی با زنبورداری در پاوه

کد خبر: 295823|12:22 - 1395/12/17
نسخه چاپی
کارآفرینی در راستای اقتصاد مقاومتی/تحقق اقتصاد مقاومتی با زنبورداری در پاوه

به گزارشهزار ماسوله، مقام معظم رهبری با مکلف کردن مسئولان به ایجاد اقتصاد مقاومتی در کشور گامی بزرگ در راه اعتلا و آبادانی ایران برداشتند، در این خصوص بسیاری از افراد نیز پیرو فرمایشات رهبر با سرمایه شخصی خود با ایجاد سرمایه گذاری کوچک اما پر بازده برای خود و دیگران نیز ایجاد شغل کردند

.

پرورش زنبور عسل یکی از سرمایه گذاری های قابل توجه در زمینه ترویج اقتصاد مقاومتی است که یکی از شهروندان پاوه ای با راه اندازی آن برای خود و خانواده اش ایجاد شغل کرده است.

در سال های اخیر به زنبورداری به عنوان یک فرصت برای ایجاد اشتغال نگاه شده و در کشور ما نیز با توجه به فواید و سود سرشار حاصله از آن، اشتغال به این حرفه در بسیار از مناطق رواج دارد و زنبورداری به عنوان یک حرفه و یا شغل مورد توجه قرار گرفته است.

 

زنبورداری شغلی پردرآمد و پربرکت است که به هیچ گونه مواد وارداتی نیاز ندارد و با یک سرمایه‌گذاری کم می‌توان ایجاد شغل کرد. در شرایطی که روند تلاش‌های اقتصادی در مسیر خودکفایی و استفاده بهینه از سرمایه گذاری نیروی کار استوار است و ایجاد فرصت های اشتغال مولد در کمترین مدت و با سرمایه اندک مورد تایید قرار می گیرد،‌ توجه به این رشته شغلی و درآمد نسبتا بالای آن ضرورت می یابد.

 

زنبور داری شغلی بسیار مطهر و شریفی است که زنبور دار می تواند با آن هم دنیا و هم آخرت خود را آباد سازد. علاوه بر این شغلی بسیار پربرکت است که فواید بسیار زیادی در بردارد.

سامان عبدالهی فر از کسانی است که توانسته است با زنبور داری در پاوه به اقتصاد مقاومتی روی بیاورد و شغلی را برای خود ایجاد کند وی در گفتگویی با خبرنگار ما اظهار داشت: عسل دارای خواص زیادی است و برای بیماری های قلبی بسیار مناسب است و برای کسانی که قند و فشار خون دارند سودمند است.

 

وی با بیان اینکه تحصیلات اینجانب لیسانس است گفت: حدود چند سال است که به پرورش زنبور عسل در پاوه مشغول هستم و در این زمینه تجربیات لازم را در چگونگی پرورش آنها فرا گرفته ام.

 

وی ادامه داد: با راهنمایی و مشاوره بسیج سازندگی و دریافت تسهیلات توانستم این واحد زنبورداری را توسعه داده و از این راه برای خود درامد زایی کسب کرده ام.

 

وی با بیان اینکه مشکل اصلی ما  در این حوزه این است که بدلیل سرمای زیاد زنبورها نابود می شوند گفت: وجود گرد و غبار و نقل مکان و عسل نامرغوب در بازار هم از موارد دیگر مشکلات در این حرفه می باشد.

 

وی افزود: در ابتدای وارد شدن به این شغل تجربیات لازم در پرورش زنبور عسل را هم در کلاس های آموزشی جهاد کشاورزی کسب کرده و در این زمینه گواهینامه لازم را دریافت کرده ام.

 

عبدالهر فر گفت: اکنون دارای 20 عدد زنبور عسل هستم که در فصول گرم و سرد آنها را نقل مکان خواهیم کرد.

 

وی خاطر نشان ساخت: میزان درآمد سالیانه این زنبورها هم با تولید تقریبا 70 کیلو گرم عسل در سال، حدود 7 میلیون تومان است.

 

وی در پایان گفت: خوشبختانه بازار فروش این محصول در شهرستان و هم در شهرستان های اطراف در حد مطلوبی قرار دارد.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد