از خیرین مدرسه ساز بخش باینگان پاوه تجلیل به عمل آمد

سرویس: فرهنگ و هنرکد خبر: 295794|17:19 - 1395/12/10
نسخه چاپی
از خیرین مدرسه ساز بخش باینگان پاوه تجلیل به عمل آمد
در آیینی با شکوه و با حضور امام جمعه پاوه،امام جمعه باینگان، بخشدار و مسئولان ادارات و نهادها از 46 خیر مدرسه ساز و مدرسه یار و 23 نفر مربی فعال در حوزه امور تربیتی در منطقه باینگان با اهدای لوح، تجلیل به عمل آمد.

به گزارشهزار ماسوله، در آیینی با شکوه و با حضور امام جمعه پاوه،امام جمعه باینگان، بخشدار و مسئولان ادارات و نهادها از 46 خیر مدرسه ساز و مدرسه یار و 23 نفر مربی فعال در حوزه امور تربیتی در منطقه باینگان با اهدای لوح، سپاسگزاری شد.

 

در این مراسم امام جمعه پاوه در سخنانی با ابراز خوشوقتی از شرکت در این نشست گفت: در جامعه ای که ایمان وجود نداشته باشد، پیشرفت حاصل نمی شود .

 

حاج ماموستا ملا قادر قادری با استناد به آیات قرآن گفت: خداوند پیامبران را برای هدایت و تعلیم انسانها و درواقع تزکیه و تعلیم بشر فرستاده است.

 

وی گفت: پیامبر اسلام (ص) برای تزکیه و تربیت و سپس تعلیم انسانها مبعوث گشته است .

 

وی باتقدیر از نیت خیر خیرین و نیکوکاران در کمک به مدارس گفت:  اشاره قرآن به عمران و آبادانی مساجد، صرفاً بحث مسجد نیست ، بلکه مفسران عقیده دارند، باید زمینه عمران همه جانبه آنچه که زمینه رستگاری است فراهم گردد و خیرین مدرسه ساز هم به صورت مادی و هم معنوی در راه عمران و آبادانی کوشیده اند.

 

ماموستا ملا قادر قادری با تبریک فرا رسیدن هفته امور تربیتی و تقدیر از اقدام نیک و صدقه جاریه شهیدان رجایی و باهنر در تأسیس نهاد امور تربیتی به عنوان یک نیاز و ضرورت در مدارس گفت: شهیدان رجایی و باهنر دو نیروی مخلص بودند و اخلاص مافوق سیاست است.

 

امام جمعه پاوه در ادامه با اشاره به توطئه های دشمنان و شکل گیری گروه های تندرو به اصطلاح اسلامی و بویژه داعش گفت: یقیناً داعش و امثال آن در آینده نزدیک ازنظر فیزیکی و وجود خارجی از بین خواهند رفت اما متأسفانه تفکر آنان برای سالیان متمادی در جامعه خواهد ماند و این وظیفه فعالان عرصه امور تربیتی را در مدارس دوچندان می کند تا مانع رشد و نفوذ این اندیشه های مخرب در بین جوانان شوند.

 

وی در ادامه گفت: امامان جمعه و معلمان باید در دو سنگر مسجد و مدرسه برای عمران و آبادانی جامعه و تزکیه و تعلیم مردم و بویژه نسل جوان و دانش آموزان بکوشند و معلمان و مربیان و روحانیون ، سربازان دینی مبدان مبارزه با کفر و افراطی گری هستند.

 

امام جمعه پاوه در پایان گفت: بیداری اولیای دانش آموزان در این برهه از زمان بسیار ضروری است و باید با اتخاذ شیوه های مناسب در جهت تربیت فرزندان اعم از نربیت فکری و جسمی آنان بکوشند و شیوه و ترفندهای ضد اسلامی و انحرافی دشمنان را در زمینه های گوناگون بشناسند و با آن مقابله کنند.

 

رئیس اداره آموزش و پرورش منطقه باینگان نیز ضمن عرض خیر مقدم در این آیین گفت : کمک به مدرسه ریشه در ادبیات دینی ما دارد و کمک های مردمی و بذل و بخشش خیرین و اولیا در منطقه باینگان بسیار خوب و قابل امتنان است.

 

حبیب اله مستوفی گفت: در این منطقه کوچک و مرزی و کمتر توسعه یافته در سال جاری تاکنون نزدیک به یک میلیارد ریال جذب کمک های مردمی، خیرین، نهادها و ارگان ها بوده است و امیدواریم این رقم نسبت به سال گذشته نیز افزایش یابد وی گفت: منیزان دقیق مشارکت ها تا پایان بهمن 99 میلیون و 640 هزار تومان بوده و در سال گذشته این میزان اندکی بیش از 100 میلیون تومان بوده است.

 

مستوفی با اشاره به سالروز تأسیس امور تربیتی و هفته بزرگداشت امور تربیتی و تربیت اسلامی گفت:  تعلیم و تربیت امری عاطفی است و رمز توفیق تربیت اخلاقی پیامبر (ص)، گردش دل بود نه گردش ذهن . و تأثیر گذاری با دیدن سجایای عملی پیامبر (ص) به بهترین شیوه انجام می گرفت و به بیان زیبای مولانا

 

" ای لقای تو جواب هر سؤال        از تو مشکل حل شود بی قیل و قال "

 

مستوفی افزود: امروز فرزندان ما هم از راه چشم و دیدن و هم از طریق گوش و شنیدن مورد خطاب و تهدید قرار می گیرندو پیشرفت روزمره علوم و فن آوری اطلاعات و ارتباطات ، زمینه ساز تهدید برای دانش آموزان و خانواده هاست.

 

رئیس اداره آموزش و پرورش منطقه باینگان ، با تقدیر از تلاش های تربیتی خانواده ها و مربیان امور تربیتی گفت: رفتارهای پنهان پدر و مادر و مربیان بیشتر بر فرزندان و دانش آموزان تأثیر گذار است ، تا رعایت ظواهر .

 

دبیر شورای آموزش و پرورش منطقه باینگان در مورد کمک به مدارس توسط خیّرین گفت:  خوشبخت کسی است که دیگران را خوشبخت کند و به بیان زیبای شیخ سعدی شیرازی  :

 

 " نیامد کس اندر جهان کو بماند      مگر آن کزو نام نیکو بماند


نمرد آن كه ماند پس از وى بجاى             پل و خانى و خان و مهمان سراى  "


در این جشنواره دانش آموزان دبستان رزمندگان مهران و دبیرستان دوره حضرت امام خمینی(ره) بانه وره به اجرای سرود پرداختند.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد