كتاب اصول حسابرسي تاليف مشترك شهاب نادري و هادي محمودي منتشر گرديد

سرویس: فرهنگ و هنرکد خبر: 295786|13:12 - 1395/12/09
نسخه چاپی
كتاب اصول حسابرسي تاليف مشترك شهاب نادري و هادي  محمودي منتشر گرديد
شهاب نادري نماينده دهمين دوره مجلس شوراي اسلامي و هادی محمودی حسابرس ارشد در سازمان حسابرسی کشور و مدرس دروس حسابرسي و حسابداری و مدیریت مالی دانشگاه هاي تهران کتاب مشترك خود را تحت عنوان "اصول حسابرسي" منتشر کردند.

به گزارشهزار ماسوله، شهاب نادري  نماينده دهمين دوره مجلس شوراي اسلامي  و  هادی محمودی  حسابرس ارشد  در سازمان حسابرسی کشور  و مدرس دروس حسابرسي و  حسابداری و مدیریت مالی  دانشگاه هاي تهران  کتاب مشترك  خود را تحت عنوان   "اصول حسابرسي" منتشر کردند.

 

 

 

هادي محمودي  اظهار داشت كهسرمایه‌گذاران،بانك‌هاوموسسات اعتباریبرایاعطای وامواعتبار  و  دولت‌هابرای مقاصد سیاسی،اخذمالیات و...،نیازمند  گزارش‌های حسابرسي و بازرسي  هستند كه به درستي نشان دهنده وضعيت مالي يك واحد تجاري باشند.

 

شهاب نادري  با بيان اينكه نقش و جایگاه حسابرسی در كشور از ویژگی و برجستگی خاص برخوردار است  و  وزارت امور اقتصادی و دارایی نیز در مقام راهبرد سیاست‌های اقتصادی و مالی كشور به منظور اعمال مدیریت اقتصادی  و نظارت بر تخصیص بهینه منابع نیازمند اعتبار آمار و ارقام ارایه شده توسط بنگاه‌های اقتصادی از یك سو  و حساب كشی و حساب‌دهی مدیران از سوی دیگر است؛ اظهار داشتندكه  با توجه به تحولات و تغییرات ایجاد شده در ساختار و مناسبات و ارتباطات تجاری و تغییر شكل و محتوای حقوقی آن لازم است قوانین و مقررات مرتبط با  مسایل مالی- محاسباتی كشور به طور بنیادی مورد اصلاح قرار گیرد و  در این ارتباط به ویژه  قانون تجارت،  قانون محاسبات عمومی   نیازمند  اصلاحات و تجدید نظر  جدی است.

 

 

هادي محمودي ادامه داد كهلایحه پولشوییونقش حسابرسان  در مبارزه با پولشوییو همچنینجایگاه حسابرسان  در مدار مبارزه با فساد مالیبه عنوان وظایف نوین حسابرسان كه مستلزم گزارشگری خاص هستند  نیازمند  بازنگری در نقش و مسوولیت حسابرسان  است.

 

هادي محمودي اظهار داشت كه  تغییرات شگرف تكنولوژیوITوگسترش تجارت الكترونیكیكاربرد روشهاي  سنتی حسابرسي  را بسیار محدود كرده است و طبیعی است كه با روی‌آوری به فناوری و  IT لزوم بازنگری در استانداردهایحسابرسی منطبق با  این حوزه نیز ضرورت خواهد یافت  زیرا حوزه ی تجارت الكترونیك  فارغ از پیشرفت شگرف آن، دارای دوز و كلك‌های خاصی است كه تیزهوشی و توانمندی ویژه‌ای را  از حسابرسان  می‌طلبد.

 

 

موئلفين ادامه دادند كه در تألیف این کتاب اهداف دوگانه ای به شرح زیر مدنظر بوده است:

نخستتهیه و تدوین متن فراگیری از موضوع های درس اصول حسابرسی،  شامل  سرفصل های مصوب وزارت علوم و تحقیقات و فناوری به منظور فراهم کردن امکان دستیاب یاستادان فاضل حسابرسی نظری، کاربردی و حرفهایفردای كشور  .

 

دومتبیین اصول ؛  شیوه ها و راهکارهای عملی برای انجام حسابرسی بهینه تر و کاربردیتر برایحسابرسان  و همچنین ارائه راهکارها به صورت منسجم و قابل فهم برای استفادهمدیران شرکتها و کارخانه های تولیدی؛  به نحوی که بتوانند فنون کاربردی این دانش را درجهتجلوگيري از بروز تقلب و اشتباه مورد استفاده قرار  دهند .

 

این کتاب حاصل زحمات چندین سال تدریس حسابرسی در دانشگاه های  تهران توسط موئلفين و  همچنین تجربیات گردآوردی شده موئلفين در نتیجه انجام حسابرسی مالي و مالياتي چندین شرکت مختلف میباشد .

 

علاقه مندان جهت تهيه كتاب ميتوانند با انتشارات سخن وران  با اين دو  شماره تماس بگيرند :

 

02166979402  و  02166979300

 

گوشه اي از سوابق علمي و حرفه اي موئلفين:

 

هادی محمودی                                                                             شهاب نادری

 

حسابرس ارشد  در سازمان حسابرسي كشور                   نماينده دوره دهم مجلس شورای اسلامی

كارشناسي ارشد  رشته حسابداري                              کارشناس ارشد مالی و مالیاتی

مدرس دروس دروس حسابرسي و حسابداري                  کارشناس ارشد مدیریت صنعتی

و مديريت مالي دانشگاه هاي تهران                             دکترای مدیریت صنعتی

                                                                 مدرس دانشگاه             

                                                                علمی ترین مدیر سال ومدیر برتر

                                                               دارنده گواهی مدیریت بحران از دانشگاه خواجه نصیر تهران

                                                               مدیریت تکنولوژی از دانشگاه علامه طباطبایی تهران

                                                               مدیریت استراتژیک از دانشگاه صنعتی امیر کبیر   

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد