برگزاری دومین جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان در پاوه

سرویس: اجتماعیکد خبر: 295779|21:50 - 1395/12/07
نسخه چاپی
برگزاری دومین جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان در پاوه
با حضور معاون فرماندار و روسای ادارات شهرستان دومین جلسه ستاد ساماندهی جوانان با موضوعیت ازدواج در محل سالن اجتماعات فرمانداری برگزار گردید.

به گزارشهزار ماسوله، با حضور معاون فرماندار و روسای ادارات شهرستان دومین جلسه ستاد ساماندهی جوانان با موضوعیت ازدواج در محل سالن اجتماعات فرمانداری برگزار گردید.

 

در ابتدای این جلسه سید هیوا حسینی رییس اداره ورزش و جوانان و دبیر ستاد ضمن عرض خیر مقدم به اعضا به بیان مصوبات جلسه قبلی  پرداختند .

 

آقای میرانی معاون فرماندار به ارائه مباحثی در زمینه ازدواج پرداختند . وی ضمن اشاره به مشکلات موجود در حوزه ازدواج از قبیل بیکاری- مهریه- تهاجم فرهنگی - الگو پذیری از جوامع غربی- بی اعتمادی خانواده ها و... به بیان راهکارهای در این زمینه پرداخت.

 

وی با بیان اینکه آسب های اجتماعی باید بصورت تخصصی بررسی گردد به بیان اهمیت ازدواج در فرهنگ اسلامی پرداخت .

 

در ادامه فرمانده سپاه ناحیه پاوه در سخنانی اظهار داشت: بحث ساماندهی امور جوانان، بحث سنگین و ثقیلی است که با تلاش ارگانها و خود مردم، رفع مشکلات آنان امکان پذیر خواهد بود.

 

سرهنگ بهشتی راد با اشاره به فاجعه طلاق در شهرستان پاوه افزود: بحث طلاق هم یکی از معظلات این جوانان است، که ما در این رابطه کارگروه خانواده را جهت تشکیل شناسایی آسیب های این معظل تشکیل داده ایم.

 

وی گفت: همواره در هر ماه، جلساتی را در این راستا جهت شناسایی آسیب های اجتماعی توسط این کارگروه برگزار شده است، که عوامل افزایش طلاق در شهرستان را بیشتر به عوامل فرهنگی و اقتصادی برگشت داده اند.

 

وی ادامه داد: می توان گفت که طلاق از یک طرف یه معظل است و از طرف دیگر معظلات پس از طلاق هم بحث دیگری است اما نباید این معظلات را در شهرستانی با این فرهنگ و تدین و سواد بالا، شاهد باشیم.

 

بهشتی راد با اشاره به نقشه های دشمنان در راستای تغییر فرهنگ جامعه ما گفت: اخیرا افرادی در کشور دستگیر شده اند، که بنا به اعترافات خود، میلیون ها دلار را در کشور برای تغییر سبک زندگی و فرهنگ ایرانی،با تشکیل انجمن های مردمی هزینه کرده اند.

 

وی افزود: مهمترین اقدامی را که دشمن در این راستا انجام داده است در بحث جوانان و خانواده ها می باشد، که با تهاجم فرهنگی سعی در القای الگوی سبک زندگی غربی را برای جوانان ما و همچنین دوری از مذهب و دین ، را داشته اند.

 

وی گفت: قطعا و بدون شک، ازدواج هایی را که از طریق شبکه های اجتماعی به وجود آمده باشند، دیری نخواهند پایید و همین امر باعث افزایش طلاق در شهرستان شده است.

 

وی تصریح کرد: وظیفه ما در برابر این هجمه های فرهنگی دشمنان، که کانون خانواده را نشانه رفته اند، این است که عملا برای عموم مردم چه حتی برای کسانی که در این راستا هم آسیب پذیر بوده و دارای مشکل می باشند، باید برنامه و مراسم برگزار کنیم.

 

وی برگزاری برنامه های مذهبی را برای مردم در این راستا موثر خواند و گفت: بازخورد و نتایج مثبت باید در برگزاری این برنامه ها، داشته باشیم که ان شاالله با آگاه کردن مردم، به همین منوال ، در آینده چنین معظلاتی را در شهرستان نداشته باشیم.

 

در ادامه روسای بعضی  ادارات شهرستان راهکارهای در زمینه ازدواج ارائه نمودند و در خاتمه مقرر گردید ادارات شهرستان جهت پیگیری مداوم موضوعات ازدواج کمیته های تخصصی ایجاد نمایند و اقدامات صورت گرفته را به دبیرخانه ارجاع نمایند.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد