بانویی که با چرخ خیاطی اقتصاد مقاومتی را می چرخاند

کد خبر: 295776|23:55 - 1395/12/06
نسخه چاپی
بانویی که با چرخ خیاطی اقتصاد مقاومتی را می چرخاند

به گزارشهزار ماسوله، توجه به تولیدات داخلی برای تقویت اقتصاد کشور یکی از مضامینی است که مقام معظم رهبری طی سالهای متمادی بر آن تاکید داشته و مسئولان را بر توجه ویژه به امر اقتصاد داخلی و به تعبیر خاص تر اقتصاد مقاومتی فراخوانده اند.

 

در این طرح یکی از بانوان پاوه، توانسته است ، اقدام به ایجاد شغل و کسب درآمد از طریق خیاطی نماید.

طرح‌های اقتصاد مقاومتی که به منظور اشتغال‌زایی و کاهش بیکاری جوانان و با حمایت بسیج سازندگی اجرا می‌شود از ظرفیت‌های بسیار خوبی برخوردار است و امسال با توجه به نامگذاری سال با عنوان «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» اجرای این طرح‌ها می‌تواند گامی عملی در جهت تحقق اقتصاد مقاومتی باشد.

 

خانم حمیده افشار کارآفرین برتر در رشته خیاطی در گفتگویی با خبرنگار ما اظهار داشت: من کار م را از 15 سال پیش با اندک سرمایه ای آغاز کردم و الحمدالله توانستم با همین سرمایه کم کار خود را ادامه دهم.

 

وی افزود: اکنون توانسته ام که، با وام اشتغالزایی بسیج سازندگی در زمینه تولیدی پوشاک این حرفه را توسعه دهم.

 

وی با بیان اینکه تحصیلات اینجانبه تا ائول راهنمایی است گفت: هم اکنون دوختن لباس در این منطقه رواج زیادی دارد و با توجه به آنکه تولید این لباس با هنر دستان امکان پذیر بوده و نیاز به حرفه های صنعتی در آن نیست ، در هر زمانی دوختن این لباس ها برای مجالس مهم و غیر مهم رواج داشته است.

 

وی در پایان گفت: در این زمینه هم گواهینامه خیاطی را از سازمان مربوطه دریافت کرده ام تنها چیزی که بیان میمنم این است که مسئولین به بانوان کار آفرین نگاه ویژه ای داشته باشند و ما را از نظر مالی و معنوی حمایت کنند .

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد