در پی گل آلود بودن آب برخی از محلات شهر پاوه؛

سالم مرادی: دو دهنه از چشمه های آب شرب سراب هولی پاوه، به دلیل گل آلودگی از مدار خارج شدند

سرویس: صرفا جهت اطلاعکد خبر: 295737|23:09 - 1395/11/27
نسخه چاپی
سالم مرادی: دو دهنه از چشمه های آب شرب سراب هولی پاوه، به دلیل گل آلودگی از مدار خارج شدند
مدیرامورآب وفاضلاب شهرپاوه گفت: به دلیل بارش های اخیر در پاوه، دو دهنه از چشمه های سراب هولی که تامین کننده آب شرب شهر پاوه می باشد بدلیل گل الود بودن آب شرب، از مدار توزیع خارج شد‌ند.

به گزارشهزار ماسوله، مهندس سالم مرادی در گفتگویی با خبرنگار ما بااعلام این خبر اظهار کرد :جهت رفع این مشکل ‍ شتشوی خطوط اصلی و مخزن 5 هزار مترمکعبی سراب هولی پاوه را برای رفع این گل آلودگی انجام دادیم که وارد شبکه توزیع نشود و آب شرب مردم گل آلود نگردد.

 

وی اظهار داشت : در راستاي ارتقاء سطح كيفي و رفع گل آلودگی ناشی از بارندگی اخیر و به منظور اطمينان از سلامت آب آشاميدنی،امروز بعداز ظهر مخزن 5000 مترمكعبي زون پست را شستشو دادیم.

 

مهندس مرادی در ادامه افزود: با شروع بارندگی های اخیر آب دو دهنه چشمه در محدوده سراب هولی که با پمپاژ به مخزن زون پست وارد می شد گل آلودگی پیدا کرده بود، از مدار خارج و مخزن وخطوط اصلی شستشو گردیدند.

 

وي گفت: شستشوي اين مخزن  با حضور نماینده مرکز بهداشت و آزمايشگاه امور آبفا به منظور نظارت بر كيفيت اجرا صورت گرفت.

 

وی بااشاره به اینکه شتشوی مخازن وخطوط انتقال آب یکی ازبرنامه های این امور می باشد تصریح کرد:عملیات شتشوی تاسیسات آبرسانی شهری به منظور ارتقاء کیفیت ورفع گل آلودگی های اخیر صورت گرفت.

 

مرادی افزود: با باز نمودن شیرهای تخلیه، خطوط اصلی زون پست نیز شستشو گردید. ولی این احتمال وجود دارد مقداری اندک آب مانده در ته خط ها وجودداشته باشد  و  گل آلودگی های جزئی نیز درشبکه باشد که جای نگرانی نیست و به مرور و با تخلیه آب داخل شبکه رفع خواهد شد.

 

مدیر امور آبفای پاوه در پایان تصریح کرد: با تخلیه مخزن و شستشوی آن دو دهنه چشمه که در مجموع 10 لیتر برثانیه آب داشتند و همچنین از مدار خارج کردن این دو دهنه، به این مقدار آب از تولیدی کاسته می شود و احتمال نوسان در برنامه توزیع وجود دارد. لذا از کلیه شهروندان محترم استدعی داریم باز هم در مصرف آب صرفه جویی کنند.

 

وی در پایان گفت: لازم به توضیح است که گل آلودگی ایجاد شده از نظر سلامت و بهداشت هیچگونه مشکلی ندارد و این موضوع توسط آزمايشگاه این امور و مرکز بهداشت مورد تائید است.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد