با حضور استاندار کرمانشاه؛

افتتاح چند طرح و پروژه در شهرستان پاوه/از افتتاح گازرسانی به روستای گلال پاوه تا اندازه گیری گیوه توسط استاندار

سرویس: صرفا جهت اطلاعکد خبر: 295712|18:25 - 1395/11/22
نسخه چاپی
افتتاح چند طرح و پروژه در شهرستان پاوه/از افتتاح گازرسانی به روستای گلال پاوه تا اندازه گیری گیوه توسط استاندار
با حضور امام جمعه پاوه، استاندار کرمانشاه و هیئت همراه، فرماندار پاوه و برخی از مسئولین ادارات گاز روستاهای دشه و گلال و همچنین جاده آسفالت روستای شرکان پاوه افتتاح شد.

به گزارشهزار ماسوله، با حضور امام جمعه پاوه، استاندار کرمانشاه و هیئت همراه، فرماندار پاوه و برخی از مسئولین ادارات ، گاز روستاهای دشه و گلال و همچنین جاده آسفالت روستای شرکان پاوه افتتاح شد.

 

در آئین افتتاحیه گازرسانی به روستاهای گلال و دشه،استاندار کرمانشاهدر سخنانی اظهار داشت: انقلاب اسلامی، رسالت خود را می داند که امکانات کشور را بر اساس عدالت ، به دور ترین نقاط کشور و روستاهای مختلف برساند.

 

اسدالله رازانی افزود:در این مسیر هم مشکلات زیاد و امکانات محدود هستند، و ما نیز مجبوریم که اولویت بندی کرده و کارها را براساس تدریج پیش ببریم.

وی با بیان اینکه برای رشد یک درخت، ابتدا شاخته ای در زمین کاشته می شود و به تدریج در طول چندین سال رشد خواهد کرد گفت: قانون آفرینش تدریج است و هیچ اتفاقی به صورت فوری صورت نمی گیرد و در این روستا هم نیازهایی که وجود دارد ، الحمد الله خیلی از آنها به صورت تدریجی برطرف شده است.

 

وی ادامه داد: در زمان قبل از انقلاب هیچ کدام از روستاهای ما، از نعمت آب وبرق و گاز و تلفن برخوردار نبودند اما امروز در طول این سالها این خدمات ارائه شده است.

 

استاندار کرمانشاه با اساره به اینکه خدمات به مردم را جزء عبادات خود می دانیم گفت: ان شاالله آن نیازهایی هم که در این شهرستان وجود دارند با تلاش در رفع آن نیازها گام بر می داریم.

 

در ادامه شهبازی مدیرعامل شرکت گاز استان نیز در ابتدا گزارشی از وضعیت پروژه را ارئه داد و گفت: اعتبار پروژه گازرسانی به 3 روستای دشه، گلال و ساتیاری 3 میلیارد و 240 میلیون تومان است که امروز گازرسانی به دو روستای دشه و گلال به مرحله بهره برداری رسید.

 

در ادامه به صورت نمادین شعله گاز در روستای گلال افروخته شد.

 

در ادامه سفر یک روزه استاندار کرمانشاه به شهرستان پاوه ، رازانی جاده آسفالته روستای شرکان را نیز افتتاح کرد که در آیین این افتتاحیهسرپرست اداره راه و شهرسازی استان کرمانشاهدر سخنانی اظهار کرد: استان کرمانشاه حدود 8 هزار کیلومتر راه دارد که بیش از 5 هزار کیلومتر از آن ، راه روستایی می باشد و خوشبختانه با تلاشی که در سالهای اخیر انجام شده است، حدود 70 درصد از این راههای استان بهسازی و آسفالت شده است که از میانگین شاخص کشوری هم بالاتر است.

 

شریفی افزود:عمده تلاشی که در چند سال اخیر انجام شده است که نیاز به اعتبارات بوده است، از اعتبارات سفر مقام معظم رهبری به استان کرمانشاه بوده است.

 

وی گفت: راه روستای شرکان هم از همین مصوبات سفر مقام معظم رهبری بوده است که از سال 1390 با وجود توپوگرافی خشن منطقه، عملیات اجرایی آن آغاز و طی چند مرحله و طی چند قرارداد امروز پس از چند سال این جاده به اتمام رسید.

 

وی ادامه داد: در این محور حدود 3 میلیارد تومان هزینه شده است که طول آن نیز 5.1 کیلومتر است که برای احداث آن 195 هزارمترمکعب خاکبرداری در مسیر آن انجام شده است اما شایان ذکر است که این مقدار آسفالت اگر در شهرستانهایی که شرایط مساعدی را دارند اجرا می شد، احتمالا نزدیک به یک میلیارد تومان هزینه در برداشت.

 

خوشبختانه شهرستان پاوه علی رغم آنکه یک شهر کوهستانی است اما تنها دو روستای این شهرستان که مجموعا 7 کیلومتر است، آسفالت نمی باشد و این هم دستاورد خوبی برای نظام جمهوری اسلامی است که خدمت به روستاییان شده است.

 

امام جمعه پاوهنیز در سخنانی اظهار کرد: واقعا مردم مرزدار این منطقه استحقاق دارند که خدمات نظام برای آنها ارائه شود.

 

ماموستا ملا قادر قادری افزود:زمانی که بعثی های عراقی در کوههای این شهرستان بر مردم هجوم آوردند، این مردم نه تنها خانه های خود را خالی نکردند، بلکه ایستادند، خون دادند و وطن محل و دیار خود را ترک نکردند.

 

وی گفت : لذا این مردم بیشتر مستحق ارائه خدمات هستند.

 

استاندار کرمانشاهنیز در سخنانی ضمن تبریک سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و افتتاحیه این جاده به مردم منطقه گفت: این جمعیت مردم در این شهرستان، مرزدار هستند و استحقاق آنها بیشتر از این مواردی است که ارائه شده است و ان شاالله که این خدمات دولت و نظام هم برای این مردم مبارک باشد.

 

وی در ادامه در سخنانی نیز خبر از رفع مشکل گازرسانی به شهر نودشه و نوسود داد و گفت: ان شاالله این مهم هم در دستور کار قرار خواهد گرفت.

 

در ادامهامام جمعه نودشهنیز در سخنانی با اشاره به مشکلات منطقه و بالاخص شهر نودشه اظهار کرد: علاوه بر مشکل گازرسانی به شهر نودشه که بحمدالله این مشکل در حال مرتفع شدن است جاده های ارتباطی به شهر نودشه و نوسود است که از 30 سال گذشته تا به اکنون با وجود ترددهای زیاد ماشین آالات سنگین سد داریان، که دست اندازهایی را به وجود آورده است، اما هنوز درست و بهسازی نشده اند که انتظار داریم توجه بیشتری به این جاده ها شود.

 

 

ماموستا ملا احمد مبارکشاهیبا شاره به بیکاری بالای جوانان در منطقه افزود: خواسته دیگری هم که داریم این است که مردم این منطقه از لحاظ معیشتی مشکلات زیادی را دارند که اگر درآمدی که از طریق این مرز عاید این مردم نمی شد، اکنون مشکلات دو چندان می شد که زندگی کردن برای آنها امکان پذیر نمی بود.

 

وی خاطب به استاندار گفت: جناب آقای استاندار برای جلوگیری از قاچاق در این منطقه، توجه بیشتری را به معیشت مردم داشته باشید، کما اینکه استفاده از آب سد داریان برای احداث باغات و زمینهای کشاورزی، می تواند اشتغالزایی را برای جوانان ما به همراه داشته باشد.

 

وی افزود: اکنون هم که اداره جهاد کشاورزی طرح استفاده از آب سد داریان را آماده کرده است اگر این آب را با هزینه کمی به زمینهای پایین تر از سد با حدود 700 هکتار انتقال دهند، می تواند این مشکل را مرتفع نماید.

 

وی گفت: ما انتظار داریم از جنابعالی که توجهی به این قضیه داشته باشید چرا که جوانان تحصیلکرده ما از روی اوردن به قاچاق منصرف شوند و اگر دولت واقعا برای ما خدمات ارائه ندهد، مردم در گرفتاری خواهند بود.

 

استاندار کرمانشاه نیز در ادامه خواستار گزارشی با این عنوان که چقدر می تواند اجرایی باشد از مدیرکل جهاد کشاورزی استان شد و گفت: قول مساعد خواهیم داد که اگر این طرح توجیه داشته باشد ، تخصیص آن را پیگری خواهیم کرد.

 

امام جمعه نودشه در ادامه خواستار مرتفع نمودن مشکل آب شرب شهر نودشه شد و گفت: از خدمات دولت قبل، انتقال آب شرب چشمه بل به شهر نودشه با اعتباری بالغ بر 6 میلیارد تومان بوده است، اما مردم نودشه حتی یک بار هم از این آب شرب استفاده نکرده اند، در این زمینه هم خواستار توجه به مشکل آب شرب نودشه را داریم.

 

در پایان هم به رسم یادبود، مردم روستای شرکان و شهر نودشه، گیوه سوغاتی منطقه را به استاندار کرمانشاه اهدا کردند که استاندار گیوه های اهدایی را با کفش های خود اندازه گیری کرد.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد