دکتر کریم:بیمارستان پاوه با 90 درصد پیشرفت فیزکی همراه است/بیمارستان جدید پاوه را تحویل دهند، تجهیزات ما آماده است

سرویس: صرفا جهت اطلاعکد خبر: 295682|19:53 - 1395/11/16
نسخه چاپی
دکتر کریم:بیمارستان پاوه با 90 درصد پیشرفت فیزکی همراه است/بیمارستان جدید پاوه را تحویل دهند، تجهیزات ما آماده است
نشست بررسی حل مشکلات پروژه های شبکه بهداشت و درمان شهرستان پاوه با حضور رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه ، نماینده مردم پاوه و اورامانات در مجلس، فرماندار پاوه و برخی از مسئولین در سالن جلسات فرمانداری پاوه برگزار شد.

به گزارشهزار ماسوله، نشست بررسی حل مشکلات پروژه های شبکه بهداشت و درمان شهرستان پاوه با حضور رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه ، نماینده مردم پاوه و اورامانات در مجلس، فرماندار پاوه و برخی از مسئولین در سالن جلسات فرمانداری پاوه برگزار شد که در ابتدا فرماندار شهرستان پاوه طی سخنانی ضمن خیر مقدم به مهمانان اظهار کرد: احداث بیمارستان جدید پاوه در طول چند سال اخیر با کندی همراه بوده است که نیاز است تسریع در این کار صورت گیرد.

 

پرویز ایده پور افزود: قرار بود که این بیمارستان در سال گذشته به بهره برداری برسد که بنا به دلایلی احداث آن با کندی همراه شد.

 

وی گفت: از سفر ریاست جمهوری به استان کرمانشاه نیز مبلغ 8 میلیارد تومان به این طرح مصوب شد که تاکنون تخصیص نیافته است و مشخص نیست که چه مقدار اعتبار دیگر تا اتمام نیاز است.

 

وی ادامه داد: قرار بود که در 22 بهمن سال گذشته افتتاح شود و در سال جاری نیز وعده بهره برداری در 22 بهمن امسال را عنوان کردند که اکنون نیز با پیشرفت 85 درصدی همراه است.

 

در ادامه دکتر حسین کریم رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه نیز طی سخنانی به مشکل پارکینگ کلینیک پاوه اشاره کرد و گفت: ما اگر هدفمان قصد انجام کاری باشد آن کار را به یقین انجام می دهیم. اما مسئله این است که  موضوع پارکینگ در کدام نقطه از شهر پاوه مشکلش حل شده است؟!


وی در ادامه به روال معمول پروژه های بهداشت و درمان اشاره کرد و گفت: من برای پرداخت اضافی جهت پارکینگ کلیلنیک هیچ پولی ندارم و نمی توانم نقشه را تغییر دهم. چرا فقط بر روی موضوع پارکینگ کلینیک اینگونه مسر هستید؟! باید این را بدانیم که  در شهرستان موضوعی مهم تر از سلامت نداریم. اگر برای عزیز شما مشکلی پیش بیاید حاضرید ماشین و فرش زیر پایتان را بفروشید و سلامت زن و بچه تان را به دست بیاورید. ما برای سلامت اگر هزینه نکنیم برای چه چیزی می خواهیم اعتبار و بودجه اختصاص دهیم؟!


دکتر کریم در ادامه به اعتباراتی که به شهرستان پاوه اختصاص داده شده اشاره کرد و گفت:در طول این مدت گفته ام در سال گذشته یک میلیارد و سیصد میلیون تومان در پاوه تجهیزات آورده ام. تمام متخصص ها در شهرستان وجود دارند. اما یک مقدار کمک  و تعامل نیز می خواهیم . برای همین مردم و همینجا در حال تلاش هستیم، خوب وقتی کسری اعتبار داریم باید چه کنیم؟ می توانستیم این بودجه را برگردانیم و یا به جایی دیگر اختصاص دهیم اما شهرستان پاوه را در اولویت قرار دادیم ؛ انتظار دارم  شما نیز برای شهرستان هزینه کنید. این برای درآمد زایی نیست و برای راحتی مردم است. قرار نیست ما از این کلینیک درآمد کسب کنیم بلکه یکی از نیازهای اصلی مردم را که همان سلامت است را  باید مورد توجه قرار دهیم.


دکتر کریم خطاب به نماینده اورامانات گفت: آقای نادری من جرات نمی کنم بقیه پروژه ها را پیش ببرم از بس که اذیت شده ام!  چرا باید اینگونه باشد؟ وقتی هزینه ای به شهرستانی می رود همه با هم از آن حمایت می کنند نه اینکه در آن سنگ اندازی کنند. 250 پروژه را از پارسال شروع کرده ام و امسال 300 پروژه دیگر را آغاز کرده ام. در همین پروژه ها چندین خانواده سر کار می روند. برای سرمایه شهرستان اضافه می شود.


وی در ادامه در خصوص بیمارستان جدید پاوه گفت: یکی از مهم ترین مباحث بیمارستان جدید پاوه است. شروع به کار این بیمارستان بوسیله مسکن و شهرسازی بوده و هست و متاسفانه هنوز ساختمان آن  تحویل ما داده نشده است. معمولا و متاسفانه چند سال یک پروژه در استان طول می کشد. مشکل صحنه حل شد چون خودمون مسئولیت آن را بر عهده گرفتیم. اسلام آباد هم بحث توسعه بود ، باز هم مسکن و شهرسازی متولیش بود. آقای فلاحت پیشه دو هفته یکبار جلسه می گذارد و الان به حل مشکل رسیده ایم و به اتمام کار نزدیک شده ایم. وی افزود: دو هفته یکبار به ما گزارش بدهید که مشکل شهرستان چیست؟


دکتر کریم در خصوص استخدام نیروهای بومی در بیمارستان جدید گفت: هفته گذشته مجوز استخدامی برای 90 نفر به ماداده شد. استخدامی باید طبق قانون باشد و ما دخل و تصرفی در آن نداریم والا ما مشتاق هستیم که بومی ها سر کار بروند و اینگونه نیز برای ما به صرفه تر و آسان تر است.


 دکتر کریم در خصوص تجهیزات بیمارستان جدید پاوه گفت: ما در اختصاص تجهیزات بیمارستان جدید مشکلی نداریم به شرطی که اصل ساختمان به ما تحویل داده شود. همین الان دنبال تجهیزاتش رفته ایم. تا آخر امسال باید به ما تحویل دهند.


وی در خصوص ادامه جلسات مرتبط با بیمارستان جدید پاوه گفت: یکی از مصوبات این باشد که دو هفته یکبار با حضور آقای نادری این جلسات مستمر ادامه داشته باشد. مطمئنم آقای نادری پای کار نیایند، داستان همچنان باقی خواهد ماند و مشکل بیمارستان جدید التاسیس تمام نخواهد شد. انتظار ما این است که نمایندگان استان با ما تعامل خوبی داشته باشند. سه طلب از مجمع نمایندگان استان داریم اولین آنها تجهیزات است که بحمدلله تا حدود زیادی مشکلات ما در زمینه تجهیزات حل شده است و در سطح استان یکی از بهترین امکانات و تجهیزات را داریم. یکی دیگر در خصوص  زیر ساخت هاست و در نهایت متخصصین هستند. ما به شدت عقب افتادگی داریم در زمینه متخصصین. این جزء جنگ هایی است که نمایندگان محترم استان باید همراه من برای کسب آن تلاش کنند!


دکتر کریم به طرح های افتتاح شده در شهرستان اشاره کرد و گفت: در زمینه بهداشت تعداد زیادی مراکز روستایی و شهری، پایگاه و مجتمع های شهری  در دستور کار قرار گرفته است. که در شهرستان پاوه دو پایگاه داریم. دو مرکز شهری داریم. مرکز بانه وره که تکمیل و افتتاح شده است. همه شهرستان های اورامانات تحت پوشش ما قرار گرفته اند و حتی یک نفر گمشده درسیستم بهداشت نداریم. همه تحت پوشش بیمه های مختلف هستند و این یک انقلاب در زمینه بهداشت و سلامت است.

 

وی در رابطه با عملکرد دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: از دانشگاه هایی هستیم که معاونت سلامت اجتماعی را نیز در سطح استان راه اندازی کرده ایم. دکتر الماسی معاونت اجتماعی ما هستند. تعمیر و تجهیز و مراکز پزشکان روستایی را نیز انجام داده ایم.


رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در پایان سخنانش گفت: در شهرستان ها نمی توان هیچ  کاری  انجام داد، مگر همدلی تعامل دوستی و درک متقابل، پشتیبانی رفاقت و درکت متقابل و صحبت خوب کار را پیش ببرد. ان شاءالله با وجود دوستان، امام جمعه محترم، نماینده فعال  و فرماندار شهرستان بتوانیم به هدف خدمت به مردم برسیم. این کار ما به نفع هیچکس نیست بجز مردم. مشکل بخش درمان شهرستان بصورت مشترک حل خواهد شد.  در دولت های گذشته در بخش سلامت مردم به مردم بدهکاریم. سلامت مردم هیچ وقت اولویت نبود واین اولین بار است که سلامت مردم در اولویت ماست. خیلی از پروژه ها را باید قدر دانست و باید سلامت و جان مردم را در اولویت قرار داد. ما افتخار می کنیم که الان در دولتی هستیم که جان مردم برایش ارزشمند است و می خواهیم هرچقدر در توان داریم کمبود ها را برطرف کنیم. دولت به جان مردم بدهکار است هرچند با استانداردها فاصله داریم اما نهایت تلاشمان را به کار برده  و خواهیم برد که در خدمت رسانی به مردم کم نگذاریم.

 

در ادامهشهاب نادریضمن تبریک سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و تبریک روز پرستار اظهار کرد: کجای دنیا، دولتیان با دولتیان تعامل ندارند، جناب آقای میری شما اگر شهردار پاوه هستید، و تعامل در کارهای عمرانی ندارید، علت اینکه تعامل ندارید، را بیان کنید؟

 

وی گفت:شهرداران اورامانات به اندازه ای ضعیفهستند که من شخصا توان کار کردن با آنها را ندارم شهردار باید به اندازه ای قوی باشد که زمانی که بنده نماینده، برای ورود به شهرستان قصد داشته باشم،باید از شهردار اجازه بگیرم نه اینکه شهردار و شورا دنبال لابی گری باشند که بحث عمرانی را بیان کنند و بروند.

 

وی با بیان اینکه من سر سخنم با شورا و شهرداری است خطاب به شهردار پاوه گفت: جناب آقای میری خود شما که در جلسه ای در تهران شرکت کردید، ارزش افزوده شهرستان را چه مقدار تعیین کردیم و پولی که آن روز در جلسه مصوب شد چقد به شما دادیم؟؟ خوب باید این موارد روشن شوند.

 

نادری با اشاره به پیگیری طرح و پروژه های خود در منطقه گفت: پروژه های من در کل کشور در پاوه با 10 درصد و در جوانرود با 12 درصد همراه است که باید گفت دلیل و علت اصلی این کندی پروژه ها در چیست؟

 

وی گفت: در تاریخ 15 خرداد ماه دو سرمایه گذار را از استان کردستان و کرمانشاه آورده ام که متاسفانه در کرمانشاه هنوز در پیچ و خم ادارات و بوروکراسی گیر کرده است اما طرحهای مثل شهرستان سقز در این دهه مبارکه فجر به بهره برداری می رسند.

 

نماینده مردم پاوه و اورامانات در مجلس افزود: این ظلم ها را چه کسی بر حق مردم می کنند، من ضمن تقدیر و تشکر از جناب آقای فرماندار ، متاسفانه برخی از مسئولین ما در اورامانات حتی مطالعه کارشناسی ندارند و در شرکت در جلسات هم هیچ گونه اظهار نظری را ندارند.

 

وی گفت: اینها مشکلاتی است که در اورامانات وجود دارد و من هم اعلام می کنم که تعارف با هیچ کسی را ندارم بلکه بحث ما در اورامانات بحث از وضعیت و مشکلات است، من خودم شخصا با وضعیت کنونی پاوه حتی روی وارد شدن به این شهر را ندارم، ولی شما اقای میری بیایید ارزش افزوده را برای ما اعلام کنید.

 

نادری گفت: من نماینده تنها پاوه، جوانرود، روانسر، ثلاث و حتی کرمانشاه نیستم بلکه نماینده این مملکت هستم و از بقیه شهرداران هم همین موارد را پیگیری خواهم کرد.

 

وی افزود: کم کاری ها، بی توجهی ها، سهل انگاری ها باعث شده است که ما امروز گرفتار خیلی از مشکلات باشیم.

 

وی گفت: جناب آقای میری شما که شهردار پاوه هستید و پول خود را می گیرید، عوارض دریافت می کنید،چرا کارهای داخل شهر که به نماینده و فرماندار مربوط نمی شود، را انجام نمی دهید.

 

وی تصریح کرد: داخل شهر یعنی شهردار، و من هم از شورای شهر این درخواست را در انجام کارها دارم و در آینده نیز گزارش عملکرد خود و وضعیت شهر را که بررسی کرده ام، در این شهر ارائه خواهم داد.

 

وی خاطر نشان ساخت: در کل اورامانات من شبانه وضعیت شهرها را بررسی کرده ام، کارهای عمومی و زیرساختها در اولویت برنامه های من است، اما شما اکنون بیان کنید در پاوه چه زیر ساختهایی را دارید.

 

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) مبنی بر خدمت در مناطق محروم اضافه کرد: خدمت باید در اولویت قرار بگیرد و من از اقای فرماندار که قطعا با تدبیر است تقدیر و تشکر میکنم، کارهای شایسته ای را انجام داده است، و من هم به کارهای کارشناسی و برنامه ریزی شده وی ایمان دارم و از کسانی بوده ام که اعلام کرده ام باید اقای ایده پور در پاوه حتما بماند.

 

شهاب نادری گفت: شهردار و مجموعه شهرداری هم اگر پول ندارید اعلام کنید که پول نداریم، بنا به قول یکی از مسئولان رده بالا که به من اعلام کرد، شهرداران اورامانات ،شهردار نیستند،چون طرحی را برای واگذاری ندارند تا ما هم اعتبارات در اختیار آنها قرار دهیم ، این مشکلاتی است که در اورامانات وجود دارد.

 

وی افزود: ما باید در خدمت مردم باشیم و مردم اورامانات چه گناهی کرده اند که اکنون پروژه های ما در پاوه با 10 درصد پیشرفت همراه هستند،اگر شهردار در بهبود وضعیت شهر ، بودجه نیاز دارد که ما پیگیری خواهیم کرد و برای عمران پاوه اختصاص خواهیم داد و این هم کار شق القمری نیست و کار ساده ای است که درخواست اعتبار بدهند.

 

وی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به احداث بیمارستان جدید پاوه گفت: ضمن خیر مقدم و تشکر از جناب دکتر کریم، هم امروز خواستار تسریع در پروژه احداث جدید بیمارستان می باشیم.

 

علی محمد میری، شهردار پاوه و مهدی عبدی عضو شورای اسلامی شهر پاوه نیز در این جلسه طی سخنانی به دفاع از شورا و شهرداری پرداختند که متعاقبا بدلیل آنکه این سخنان آماده نشده است، انتشار داده می شود.

 

تهیه و تنظیم خبر یاور اسکات و کوثر فخری

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد