کاروان خدمت به اورامانات آمد/

افتتاح 4 طرح با حضور مسئولین کشوری و استانی در کرمانشاه+تصاویر

سرویس: اجتماعیکد خبر: 295678|01:23 - 1395/11/15
نسخه چاپی
 افتتاح 4 طرح با حضور مسئولین کشوری و استانی در کرمانشاه+تصاویر
روز پنجشنبه 14 بهمن 1395، با حضور رییس سازمان بهزیستی کشور، نماینده اورامانات و مسئولین استانی سه مرکز بهزیستی در استان کرمانشاه و یک واحد مسکن جهت سکونت دو معلول در روستاي بياشوش جوانرود افتتاح شد.

به گزارشهزار ماسوله، روز پنجشنبه  14 بهمن 1395،  با حضور رییس سازمان بهزیستی کشور، نماینده اورامانات و مسئولین استانی سه مرکز بهزیستی در استان کرمانشاه و یک واحد مسکن جهت سکونت دو معلول در روستاي بياشوش جوانرود افتتاح شد.

 

به مناسبت دهه مبارک فجر و با حضور انوشیروان محسنی بندپی معاون وزیر رفاه و رییس کل سازمان بهزیستی کشور، شهاب نادری نماینده اورامانات در مجلس شورای اسلامی، دکتر امید قادری مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه و مسئولین استانی و کشوری سه مرکز بهزیستی شامل مركز روزانه آموزشي و توانبخشي خانواده و كودك كم شنوا و ناشنوا كرمانشاه،نمايشگاه مركز توانبخشي شامل نمایشگاه دائمی مرکز کارگاه آموزشی تولیدی قالیبافی و خیاطی و نخستین مرکز نگهداری و توانبخشی معلولان زیر ۱۴ سال کرمانشاه در کرمانشاه و یک واحد مسکن جهت سکونت دو معلول اهل روستای بیاشوش جوانرود افتتاح شد. همچنین با حضور این هیات و سایر نمایندگان و مسئولین استانی چهار نشست اداری در مرکز استان کرمانشاه و در شهرستان جوانرود برگزار گردید.

 

در نشست اداری شهرستان جوانروددکتر محسنی بندپیدلیل حضورشان را در استان کرمانشاه، پیگیری های نماینده اورامانات دانست و گفت: آقای شهاب نادری مدتها بود که درخواست داشتند بنده و همکاران از نزدیک مشکلات و مسائل مرتبط با بهزیستی استان را مشاهده و بررسی کنیم، همچنین خود ما نیز این اشتیاق را داشته و به دعوت ایشان لبیک گفتیم. نماینده اورامانات و همکاران محترمشان در مجلس از طرح ها و لایحه های مرتبط با سازمان بهزیستی و نهادهای حمایتی به شدت پشتیبانی کردند و جا دارد همینجا از آنان تشکر کنم و بگویم که از حمایت های دکتر نادری در مجلس بسیار متشکریم.

 

دکتر محسنی بندپی در ادامه در خصوص آسیب های اجتماعی گفت: سیمای آسیب اجتماعی در کشور روندی رو به رشد دارد  و به عنوان یک پدیده جهانی تنها مختص یک کشور نیست. وی ادامه داد :در یک سال و نیم گذشته رهبر انقلاب نسبت به موضوع آسیب اجتماعی حساس بوده و سه مرتبه سران سه قوه را برای ارائه گزارش عملکرد خود درباره آسیب اجتماعی به حضور پذیرفته اند و به دستگاه های مرتبط با سلامت اجتماعی اعلام کردند نگاه علمی تر و همه جانبه تر به موضوع داشته باشند.

 

محسنی بندپی راهکار اصلی را در پیشگیری قبل از آسیب های اجتماعی دانست و گفت: با تلاش موثر، پایدار و سیستمی و موثر می توان پیشگیری های موثری از بروز آسیب های اجتماعی داشت و باید در نظر داشت که هزینه های درمان بسیار بیش از پیشگیری از حوادث و معضلات است. بهزیستی به عنوان تخصصی ترین نهاد در بحث آسیب اجتماعی است و راهبرد مهم سازمان بهزیستی تلاش مستمر  برای جلوگیری از شیوع آسیب و معلولیت هاست و بهزیستی با داشتن ۲۲ هزار پرسنل در ماموریت های خود موفق  بوده است.

 

وی در خصوص انجام غربالگری های ژنتیکی گفت: بهزیستی در زمینه پیشگیری از تنبلی چشم سالانه سه میلیون کودک را غربال گری می کند و همچنین در راستای انجام طرح غربال گری اختلالات ژنتیکی قبل از ازدواج نیز بهزیستی به عنوان دستگاه متولی معرفی شده و تلاش ما این است در زمان انجام طلاق توافقی با ارائه آموزش های مهارت زندگی و فرزندپروری از این پدیده جلوگیری کنیم.

 

محسنی بندپی در ارتباط با توسعه اورژانس اجتماعی استان گفت: از دیگر راهبردهای بهزیستی درخصوص پیشگیری از معضلات اجتماعی توسعه اورژانس اجتماعی است  و در سال ۹۶ در ۶ شهرستان استان کرمانشاه اورژانس اجتماعی راه اندازی می شود.

 

 دکتر بندپی در ادامه گفت: طرح تامین یک وعده غذای در تمام مهدهای کودک منطقه اورامانات اجرا می شود و معلولان این منطقه نیز ۱۰۰ میلیون تومان کمک هزینه خرید لوازم توانبخشی دریافت می کنند.طرح تامین یک وعده غذای در تمام مهدهای کودک منطقه اورامانات اجرا می شود.

 

در این نشستشهاب نادری نماینده پاوه  و اوراماناتخطاب به مسئولین و فرمانداران شهرستان های اورامانات گفت: كاروان خدمت، دومین هیات کشوری است که به منطقه آورده ام که از نزدیک با مشکلات شهرستان های اورامانات آشنا شوند و در پی حل مشکلات آنان باشند. از مسئولین هم این انتظار را دارم که خواسته های خود را بازگو کنند و با بیان مسائل و مشکلات مرتبط با دستگاه های اجرایی خود و پیگیری های مداوم درصدد حل آنها باشند.

 

نادری در ادامه از اختصاص مبلغ 700 میلیون تومان به اورژانس اجتماعی اورامانات خبر داد و گفت: امیدواریم در آینده نزدیک اورژانس های اجتماعی جوانرود و سایر شهرستان ها افتتاح شود.

 

وی همچنین به آمار رو به رشد آسیب های اجتماعی در منطقه اشاره کرد و گفت: طلاق و اعتیاد متاسفانه آماری رو به افزایش در سال های اخیر داشته اند. این ها یک آسیب است و باید پیشگیری و درمان در این خصوص صورت پذیرد.

 

شهاب نادری به توقعات مردم از مسئولین اشاره کرد و گفت: مردم ساکن در منطقه اورامانات از مسئولین فعالیت و بازده کاری مناسب را انتظار دارند و به گرایش حزبی روسا و مسئولین کاری ندارند، بلکه انتظار خروجی مناسب کاری را از آنان دارند. توقع دارم مسئولین هم در خدمت مردم باشند.

 

پرویز ایده پور فرماندار شهرستان پاوهنیز با اشاره به مشکلات بخش جامعه هدف بهزیستی گفت: ما در خصوص مسکن مهر شهرستان پاوه و چند شهرستان دیگر با مشکل روبرو هستیم. اگرچه امروز خبرهای خوبی از طرف پیمانکار این طرح به ما رسیده است. به عنوان هدیه این سفر و این کاروان انتظار داریم مسئله مسکن مهر مددجویان جامعه هدف بهزیستی مورد تفقد قرار بگیرد و در این ایام مبارک دهه فجر هدیه ای برای آنان باشد.

 

آرش زره‌تن لهونی فرماندار شهرستان جوانرودضمن خوش آمدگویی به مهمانان گفت: شهرستان جوانرود جمعیت بالغ بر 72 هزار نفر دارد و بیش از 70 درصد از این جمعیت در شهر جوانرود ساکن هستند. پروژه های زیادی از ابتدای دولت جناب روحانی در شهرستان کلید خورده و ان شاءالله بیشتر این طرح ها در دهه فجر امسال افتتاح خواهند شد.

 

وی در ادامه گفت: مردانگی مردم شهرستان جوانرود و خونگرمیشان زبانزد همه است ولی متاسفانه برخی از آسیب های اجتماعی نگران کننده ای وجود دارد. دستگاه های مرتبط با آسیب های اجتماعی و تعدادی از فارغ التحصیلان علوم اجتماعی پروژه های تحقیقاتی را در سطح شهرستان جوانرود آغاز کرده اند که البته کافی نیست. سازمان بهزیستی باید توجه خاصی به مردم شهرستان داشته باشد.

 

کوثر فخری
خبرنگار

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد