ماموستا قادری: صبر و بردباری خانواده معلولین قابل تقدیر است

سرویس: فرهنگ و هنرکد خبر: 295600|00:17 - 1395/11/05
نسخه چاپی
ماموستا قادری: صبر و بردباری خانواده معلولین قابل تقدیر است
ماموستا قادری در دیدار مدیر، کارکنان و اولیای دانش آموزان مدرسه استثنایی طلوع پاوه با ایشان، ضمن تقدیر از صبر و بردباری این خانواده ها تصریح کردند: باوجود این رنج و مشقت، بسیاری از شما قرآن را به فرزندان معلول خود آموزش داده‌اید، کاری که ما نتوانسته‌ایم با فرزندان سالم خود انجام دهیم.

به گزارشهزار ماسوله، به نقل ازپایگاه اطلاع رسانی دفتر امام‌جمعه پاوه؛حاجماموستاملاقادرقادریروز یکشنبه 3/11/95 در دیدار کارکنان و اولیای دانش آموزان مدرسه استثنایی طلوع که به همت موسسه خیریه قباء پاوه تدارک دیده شده بود، در ابتدای سخنان خود ضمن عرض خیرمقدم به کلیه حضار خصوصاً اولیای دانش آموزان به نقش پررنگ مدیریت آموزش‌وپرورش پاوه در باب امورات فرهنگی اشاره کردند و گفتند: از وقتی‌که آقای برزگر به‌عنوان مسئول آموزش‌وپرورش شروع به کار نموده شاهد تحول خوبی در امورات فرهنگی و آموزشی بوده‌ایم و اثرات آن در افکار عمومی مثبت بوده است.

 

ایشاندر ادامه دین مبین اسلام را دین کمک به همنوع دانستند و گفتند: اگر صفحات قرآن  و سنت نبوی شریف دینمان را مرور کنیم درمی‌یابیم که دین اسلام، دینِ کمک به فقراء و درماندگان و آیین کمک به کسانی است که در جامعه دارای مشکلات هستند وزندگی پیامبر ما حضرت خاتم نیز چه قبل از رسالت و چه بعد از رسالت این‌گونه بوده‌اند.

 

ماموستاقادریسپس به داستان دختر حاتم طایی اشاره کردند و گفتند: عدی پسر حاتم طایی با شنیدن خبر رسالت حضرت، شبه‌جزیره عربستان را ترک کرد و به شام رفت و عشیره آن‌ها حاضر به قبول ایمان نشدند و با مسلمانان وارد جنگ شدند، عده‌ای از آنان اسیر، که یکی از این اسراء دختر حاتم طایی بود. او خود را به پیامبر اسلام رسانید و گفت: پدر من همواره به مهمان احترام می‌گذاشت ایتام را دستگیری و فقرا را حمایت و از مظلوم دفاع و مهمان را احترام می گذاشت. حال هر کاری که با من می‌کنید جلو چشمان مردم انجام ندهید. وقتی پیامبر اسلام فهمیدند که او دختر حاتم طایی است، فرمودند: او را آزاد کنید زیرا پدر او کارهایی انجام داده است که شایسته تقدیر است.

 

امامجمعهپاوهبا اشاره به اینکه خداوند باکسی دشمنی و عداوت ندارد افزودند: خداوند ظالمان و کفار را به خاطر فساد، ظلم و اشتباهشان دوست ندارد؛ معهذا با احدی دشمنی و عداوت ندارد زیرا همه مخلوق او هستیم؛ و شما اولیای محترم نیز که فرزند معلول در منزل دارید، یقین داشته باشید که خداوند دشمن شما نیست و این‌ها همه مشیت و امتحان الهی هستند.

 

ماموستاقادریبابیان اینکه بسیاری از مشکلات در تولد فرزندان معلول زائیده خودماست، عنوان کردند: امروزه بسیاری از مشکلات جامعه عدم رعایت در خصوص ازدواج‌های فامیلی، عدم توجه به آزمایشات ژنتیک و مسائل بهداشتی و پزشکی و عدم رعایت توصیه‌های طبی است و بخشی هم مشیت و امر پروردگار است که سهم بعضی از انسان‌ها داشتن فرزندانی است که ازلحاظ جسمی و فکری دارای مشکلات‌اند.

 

ویسپس به ذکر حدیثی از پیامبر اسلام پرداختند و گفتند: پیامبر اسلام فرموده‌اند: با فامیل خود ازدواج نکنید. زیرا در نفس شما مؤثر است و نمی‌توانید از زندگی خود لذت ببرید

 

ایشاننبودن سواد کافی پدر و مادر را در امر ازدواج فرزندان تأثیرگذار عنوان کردند و گفتند: بسیاری از پدران و مادران سواد و علم لازم را ندارند و از مسائل پزشکی و ژنتیکی هم بی‌اطلاع هستند و پسران و دختران هم که رشدشان به حدی نرسیده که خوب و بد خود را تشخیص دهند، به بعضی ازدواج‌ها تن می‌دهند که در درازمدت سبب بروز مشکلات فراوان می‌شود.

 

ویدر ادامه به سخنی بسیار زیبا از امام محمد غزالی پرداختند و گفتند: امام محمد غزالی می‌فرماید: هر خانواده‌ای که می‌خواهد فرزندانش ازنظر فکری و جسمی درست بار بیایند، باید قبل از ازدواج به فکر تربیت آن‌ها باشد و این امر میسر نخواهد شد مگر اینکه یک زن خوب از خانواده‌ای خوب و سالم برای فرزندانش انتخاب کند.

 

امام‌جمعهپاوهخطاب به خانواده‌هایی که فرزندان معلول دارند گفتند: بنده می‌دانم که روزگار بر شما سخت می‌گذرد اما بدانید که این امتحان پروردگار است که به شما فرزندانی عطا فرموده که ازلحاظ جسمی دارای مشکلات هستند.

 

ویبا تقدیر از صبر و بردباری این خانواده ها تصریح کردند: باوجود این رنج و مشقت، بسیاری از شما قرآن را به فرزندان معلول خود آموزش داده‌اید، کاری که ما نتوانسته‌ایم با فرزندان سالم خود انجام دهیم. لذا بنده این توفیق را به شما تبریک عرض می‌کنم و از خداوند بزرگ می‌خواهم عزت دنیا و آخرت را به تک‌تک شما عطا فرماید.

 

ماموستاقادریدر پایان گفتند: بنده مشکلات تک‌تک شما عزیزان را یادداشت نموده‌ام و با تمام توان این مشکلات را به گوش مسئولان امر خواهم رساند.

 

لازم به ذکر است که در ابتدای این دیدار ریاست اداره آموزش و پروش پاوه گزارشی در خصوص مدرسه استثنایی طلوع ارائه دادند و سپس مدیر، مربیان و اولیای دانش آموزان نیز به بیان مشکلات مدرسه و فرزندان خود پرداختند.

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد