با اقدام فعالان محیط زیستی صورت گرفت؛

پاکسازی دره دوریسان از مظهر چشمه چاوگ تا ابتدای این روستا از زباله ها

سرویس: فرهنگ و هنرکد خبر: 295587|00:27 - 1395/11/02
نسخه چاپی
پاکسازی دره دوریسان از مظهر چشمه چاوگ تا ابتدای این روستا از زباله ها
با همفکری و مشارکت شهروندان روستای"دوریسان" و برخی فعالان حوزه محیط زیست و منابع طبیعی منطقه ،طی یک حرکت سمبولیک و نمادین ، کناره های "دره دوریسان" از مظهر چشمه "چاوک" تا ابتدای روستا از "زباله های درون و کنار دره ای"پاکسازی شد.

به گزارشهزار ماسوله، در اقدامی با همفکری و مشارکت  شهروندان علاقمند روستای"دوریسان" و برخی از فعالان حوزه محیط زیست و منابع طبیعی منطقه ،طی یک حرکت سمبولیک و نمادین ، کناره های "دره دوریسان" از مظهر چشمه "چاوک" تا ابتدای روستا حدود 2 کیلومتر از "زباله های درون و کنار  دره ای" شامل پلاستیک، شیشه، فلزات ، پارچه و غیره ،پاکسازی شد.

 

دکتر برهان ولدبیگی از فعالان و علاقه مند در حوزه محیط زیست در این باره در گفتگویی با خبرنگار ما اظهار کرد: در ااین اقدام و حرکت سمبولیک حدود 50 نفر از شهروندان دوریسانی ( از جمله امام جماعت آنجا و افراد متشخص) حضور داشتند.

 

وی افزود: بنظر میرسد که حدود 2 تن زباله در این اقدام جمع آوری شد و با وسیله نقلیه مناسب به محل زباله دانی های منطقه منتقل گردید.

 

وی گفت: نمای دره  و باغات اطراف آن بعد از پاکسازی ، بسیار جذاب و دیدنی تر شده بود. لازم به یادآوری  است که این مسیر درتقریبا هر چهار فصل، مورد توجه گردشگران قرار دارد.

 

ولدبیگی ادامه داد: در پایان جناب ماموستا هاشمی از مشارکت کنندگان تشکر کرد و اینجانب نیز به عنوان یک "شهروند" و یک "فعال زیست محیطی" به اهمیت چنین حرکاتی در فرایند "فرهنگ سازی" و نیز خطرات و پیآمدهای منفی زباله های درون و کنار دره ای" برای "سلامت انسان "و "حیات سایر زیستمندان" اشاره نمودم.

 

وی خاطر نشان کرد: علاوه براین ، ابراز امیدواری کردم که این حرکت مردم دوریسان، به "الگویی" برای سایر روستاها و حتی شهرهای منطقه تبدیل شود.
 

با تشکر از آقای سیوان حسینی در ارسال تصاویر

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد