با حضور خبرنگاری از پاوه،

نخستین کارگاه "تاب‌آوری" ویژه خبرنگاران در کرمانشاه برگزار شد

سرویس: فرهنگ و هنرکد خبر: 295583|02:09 - 1395/11/01
نسخه چاپی
نخستین کارگاه "تاب‌آوری" ویژه خبرنگاران در کرمانشاه برگزار شد
نخستین کارگاه "تاب‌آوری" ویژه خبرنگاران و اصحاب رسانه در کرمانشاه به همت بسیج رسانه و اداره کل فنی و حرفه ای استان با حضور جمعی از خبرنگاران و عکاسان در سالن همایش های فنی حرفه ای برگزار شد.

به گزارشهزار ماسوله، این کارگاه حول سه محور سلامتی و بهزیستی خبرنگاران و خانواده آنها، کمک به ارائه خدمات بهتر و توسعه سلامت سازمانی برگزار شد.


مدیر اولین وب سایت تاب آوری کشور با اشاره به اینکه خبرنگاری از مشاغل پر استرس و حساس دنیاست و فرد خبرنگار با فراز و نشیب‌های بسیار و چالش‌های شبانه‌روزی مواجه است.


«« محمدرضا مقدسی » افزود: خبرنگاری در رده 5 تا دهم مشاغل سخت قرار داردو بسیار پر تنش است. مساله دنیای امروز دنیای رسانه هاست  بنابراین یک خبرنگار باید بتواند مدیریت هیجانان شرایط دشوار را داشته باشد. فرسودگی شغلی در این حرفه بالا است.


مدیر اولین وب سایت تاب آوری کشور گفت:  تاب‌آوری در توسعه مدیریت منابع انسانی و ارتقای کیفیت عملکرد اصحاب رسانه دارای جایگاه ویژه‌ای است، بنابراین خبرنگاران باید نحوه مدیریت هیجانات و شرایط عملکرد در سخت‌ترین مواقع در حرفه خبرنگاری را آموزش ببینند.


وی بیان داشت:  خبرنگاری موازنه سرعت و دقت است. هرجا سرعت افزایش پیدا کند ، احتمال کاهش دقت وجود دارد لذا یک خبرنگار با مدیریت هیجانات  این دو را در کنار هم قرار می دهد. خبرنگار به دو مولفه بصورت همزمان نیاز دارد. حفظ این تعادل و موازنه  نیاز به آستانه تحمل بالا، سعه صدر و سینه مشروح دارد.


مقدسی در ادامه با بیان اینکه  خبرنگار به عنوان یک قشر تاثیر گذار در جامعه است، گفت: ما به عنوان یک استان مرزی  در گرفتار انواع بحران های اقتصادی، معیشتی، آسیب های اجتماعی دیگر هستم. خبرنگاران استان ما  رسالت سنگینی  در این شرایط  بر دوش دارند.


وی در ادامه از مسئولان استان خواست، با راه اندازی مدرسه تاب آوری در کرمانشاه، موافقت و حمایت نمایند.


 مدیر اولین وب سایت تاب آوری کشور در خاتمه هدف از برگزاری این دوره آموزشی را تجهیز خبرنگاران به برنامه‌های تاب آورانه با توجه به تنوع و تعدد آسیب‌های اجتماعی در جامعه رسانه‎آوری  دانست و خاطرنشان کرد: کاهش فرسودگی، بهزیستی تاب روانشناختی، سلامت روان و بالا رفتن قدرت تاب‌آوری از مولفه‌هایی است که  در این کارگاه به خبرنگاران آموزش داده شد.

 

خبرنگاران باید راه مقابله با التهاب ها را فراگیرند


درابتدای این نشست مهندس «حسین باباجانی» مدیر کل امور اجتماعی  استانداری در نخستین کارگاه "تاب‌آوری" ویژه خبرنگاران و اصحاب رسانه  در کرمانشاه با بیان اینکه تاب‌آوری یکی از ضرورت‌های مشاغل سخت است، افزود:  خبرنگاران باید راه مقابله با استرس های فراوان این حرفه را فرا گیرند و اطلاعات لازم را درخصوص تاب‌آوری کسب کنند.


وی با تاکید بر اهمیت فعالیت رسانه ها ، گفت: کار خبرنگاران با افکار، قلوب و ذهن مردم سروکار دارد. هر نوشته ای می تواند اثر خاصی بر ذهن و روح  مخاطب بگذارد بنابراین واجب است که خبرنگاران آگاه به چیزی که می نگارند ، باشند.


وی خطاب به خبرنگاران استان ، با اشاره به آیه قرآنی و  قسم خداوند  به قلم ، بیان داشت: قلم در دست شما هم نعمت و هم خطر بزرگی است که بستگی به شما دارد. لذا خبرنگار باید متوجه باشد که با قلم آبروی کسی را نریزد چراکه این قلم هرگز پاک نمی شود. خبرنگار باید در درج خبر متوجه باشد که در جامعه ایجاد التهاب و شایعه نکند.


گزارش از کوثر فخری- خبرنگار

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد