به مناسبت هفته شوراهای آموزش و پرورش؛

نجیب میرانی: اجرای برنامه های فرهنگی در مقابله با شبکه های اجتماعی غربی در اولویت باشد/مصلح قادری:توجه به قانون شورای آموزش و پرورش برای زمینه سازی توسعه در عرصه تعلیم و تربیت ضروری است

سرویس: فرهنگ و هنرکد خبر: 295582|01:54 - 1395/11/01
نسخه چاپی
نجیب میرانی: اجرای برنامه های فرهنگی در مقابله با شبکه های اجتماعی غربی در اولویت باشد/مصلح قادری:توجه به قانون شورای آموزش و پرورش برای زمینه سازی توسعه در عرصه تعلیم و تربیت ضروری است
آیین تجلیل از ادارات و موسسات مشارکت جو با مدیریت آموزش و پرورش شهرستان پاوه به مناسبت هفته شوراهای آموزش و پرورش در سالن اجتماعات فرمانداری پاوه برگزار شد.

به گزارشهزار ماسوله،  مدیر آموزش و پرورش شهرستان پاوه در نهمین جلسه شورای آموزش و پرورش که باحضور اعضا در سالن اجتماعات فرمانداری شهرستان پاوه برگزار شد، ضمن تبریک فرارسیدن سی و هشتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و هفته شوراهای آموزش و پرورش، در سه بخش مشورت، توسعه و ارائه نمود.

 

مختار برزگرفرد با بیان اینکه مشورت به معنای استخراج رای درست به واسطه مراجعه بعضی از افراد به برخی دیگر است، به فلسفه شوراها پرداخت و گفت: عسل را وقتى از كندو استخراج مى‌كنند، بايد خيلى آهسته و با ظرافت عمل كنند كه زنبورها تحريك و متوارى نشوند تا كم‌كم عسل را بيرون بياورند؛ به نظر مى‌رسد افرادى كه مى‌خواهند به شور بنشينند بايد احساساتشان تحريك نشود و در مورد يك مسأله با قدرت فكرى، رأى قاطعى كه در سرنوشت يك خانواده يك محل و يك كشور مؤثر است اتخاذ كنند. 

 

برزگرفرد به تاکید دین مبین اسلام بر منزلت شورا و مشورت اشاره کرد و افزود: آیات و احادیث زیادی بر این موضوع دلالت دارد؛ از جمله آیه شریفه 38 از سوره مبارکه شورا آن جا که می فرماید : « و آنان که امر خدا را طاعت و اجابت کردند و نماز برپا داشتند و کارشان را با مشورت یکدیگر انجام دادند. از آنچه روزی شان کردیم به فقیران اتفاق کردند» و آیه 159 سوره آل عمران در سفارش پیامبر با اهل ایمان » بر آنان ببخشای و برایشان طلب آمرزش کن و در امور با ایشان مشورت نما و آنگاه که تصمیم گرفتی توکل بر خدا کن که خداوند توکل کنندگان را دوست دارد .»

 

وی به جمله ای از حضرت علی (ع) در باب شورا اشاره کرد و گفت: کسی که با انسان های دیگر مشورت می کند در عقل های آنان شریک است.

 

مدیر آموزش و پرورش پاوه پایه و بنیان توسعه در هر جامعه را مساوی با دانایی دانست و اظهار کرد: در بحث توسعه در آموزش و پرورش دانایی را به عنوان اساس توسعه یک جامعه بررسی کرده اند که سرمایه انسانی از فاکتورهای اصلی و بنیاد توسعه یک جامعه به حساب می آید.

 

وی با بیان اینکه باید آموزش را با انگیزش یکی کرد، افزود: در یک جامعه توسعه یافته یک نظام آموزشی و یک نظام انگیزشی وجود دارد، نظام آموزشی همان آموزش و پروش و نظام انگیزشی نیز تمامی اداراتی عضو شورای آموزش و پرورش هستند؛ که در این راستا ما دانایی و نظام آموزشی را در آموزش و پرورش استارت می زنیم و نظام انگیزشی را به دیگر عزیزان می سپاریم.

 

مختار برزگرفرد با اشاره به اینکه نظام دانایی به تنهایی قادر نیست کل سرمایه انسانی را به عنوان محقق و فعال اقتصادی تحویل جامعه دهد ابراز امیدواری کرد که با تشکیل اتاق های فکر و اتاق های علمی، بنیان توسعه را در شوراهای آموزش و پرورش رقم بزنیم.

 

وی در بخش پایانی سخنان خود برگزاری همایش و برنامه های بی نظیر را در طول چهار ماه گذشته، مرهون تلاش و همکاری بیشتر ادارات عنوان کرد و در خاتمه از ادارات، موسسات، نهادها و سایتهای خبری شهرستان به جهت همکاری و همراهی در پیشبرد اهداف تعلیم و تربیت تجلیل کرد.

 

معاون فرماندار پاوهنیز ضمن تبریک هفته شوراهای آموزش و پرورش و پیشاپیش تبریک فرارسیدن دهه فجر و تولد انقلاب اسلامی دغدغه آموزش و پرورش را دغدغه همه مردم عنوان کرد چراکه سرمایه همه افراد جامعه فرزندانشان می باشند.

 

سیدنجیب میرانی با بیان اینکه آموزش و پرورش به عنوان بستر توسعه و پیشرفت کشور باید مورد توجه همه دستگاه ها باشد، گفت: تمامی ادارات و دستگاه های دولتی شهرستان موظف به همکاری همه جانبه با آموزش و پرورش در راستای تحول و تحقق اهداف نظام تعلیم و تربیت هستند.

 

وی با اشاره به تهاجم همه جانبه فرهنگی و آسیب ها و خطرات ناشی از این تهاجم خواستار تهیه، تدوین و اجرای برنامه های فرهنگی متناسب با وضعیت روز جامعه که توانایی مقابله با برنامه های رسانه ها و شبکه های اجتماعی غربی را داشته باشد، گردید.

 

میرانی به رشد و بالندگی دانش آموزان اورامانات در کنکور سراسری و مراکز آموزش عالی اشاره کرد و ابراز امیدواری نمود که بیش از پیش شاهد این موفقیت ها باشیم.

 

مدیر دفتر امام جمعه پاوهنیز در سخنانی یکی از تاکیدات دین مبین اسلام را بحث شور و مشورت عنوان کرد که در این راستا شورای آموزش و پرورش نیز یکی از نمادهای شور و مشورت می باشد.

 

مصلح قادری با بیان اینکه قدمت تصویب قانون شوراهای آموزش و پروش به بیش از دو دهه می رسد افزود: به اذعان برخی از کارشناسان وزارت آموزش و پرورش در کل کشور جلسات شورای آموزش و پرورش با اهدافی که برای آن مصوب شده است فاصله زیادی دارد.

 

وی به آسیب شناسی جلسات شورای آموزش و پرورش پراخت و گفت: قانون شوراهای آموزش و پرورش برای زمینه سازی توسعه در عرصه تعلیم و تربیت قانون بسیار جامعی است، که باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

 

قادری اساس توسعه را دانایی دانست و اظهار کرد: اگر توسعه پایداری بخواهم مبنای آن دانایی است که تشکیل شورا عقل آموزش و پرورش را به عمل می رساند و نهایتا دستگاه تعلیم و تربیت به توسعه دست می یابد.

 

وی به بحث مشارکت مردم و خیرین در شورای آموزش و پرورش اشاره کرد و افزود: دعوت از خیرین و تجلیل از آنها در جلسات شورا قطعا منجر به مشارکت بیشتر آنها در مدارس می شود، لذا انتظار می رود در شورای آموزش و پرورش با مشارکت عمومی و توجه به نقش خیرین بتوان بخشی از مشکلات مدارس را برطرف نمود.

 

در ادامه این نشستمهندس وهبی احمدی، عضو شورای مشورتی نماینده مجلس شورای اسلامیبا تبریک فرارسیدن هفته شوراهای آموزش و پرورش به اعضاء آن گفت: فلسفه وجودی شوراهای آموزش و پرورش موید این واقعیت است که آموزش و پرورش به علت گستره حوزه فعالیت اجتماعی و از طرفی محدودیت منابع، به تنهایی از عهده مسایل و مشکلات پیش رو بر نمی آید و همانطور که جامعه پذیری مقاومت از تعلیم و تربیت است، ممشارکت نیز متمایز از همکاری می باشد. با توجه به نیازمندی های نهاد آموزش و پرورش به مشارکت، رفع مسایل آن نیز یک ضرورت است.

 

احمدی سپس به مسائل مطرح شده در انجمن اولیاء و مربیان مدارس سطح شهرستان اشاره کرد و گفت: گفتگو و بحث داغ و زمان بر اکثریت جلسات به مسائل مالی و مشکلات فضاهای آموزشی بر می گردد. مسائل تربیتی، آموزشی و فرهنگی کمتر مجال طرح شدن پیدا خواهد کرد، لذا طبق پیشنهاد اعلامی در اوایل سال جاری تحصیلی به آقای برزگر، مبنی بر لزوم تأسیس انجمن خیرین آموزش و پرورش و پیگیری ساز و کارهای قانونی و تصویب اساسنامه آن، طوری که این انجمن به صورت هیئت امنایی و خارج از مدیریت آموزش و پرورش و به عنوان بازویی توانمند و اجرایی در خصوص مسائل مالی، اقتصادی، فرهنگی و آموزشی در خدمت اهداف آموزش و پرورش باشد.

 

مهندس احمدی در ادامه گفت: به عنوان نمونه ای از مشارکت فرهنگیان در سایر انجمن ها و موسسات فعال سطح شهرستان نام برد که ماهیانه مبالغ زیادی از حقوق فرهنگیان با رضایت و رغبت فراوان به صندوق های مذکور واریز می گردد. چنانچه موسسه یا انجمن خیریین آموزش و پرورش بدین معنا و مفهوم و همراستا با اهداف آموزش و پرورش تاسیس گردد، اقلا با مشارکت فعال فرهنگیان و افراد و موسسات خیریه سهمی بزرگ در عینیت بخشیدن به آن پیدا خواهد کرد.

 

وی در پایان با اشاره به طرح موضوع جاده دسترسی به هنرستان فنی و حرفه ای دخترانه استقلال و کلینیک بیمارستان قدس گفت: با تشکیل 4 جلسه شورای آموزش و پرورش در سال تحصیلی جاری، متاسفانه مشکل مزبور هنوز حل و فصل نگردیده است. جاده مذکور تنگ و باریک بوده به طوریکه امکان عبور همزمان دو دستگاه خودرو با یکدیگر در آن وجود ندارد. هر لحظه امکان وقوع حوادث تلخ و ناگوار به دلیل آب شکستگی کناره و ترافیک عبوری سنگین و همچنین گره کور ترافیکی وجود دارد و بایستی ترتیبی اتخاذ شود که هرچه سریعتر با همیاری مدیریت آموزش و پرورش ، شبکه بهداشت و درمان، شهرداری و شورای اسلامی شهر، نسبت به اصلاح هندسی و ایجاد دیوار حایل آن اقدام شود.

 

گفتنی است در پایان از ادارات، نهادها، موسسات، سایتهای خبری شهرستان و تمامی دست اندرکاران مشارکت جو با مدیریت آموزش و پرورش شهرستان پاوه تجلیل شد.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد