مختار برزگرفرد:

آموزش و پروش بجای پرکردن مغزها، باید ذهن ها را باز کند

سرویس: فرهنگ و هنرکد خبر: 295580|16:32 - 1395/10/30
نسخه چاپی
 آموزش و پروش بجای پرکردن مغزها، باید ذهن ها را باز کند
مدیر آموزش و پرورش شهرستان پاوه گفت: رسالت اصلی آموزش و پرورش طرح سوال و ایجاد معما است و در این راستا لازم و ضروری است دبیران و مربیان دانش آموزان را بجای توصیه به حفظ کردن و بخاطرسپردن اطلاعات و مفاهیم، آن ها را به طرح سوال، ایجاد کردن معما و بروز خلاقیت تشویق نمایند.

به گزارشهزار ماسوله، مدیر آموزش و پرورش در جلسه ستاد شاهد شهرستان پاوه ضمن تبریک سی و هشتمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی از زحمات چهار ماهه راهنماهای طرح پراکنده شاهد در مدارس تقدیر و تشکر کرد.

 

مختار برزگرفرد ایمان و امنیت را نتیجه زحمات شهدا عنوان کرد و افزود: ایمان و امنیت که هر دو دارای ریشه مشترکی هستند حاصل زحمات کسانی است که با جان و مال خود برای ما ایمان به شهادت، ایمان به رشادت، ایمان به مسئولیت و درنهایت ایمان به خداوند تبارک و تعالی را معنا کردند.

 

وی به نعمت ارزشمند امنیت در کشور پرداخت و اظهار کرد: کشور ما در میان تمام کشورهایی که درگیر جنگ داخلی و نامنی هستند امنیت کامل دارد و این نعمت بزرگ مرهون زحمات و تلاش انسهان های بزگری بوده است که با ازخود گذشتگی این شرایط را برای ما فراهم کرده اند.

 

برزگرفرد با بیان اینکه سپاس گرامیداشت سه پاسداشت است افزود: اگر در گفتار، پندار و کردا پاسداشت داشته باشیم و همیشه این موارد را مرور کنیم می توان جامعه را به مسیری خوب هدایت کرد.

 

وی با اشاره به اینکه آموزش و پروش بجای پرکردن مغزها، باید ذهن ها را باز کند، اظهار کرد: رسالت اصلی آموزش و پرورش طرح سوال و ایجاد معما است و در این راستا لازم و ضروری است دبیران و مربیان دانش آموزان را بجای توصیه به حفظ کردن و بخاطرسپردن اطلاعات و مفاهیم، آن ها را به طرح سوال، ایجاد کردن معما و بروز خلاقیت تشویق نمایند.

 

مختار برزگرفرد رسالت آموزش و پرورش را ایجاد تغییرات مطلوب در نگرش ها، شناخت ها و در نهایت رفتار انسان ها عنوان کرد و در خاتمه افزود: مجموعه مدیریت آموزش و پرورش شهرستان پاوه در جهت پیشبرد اهداف نظام تعلیم و تربیت همواره با دید و آغوشی باز از تمامی دیدگاه ها و پیشنهادات عزیزان استقبال می کند.

 

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان پاوه نیز ضمن تبریک سالگرد شکوهمند پیروزی انقلاب اسلامی گفت: به اذعان اکثریت قریب به اتفاق مدیران ادارت، شاهد تغییرات و تحولات مثبتی در آموزش و پرورش می باشیم و برگزاری همایش باشکوه تعامل دونسل نمونه ای بارز از برنامه های خوبی است که در سه ماه گذشته توسط آموزش و پروش شهرستان پاوه برگزار شده است.

 

جهانگیر لطفی با بیان اینکه رسیدگی به وضعیت آموزشی و پرورشی فرزندان شاهد و ایثارگر یکی از وظایف اصلی ما است، افزود: خدمت به فرزندان شاهد و ایثارگر تنها از طرق تعامل طریفین و نظارت بر روند ارائه خدمات به آنها امکان پذیر است.

 

وی کوچکترین قصور در وظایف خود را جزء گناهان کبیره عنوان کرد و آن را حق الناس نامید که باید در قیامت در برابر کم کاری ها پاسخگو بود.

 

لطفی به تعامل مثبت با راهنماهای طرح پراکنده اشاره کرد و افزود: اگر دانش آموزان طرح پراکنده با مشکلات آموزشی و یا پرورشی مواجه شدند، ما آمادگی ارائه هرگونه خدمات را به آنها داریم و مرکز مشاوره در استان و شهرستان از جمله این موارد است.

 

رئیس بنیادشهید با انتقاد از اختصاص بودجه کلان بنیاد شهید در حوزه نظام آموزش عالی، گفت: بنیاد شهید در حوزه نظام آموزش عالی خصوصا مقطع کارشناسی ارشد سالانه متحمل هزینه بالایی می شود که می توان بخش کوچکی از این بودجه را به آموزش عمومی و آموزش و پروش اختصاص داد و شاهد نتایج درخشان آن در پذیرفته شدن دانش آموزان با بنیه علمی بالا در دانشگاه های روزانه بود.

 

لطفی با بیان اینکه در سنوات گذشته تعامل کمرنگی میان بنیادشهید و آموزش و پرورش برقرار بوده ابراز امیدواری کرد که در ادامه شاهد همراهی و همکاری بیشتری در جهت حل مشکلات دانش آموزان شاهد و ایثارگر شهرستان پاوه باشیم.

 

گفتنی است در این جلسه علاوه بر اعضای ثابت ستاد شاهد شهرستان پاوه، راهنماهای طرح پراکنده شاهد نیز حضور داشتند و در بخش هایی نقطه نظرات خود را درخصوص دستور جلسه بیان نمودند.

 

لازم به ذکر است در خاتمه از آقای غریب آهنگری پور کارشناس سابق امورشاهد و ایثارگران مدیریت آموزش و پرورش شهرستان پاوه تجلیل بعمل آمد.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد