1400 هکتار باغ جدید در زمین های شیبدار حاشیه سد داریان احداث می شود

سرویس: اجتماعیکد خبر: 295574|00:49 - 1395/10/29
نسخه چاپی
 1400 هکتار باغ جدید در زمین های شیبدار حاشیه سد داریان احداث می شود
رئیس جهاد کشاورزی کرمانشاه گفت: با تخصیص میزان آبی که از امور آب استان از سد داریان درخواست کرده ایم قرار است یک هزار و 400 هکتار باغات جدید آبی در حاشیه سد و رودخانه سیروان احداث شود.

به گزارشهزار ماسوله، خسرو شهبازی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به پتانسیل بالای پاوه، واگذاری زمین های شیبدار به متقاضیان به منظور توسعه باغات دیم و کشت گیاهان دارویی و گلخانه در دستور کار قرار گرفته است.


وی اظهار کرد: احداث باغات دیم همچون بادام می تواند برای کشاورزان مثمرثمر باشد و در این زمینه سازمان جهاد کشاورزی به متقاضیان یارانه نهال، کمک بلاعوض و تسهیلات ارزان قیمت با سود 12 و نیم درصد پرداخت می کند.


شهبازی، به ارگانیک بودن محصولات باغی پاوه اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه باغداران این شهرستان اصلا و یا بسیار کم از کودهای شیمیایی استفاده می کنند به همین دلیل محصولات باغی این منطقه پاک، سالم و ارگانیک است و مبارزه با آفات بصورت بیولوژیک انجام می شود.


وی اظهار کرد: با احداث باغات جدید، سطح باغات پاوه به بیش از 6 هزار هکتار خواهد رسید که تحول مهمی در راستای ایجاد اشتغال و ارتقای سطح معیشت مردم این شهرستان خواهد بود.


شهرستان پاوه با بیش از 60 هزار نفر جمعیت و بیش از چهار هزار هکتار باغ که حدود 700 هکتار آن دیم است در شمال غربی کرمانشاه قرار دارد و مهمترین محصولات باغی آن انار و گردو است.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد