جوابیه کامران سعدالهی به اظهارات رئیس اتاق اصناف پاوه در نشست اخیر اتاق اصناف با اصحاب رسانه

سرویس: صرفا جهت اطلاعکد خبر: 295569|23:05 - 1395/10/27
نسخه چاپی
جوابیه کامران سعدالهی به اظهارات رئیس اتاق اصناف پاوه در نشست اخیر اتاق اصناف با اصحاب رسانه
رئیس سابق اتاق اصناف شهرستان پاوه در واکنش به اظهارات رئیس اتاق اصناف پاوه در نشست اخیر با اصحاب رسانه شهرستان پاوه در تاریخ ۱۹ دی ماه ۱۳۹۵ جهت تنویر افکار عمومی به بیان جوابیه ای به این اظهارات پرداخت.

به گزارشهزار ماسوله، رئیس سابق اتاق اصناف پاوه در گفتگویی با خبرنگار ما اظهار داشت: لازم می دانم قبل از هر موضوعی در ابتدا درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام را به همه مردم ایران و شهرستان پاوه تسلیت عرض نمایم و آرزوی سربلندی و توفیق و طول عمر را برای رهبر معظم انقلاب اسلامی و همه خدمتگزاران به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را خواستارم.

 

کامران سعدالهی در خصوص نشست اصحاب رسانه با اتاق اصناف مورخه نوزدهم دی ماه سال جاری اظهار کرد: رئیس اتاق اصناف پاوه در این جلسه اشاره کرده اند که مجمع امور صنفی گذشته ، بدهکار بوده است اما من اعلام می کنم که این مجمع تراز مثبتی را داشته و هیچ گونه بدهی را نیز به همراه نداشت.

 

سعدالهی با اشاره به منبع در آمد اتاق اصناف گفت: منبع درآمد اتاق اصناف از مجموع درآمد اتحادیه ها، بدست می آید که روسای اتحادیه ها 20 درصد از درآمد خالص خود را به اتاق پرداخت می کنند تا اتاق اصناف نیز امورات خود را بر عملکرد اتحادیه ها انجام دهد.

 

وی افزود: بنده نیز که از زمانی که در 20 خرداد 1393 اتاق اصناف را تحویل آقای بهروز شفیعی دادم 24 میلیون و پانصد هزار تومان در چارچوب بودجه بدهکار بودیم که قرار بود این مبلغ را بنا بر 20 درصد از درآمد اتحادیه ها، که هر سه ماه یکبار دریافت می شد، پرداخت گردد که مجالی برای پرداخت این بدهی ها به عنوان حقوق و مزایای کارمندان در تاریخ 20 خرداد فراهم نشد و اتاق اصناف را تحویل اقای بهروز شفیعی دادم.

 

وی گفت: در پایان خرداد ماه و با روی کار آمدن اقای شفیعی در موعد هر سه ماه یکبار،این حقوق سریعا پرداخت گردید اما اکنون دوستان، تراز مجمع در دوران تصدی بنده را به عنوان بدهکار معرفی می کنند اما باید گفت که اگر این حقوق در زمان بنده و قبل از سر رسید دوره سه ماهه پرداخت می شد عملا و بر اساس مستندات، اتاق اصناف با بدهی مواجه نبود و تراز مالی صفر را همراه داشت.

 

وی ادامه داد: در خصوص مبلغ پرداختی 7 میلیون تومان به بنده به عنوان حقوق هم عرض کنم که اولویت من همیشه حقوق کارمندان و بازرسان بود و هدف اینجانب نیز حقوق نبود بلکه خدمت به مردم بود.

 

سعدالهی افزود: بر همین اساس حقوق خودم را هم، بنا بر شواهد عینی کارمندان اتاق، دریافت نکردم ولی اقداماتی را انجام دادند که من هم مجبور به شکایت از آنها در مراجع قضایی شدم و پس از مراحل قانونی حکم در دادگاه تجدید نظر، اتاق اصناف موظف به پرداخت حقوق به اینجانب شد گرچه من در ابتدا هم اعلام کرده بود که بخشی از این حقوق را خواهم بخشید و آنها قبول نکرده و به دادگاه تجدید نظر فرستادند.

 

وی گفت: بنا بر تعیین حقوق قانون کار می توانستم که حقوق ماهیانه حدود سه میلیون تومان تعیین نمایم اما من با این حساب  حقوق 400 هزار تومان را مطالبه کردم که حدود 20 ماه از قعالیتم در مجمع بود که قابل ذکر است این حقوق دریافتی هم را در پایان در امورات خیریه صرف کردم.

 

وی در خصوص هزینه های صدور پروانه کسب هم با بیان اینکه هدف اصلی اتاق حمایت از بازاریان است اظهار کرد: در زمان اینجانب هزینه دریافتی صدور پروانه کسب برای مردم 200 هزار تومان بود که این مبلغ را هم برای همه صنوف به جز شغال های پردرآمد و سنگین اعمال نمی کردیم.

 

وی افزود: اما اکنون که تورم ما یک رقمی و حتی اگر دو رقمی باشد، اما هزینه صدور پروانه کسب 600 درجه اضافه شده است که آن هم ناشی از اقدامات تجملاتی است که اتاق اصناف هیچ گونه دغدغه بازار را ندارند.

 

وی ضمن ابراز گله مندی از اقای بهروز شفیعی گفت: به عنوان کارشناس صنفی ، با وجود محدودیت و کم بودن نقدینگی، برپایی نمایشگاهها برای بازار پاوه " سم " خواهد بود و با وجود آنکه اکثریت جامعه شهرستان کارمند هستند و با پایان یافتن هر ماه، این کارمندان نقدینگی خود را به صاحیان نمایشگاهها ارائه می دهند تنها بازاریان ما هم دچار مشکل می شوند در حالی که باید اتاق اصناف از بازاریان خود حمایت کند.

 

رئیس اتاق اصناف سابق شهرستان پاوه افزود: نمایشگاه در هیچ کجای کشور اکنون دیگر برپا نمی شوند و در قانون هم داریم که دو نمایشگاه مهم نوروز و پاییزه اکنون دولت آنها را نیز ممنوع کرده و فروش فوق العاده را جایگزین آن کرده است.

 

وی افزود: اما هر بار در پاوه شاهد برپایی نمایشگاههایی خواهیم بود تا بلکه بتوانند پول نقد را از این طریق بدست بیاورند.

 

وی تصریح کرد: در مقابل هم هزینه های اتاق را بالا برده اند و اکنون که اتاق اصناف پاوه خود دارای یک ساختمان می باشد، اما با اجاره کردن ساختمانی بزرگ تر تنها هزینه های اتاق را افزایش داده اند.

 

وی با بیان اینکه ، ما خود بازاری بوده ، هستیم و خواهیم بود گفت: ان شاالله امیدواریم که تجدید نطری در رویه اتاق اصناف پاوه صورت بگیرد و هدف ترقی بازار و سهولت بازاریان باشد نه اینکه به فکر منافع شخصی خود باشیم.

 

سعدالهی خاطر نشان کرد: اکنون هدف اتاق اصناف پاوه، تنها دریافت هزینه های صدور پروانه کسب است و بی رویه پروانه کسب را صادر می کنند بلکه باید در این زمینه با در نظر گرفته سرانه پاوه، و تخصصی کردن موضوع ببینیم که آیا در شهرستان صدور آن جوابگو خواهد یود یا نه؟

 

وی در پایان بر ایجاد شغلی جدید در پاوه تاکید کرد و گفت: درست است که قانون نظام صنفی حدود و سقف صنفی را برداشته است اما می توانیم افراد را با مشاوره و راهنمایی در مجوز دریافت پروانه کسب متقاعد کنیم که صدور فلان جواز کسب، منفعت و یا متضرر خواهد بود.

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد