فردی که با پرورش زنبور عسل اقتصاد مقاومتی را در پاوه معنا می کند

سرویس: اقتصاد مقاومتیکد خبر: 295548|22:41 - 1395/10/22
نسخه چاپی
فردی که با پرورش زنبور عسل اقتصاد مقاومتی را در پاوه معنا می کند

به گزارشهزار ماسوله،  مقام معظم رهبری با مکلف کردن مسئولان به ایجاد اقتصاد مقاومتی در کشور گامی بزرگ در راه اعتلا و آبادانی ایران برداشتند، در این خصوص بسیاری از افراد نیز پیرو فرمایشات رهبر با سرمایه شخصی خود با ایجاد سرمایه گذاری کوچک اما پر بازده برای خود و دیگران نیز ایجاد شغل کردند.

.

پرورش زنبور عسل یکی از سرمایه گذاری های قابل توجه در زمینه ترویج اقتصاد مقاومتی است که یکی از شهروندان پاوه ای با راه اندازی آن برای خود و خانواده اش ایجاد شغل کرده است.

 

سهيل عيدي از افرادي كه با مدرک سيكل و شغل راننده اي یکی از کارآفرینانی است که با توجه به علاقه در حوزه زنبورداری اکنون مدت بيش از 3 سال است که به این حرفه مشغول می باشد.

 

وی به خبرنگار ما گفت: با حضور در منطقه و آشنا شدن با فعالیت زنبورداری از نزدیک ، علاقمند این حرفه شدم و تصمیم گرفتم در این زمینه فعالیت کنم.

 

این کار آفرین برتر درادامه افزود: به همین منظور پس از گذراندن دوره های زنبورداری که از سوی اداره جهاد کشاورزی برگزار شد ، برای تأسیس کارگاه خود از محل سازمان بسیج سازندگی اقدام به گرفتن وام نمودم .

 

عيدي خاطرنشان كرد : در راستای اجرای طرح اقتصاد مقاومتی میزان تسهیلات دریافتی از سوی بسیج سازندگی که با دریافت آن توانسته ام تعداد زنبور ها را به 52 برسانم گرچه سرماي شديد در خانقاه منجر به تلف شدن 12 عدد زنبور ها شد.

 

وی با اشاره تولید سالانه خود اظهار داشت: میزان تولید سالانه عسل ما در سال گذشته حدود 100 کیلوگرم بود که درآمد سالانه حدود 8 الي 10 میلیون ریال را به همراه داشت.

 

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد