با همت دفتر امام جمعه پاوه و فرمانداری؛

مراسم بزرگداشت ارتحال آیت الله هاشمی رفسنجانی در پاوه برگزار شد

سرویس: صرفا جهت اطلاعکد خبر: 295544|12:37 - 1395/10/22
نسخه چاپی
مراسم بزرگداشت ارتحال آیت الله هاشمی رفسنجانی در پاوه برگزار شد
مراسم بزرگداشت ارتحال آیت الله هاشمی رفسنجانی در مسجد جامع پاوه برگزار شد.

به گزارشهزار ماسوله، امام جمعه پاوه در این مراسم با اشاره به ایه ای از قر آن کریم گفت: ما باید محبت و بزرگواری بزرگان خود را فراموش نکنیم.

 

ماموستا ملا قادر قادری ضمن تسلیت ارتحال آیت الله هاشمی ، عالم مجاهد و یار با وفای حضرت امام خمینی(ره) به مقام معظم رهبری و بیت آن مرحوم و تقدیر و تشکر از حضور مردم در این مراسم  اظهار داشت: مرگ همه ما حق است و مقام معظم رهبری هم می فرمایند که این سرنوشت همه ما مسئولین است.

 

وی افزود: آقای هاشمی رفسنجانی خدمتگذار مردم، زحمتکش، سیاستمدار ، صابر ، رنج دیده انقلاب و یار امام و مورد احترام هزاران نفر مثل من بود .

 

وی با بیان اینکه آیت الله هاشمی رفسنجانی هیچ وقت جواب رد به خواسته های ما در این شهرستان نداد گفت: قسمتی از مدرسه امام محمد غزالی، قسمتی از این مسجد جامع و بیشتر ، قسمتی از مسجد قبای پاوه و همچنین گازرسانی به موقع به این شهرستان بعد از 6 ماه از سفر خود به پاوه از یادگارهاي آن بزرگوار در این شهرستان است و لذا یادش را گرامی می داریم.

 

وی با اشاره به دوران حيات رسول گرامی اسلام(ص) گفت: اصحاب پیامبر چنین می پنداشتند که حضرت خاتم هرگز از دنیا نخواهند رفت  و خداوند در این باره می فرمایند که چنین تصور و فکری را نکنید بلکه همه شما و رسول و یاران رسول هم از دنیا خواهند رفت.

 

ماموستا قادری با اشاره به گفته ای از ریاست جمهور مبنی بر اینکه مرگ هاشمی دیوارها را برداشت گفت: مرگ این بزرگان باید خروجی داشته باشد و ان شاالله ما مسئولین در آینده پلی را بسازیم که بر روی این پل، با وحدت و تفاهم در راستای حفظ استقلال و خدمت به این مردم حرکت کنیم.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به کتاب شرح حال زندگی آیت الله هاشمی رفسنجانی با تالیف جعفر شیر علی نیا از سال 1313 تا زمستان 1394 گفت: اقای هاشمی در مقدمه این کتاب خطاب به مولف کتاب می فرماید چرا بر روی زندگی من بیشتر مسائل سیاسی را جلوه می دهید ، خدا می داند که در دوران ریاست جمهوری ام و بعد از دوران جنگ 8 ساله دفاع مقدس وضعيت اين مملكت چگونه بود و تلاشم برای سازندگی در این دوران برای من پوشه ای است که در قیامت در برابر پروردگارم می توانم تعظیم کنم.

 

وی با بیان اینکه هرکس در دنیا که به مقداری سرشناس باشد حسودانی را هم طبیعتا دارد گفت: اقای هاشمی به مدت 40 سال مسئولیت های مختلفی را در نظام داشته است ، قطعا کسانی هم که متصدی حکومت داری هستند لاجرم اشتباهاتی هم دارند.

 

امام جمعه پاوه افزود: بدرقه پرشور مردم در مراسم تدفین و تشییع ایت الله هاشمی رفسنجانی از احترام به آن مرحوم بود و پیام رهبر و خواندن نماز معظم له بر پيكر آيت الله هاشمي و بیان خدمات ایشان در نظام نیز حقیقتا نهایت وفا را نشان مي دهد، افرین بر مردم ایران در حضور خود و درود بر رهبر که دنیا را متحیر کرد.

 

ماموستا قادری گفت: قطعا در هر حکومتی كه مدعی عدالت محوری هستند گروهی همیشه ناراضی بوده و توقعاتي از حکومت دارند.

 

وی در پایان با بیان اینکه انسان تا زماني كه در قید حیات است مورد توجه نمي باشد و زمانی که از دنیا رفت، آه و حسرت می کشند با قرائت فاتحه ياد آيت  الله هاشمي را گرامي داشت.

 

در ادامه فرماندار شهرستان پاوه نیز در این مراسم ارتحال یار دیرین امام و رهبر معظم انقلاب را به محضر مقام معظم رهبری وملت شریف ایران و خاصتا روحانیون تسلیت گفت.

 

پرویز ایده پور گفت: امروز به پاسداشت تکریم و احترام شخصيتي در این مکان جمع شده ایم که در دوران حیاتش همواره مورد احترام مملکت بوده است.

 

وی افزود: چه زیبا بود پیام رهبر انقلاب و چه زیباتر بود خواندن نماز معظم له بر پیکر آن مرحوم و چه زیباتر بود که مردم در آیین تدفین و تشییع وی حضور یافتند.

 

وی با بیان اینکه چه چیزی بالاتر از آن است که ملت ایران در خیابانها سراسیمه به دنبال پیکر آن مرحوم وداع می گویند گفت: مرگ وحدت آفرین هاشمی رفسنجانی نقطه درخشانی در تاریخ قدر شناسی ملت شریف ایران است.

 

وی ادامه داد: در تاریخ انقلاب شخصی به نام هاشمی چه قبل از انقلاب و چه بعد از انقلاب همواره در حساس ترین نقاط کشور و در حساس ترین برهه های زمانی ، نیروی ذخیره امام و رهبری بودند.

 

وی گفت: هر جامعه ای در دوران خود چهار سرمایه انسانی، اجتماعی، اقتصادی و نمادین را دارد که زمانی که این سرمایه ها به مرز شهرت و افتخار برسند سرمایه نمادین خواهند شد.

 

وی با بیان اینکه در طول این دهه های انقلاب همواره برای نماد افتخار ایران، سخنان هاشمی رفسنجانی را پخش می کردند ادامه داد: به جز وابستگان صهیونیستی هیچ کس از مرگ هاشمی خوشحال نبود.

 

وی گفت: در صفحات انقلاب هاشمی رفسنجانی به عنوان بزرگترین دیپلمات همواره پلی نامرئی در تعامل مسئولین و رهبری و رهبری با مردم بوده است.

 

ایده پور گفت: هاشمی رفسنجانی سرمایه نمادین ما است که برای ملت ما در دنیا یک برند تاریخی از تعامل ها و گفتگوها است.

 

سرودن اشعار هادی سپنجی و خواندن قرآن در این مراسم نیز از دیگر برنامه هایی بود که اجرا گردید.

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد