برگزاری نشست اتاق اصناف و روسای اتحادیه های صنفی پاوه با اصحاب رسانه

سرویس: صرفا جهت اطلاعکد خبر: 295538|10:13 - 1395/10/20
نسخه چاپی
برگزاری نشست اتاق اصناف و روسای اتحادیه های صنفی پاوه با اصحاب رسانه
نشست ارائه بودجه سال 1396 و گزارش عملکرد اتاق اصناف شهرستان پاوه با حضور اصحاب رسانه این شهرستان برگزار شد.

به گزارشهزار ماسوله،نشست ارائه بودجه سال 1396 و گزارش عملکرد اتاق اصناف شهرستان پاوه با حضور برخی از روسای اتحادیه ها و اصحاب رسانه این شهرستان برگزار شد.

 

در این جلسه رئیس اتاق اصناف پاوه در سخنانی ضمن خیر مقدم به مهمانان اظهار داشت: این جلسه، ارائه بودجه سال آینده اتحادیه های پاوه و تجلیل از اصحاب رسانه است که به واقع رسانه های پاوه یکی از عوامل پیشرفت جامعه از نظر فکری بوده اند و واقع بینانه به انتشار اخبار پرداخته اند.

 

بهروز شفیعی با بیان اینکه عمده فعالیت های اتاق اصناف شهرستان پاوه در دو قسمت درون سیستمی و برون سیستمی خلاصه می شود افزود: از زمان فعالیتم در اتاق اصناف پاوه به مدت دو سال ، این اتاق در شرایطی بد اقتصادی، با بدهی هایی همراه بود که خوشبختانه امروز با همکاری رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت و مجموعه اصناف توانستیم این بدهی های را پرداخت کنیم.

وی گفت: از زمانی که اتاق اصناف را تحویل گرفتم طبق صورتجلسه ای نزدیک به 40 میلیون تومان بدهی ، حدود 15 میلیون تومان از هزینه های بیمه را پرداخت، ٢١ ميليون ماليتهاي معوق سالهای 90 تا 92 را پرداخت، 7 میلیون تومان به كامران سعدالهي بابت شكايت ايشان از اتاق اصناف و پرداخت ٨ ماه حقوق معرقه كارمندان و جرايم بيمه اي آنها كه مبلغي بالغ بر ٢٠٠ميليون مي شود و همچنین کلیه امکانات سخت افزاری و نرم افزاری را برای این اتاق تهیه نموده ایم.

 

وی ضمن تقدیر و تشکر از شهردار پاوه ادامه داد: ان شاالله کار احداث ساختمان اتاق اصناف پاوه نیز از سال آینده آغاز و اخذ مجوز ساخت و تعميرات اتاق اصناف و سپردن آن به پيمانكارو همكاري با همه نهادهاي شهرستان و سمن ها و همچنين كمك به ورزشكاران و خرید ماشین برای اتاق اصناف از دیگر اقداماتی است که انجام داده ایم.

 

شفیعی گفت: اتاق اصناف به عنوان اداره ای منسجم در فعالیت های برون سیستمی نیز خوشبختانه در برنامه ها و مراسمات نهادها و ارگان ها کمک و همکاری لازم را داشته اند و افتخاری است برای ما که در این زمینه فعالیت گسترده ای را در شهرستان داشته ایم.

 

وی تصریح کرد: شهرستان پاوه شهرستانی صنعتی نبوده و از نظر کشاورزی هم هیچ گونه اقدام تجاری را نمی توان در نظر داشت و از نظر دامپروری هم کل دام های شهرستان ، به مدت ده روز مصرف خواهد شد پس از نظر اقتصاد نیاز است که این شهرستان در زمینه های دیگر سرمایه گذاری داشته باشد.

 

وی افزود: تنها مرز ششومی و کوله بری در این شهرستان است که در زمانهایی که مرز کوله بری فعال باشد، بازار نیز رونق خاصی دارد.

رئیس اتاق اصناف گفت: اولین عامل گرانی در پاوه هزینه بالای اجاره مغازه است و با وجود تورم بالا هم هیچ قانونی در نظارت و تعیین میزان کارشناسی اجاره مغازه وجود ندارد.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: بازاریان ما جزء افراد زیاد جامعه هستند که متاسفانه هیچ نوع بیمه ای برای بازاریان ما تعیین نشده و در این رابطه هم با رئیس اتاق اصناف استان پیگیر این موضوع شده ایم که بتوانیم بیمه برای بازاریان را اختصاص دهیم.

 

بهروز شفیعی با بیان اینکه تدابیر امنیتی در شهرستان لازم و ضروری است گفت: وجود بازرسی گردنه شمشیر پاوه در محدودیت ارسال کالا و اجناس به دیگر نقاط استان و کشور، عملا شهرستان پاوه را به یک کمپ تبدیل کرده است .

 

وی در پایان هم گفت: از امام جمعه محترم پاوه، فرماندار شهرستان و اعضاي محترم شوراي تامين نیز بابت مساعدت های خود به بازاريان کمال تقدیر و تشکر را داریم.

 

در ادامه مسئول بازرسی شهرستان پاوه نیز ضمن تقدیر و تشکر از حضور اصحاب رسانه با ارائه گزارشی از گزارش عملکرد اتاق اصناف شهرستان پاوه گفت: از ابتدای سال ۹۵ تا اول دی ماه امسال نزدیک به ۳۰۰ واحد صنفی بدون پروانه کسب شناسایی شده اند که از این تعداد برای ۱۹۰ واحد صنفی جواز کسب صادر شده است.

صهیب زربانگفت:تعداد تشکیل پرونده های صنفی متخلف ۱۶۰ مورد بوده اند که از این تعداد به نسبت نوع تخلفات آنها مبلغی بالغ بر ۱۶۰ میلیون ریال(۱۶ میلیون تومان)تشکیل،که جهت اعمال قانون به تعزیرات حکومتی پاوه ارسال شده اند.

 

زربان افزود:یشترین تخلفات انجام شده از واحد های صنفی مربوط به گرانفروشی،کم فروشی و عدم درج قیمت بوده است که از ابتدا هدف ما و بر اساس سیاست کاری اتاق اصناف سراسر کشور به صورت ارشادی و تذکر عمل کرده که اگر چنانچه واحد صنفی تکرار تخلف داشت فورا در محل واحد صنفی برای متخلف تشکیل پرونده گردیده و به تعزیرات حکومتی ارسال شده است.

 

ویدر ادامه افزود:۸۰ مورد شکایت به صورت تلفنی و حضوری به ثبت رسیده که پس از بررسی شکایات و با حضور شاکی و متشاکی تعدادی  از آنها در محل به نتیجه رسیده و کسانی هم که تخلف آنها محرز و ثابت شده است،تشکیل پرونده گردیده است.

 

در ادامه هریک از اصحاب رسانه شهرستان به بیان دیدگاهها و مشکلات موجود در شهرستان پرداختند.

 

بهروز شفیعی در جواب سوال خبرنگار هزارماسوله مبنی بر چگونگی عدم برگزاری کلاسهای آموزشی و نبود مشاوره قبل از صدور پروانه کسب در راستای جلوگیری از متضرر شدن صاحبان اصناف گفت: ما برای کسانی که متقاضی پروانه کسب در هر صنفی خواهند بود مشاوره هایی را در خصوص درآمد و هزینه های آن واحد صنفی و هر آنچه الاعات در این رابطه ارائه خواهیم داد.

 

وی افزود: نوعی بی اعتمادی در بین مردم ما وجود دارد که گمان می کنند ارائه مشاورات ما ، در جهت صرفنظر نمودن از  دریافت پروانه کسب است در حالی که ما تنها واقعیت ها را به آنها با مشاورات کامل ارائه داده ایم.

 

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر چگونگی برپایی چندین نمایشگاه در طول سال در پاوه و چگونگی بالا بودن قیمت اجناس در این نمایشگاه و عدم تفاوت قیمت آن اجناس با بازار عادی گفت: برخی از برپایی نمایشگاههای ما همچون نمایشگاه بهاره، پاییزه و ضیافت به صورت اجباری می باشند و تولیدی هم حاضر نیست که تولیدات خود را در شهری با این جمعیت عرضه نماید اما برپایی این نمایشگاه هم دلیل اصلی آن منبع درآمدی برای اتاق اصناف است.

 

شفیعی افزود: اگر حق عضویت سالانه هر واحد صنفی در شهر به طور کامل دریافت شود ما می توانیم از برپایی نمایشگاه صرف نظر کنیم ولی حق عضویت دریافتی هر واحد صنفی به میزانی کمتر از مصوبه پرداختی صاحبان اصناف است.

 

وی گفت: مجبوریم برای جبران این هزینه ها، به برپایی نمایشگاه اقدام کنیم.

 

وی در پاسخ به سوال خبرنگار ما مبنی بر وجود عدم نظارت کامل بر پارچه فروشان سطح شهر که یک نوع جنس لباس را با دو قیمت متفاوت و گاها قیمت های مضاعف نسبت به واحد صنفی مشابه به فروش می رسانند گفت: تفاوت در قیمت این اجناس در خرید آن کالا است که پارچه فروشان کالاها را نسبت به دیگر صاحبان اصناف در حجم زیادی خریداری می کنند، و باطبع می توانند با تخفیفی که در خرید آن دریافت کرده اند، آن کالا را به قیمتی پایین تر که می تواند سود خوبی را هم داشته باشد، به دست مصرف کننده برساند.

 

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان پاوه نیز در پاسخ به سوال خبرنگار ما مبنی بر چگونگی دریافت عوارض شهرداری از صدور پروانه کسب گفت: شهرداری بابت افتتاح پروانه کسب عوارض حق افتتاحیه را دریافت خواهد کرد و علاوه بر آن عوارض سالیانه را نیز دریافت می کنند.

 

شاهرخ دولتخواه افزود: شهرداری تنها می تواند این عوارض را برای یک بار دریافت نماید که این عوارض با عوارض ماهانه دریافتی از مردم متفاوت است.

 

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان پاوه نیز در پایان در سخنانی ضمن تقدیر و تشکر از حضور اصحاب رسانه اظهار کرد: رسانه می تواند با تهیه گزارشات از شهرستان باعث جذب گردشگران در شهرستان برای رونق بازار شوند .

 

شاهرخ دولتخواه با بیان اینکه گرانی و گران فروشی دو مقوله جدا از هم هستند گفت: برای اجرای کار نظارتی بر بازار تعامل و همکاری بیش از پیش اتحادیه ها و اتاق اصناف را می طلبد.

 

وی گفت: انتظار است که مردم هم در نتیجه گران فروشی در سطح شهرستان ،آن را به ما اطلاع دهند تا پیگیری کنیم.

 

هر کدام از خبرنگاران در پایان نیز به ارائه سوالات و نطرات خود در خصوص وضعیت رکود در بازار-گران بودن برخی اجناس-ساعات کاری واحد های صنفی-نحوه تهیه پروانه کسب و مشاوره های لازم  در این خصوص و ..مسائل و سوالاتی را مطرح کردند که روسای اداره صنعت،معدن و تجارت و اتاق اصناف مشترکا پاسخگوی انها شدند.

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد