در مراسم میلاد پیامبر بزرگوار اسلام(ص) در روستای هجیج؛

امام جمعه پاوه: آگاه کردن مردم به مباحث سیاسی روز در کنار مباحث میلاد، از ضروریات است+تصاویر

سرویس: فرهنگ و هنرکد خبر: 295448|22:19 - 1395/09/27
نسخه چاپی
امام جمعه پاوه: آگاه کردن مردم به مباحث سیاسی روز در کنار مباحث میلاد، از ضروریات است+تصاویر
امام جمعه پاوه گفت: امروز آگاه کردن مردم به مباحث روز و وضعیت مسلمانان که امروز در آتش تفرقه می سوزند، در کنار مباحث میلاد و هجرت پیامبر، واجب تر است .

به گزارشهزار ماسوله،امام جمعه پاوهدر مراسم میلاد پیامبر بزرگوار اسلام(ص) که در روستای هجیج پاوه با حضور اقشار مختلف مردم برگزار شد اظهار داشت: مردم روستای هجیج قدم اساسی را برای انقلاب اسلامی برداشته اند و با اینکه هجیج دورترین روستای پاوه است اما پاکترین روستا می باشد.

 

ماموستا ملا قادر قادری با اشاره به آیه ای از قران کریم گفت: خداوند در چهار آیه قرآن دلیل فرستادن پیامبران را ذکر کرده است و می فرماید: من پیامبران را از خود مردم و برای مردم جهت تعلیم و تربیت فرستاده ام.

 

وی گفت: در چند دهه گذشته برگزاری مراسم میلاد تنها با مولودی خوانی همراه بود و خواندن مولودی در آن روز برای مردم کافی بود اما امروز که هجمه های فرهنگی و ماهواره ای علیه دین و قرآن ما زیاد می باشد، تنها بحث از میلاد پیامبر برای مردم کافی نیست.

 

وی با تاکید بر لزوم برنامه ریزی در برگزاری مراسمات میلاد در روستاهای شهرستان گفت: این گونه مراسم ها نباید در یک زمان و در چند روستا برگزار شود، بلکه علاوه بر برنامه ریزی در برگزاری در زمان مختلف، باید سخنران ها نیز به مباحث میلاد، هجرت پیامبر و مباحث سیاسی روز بپردازند.

 

ماموستا قادری گفت: امروز آگاه کردن مردم به مباحث روز و وضعیت مسلمانان که امروز در آتش تفرقه می سوزند، واجب تر است .

 

وی در بخش دیگری از سخنان گفت: امروز پیامبر ما در بین ما جهت تعلیم و تربیت نیست اما با مطالعه در دین و قران و سنت رسول الله می توانیم مباحث دینی زیادی را کسب کنیم.

 

امام جمعه پاوه با اشاره به ساخت فیلمی علیه پیامبر در چهار سال گذشته توسط یک فیلم ساز هلندی گفت: دشمنان در چند سال اخیر هزینه های زیادی را برای توهین و تقبیح نشان دادن شخصیت بزرگ اسلام، به یک فیلم ساز هلندی دادند.

 

وی افزود: با ساخت این فیلم تمامی مسلمانان در پنج قاره دنیا علیه این فیلم و سازنده فیلم تظاهرات کردند و سازنده فیلم نیز بنا به اذن و اراده خداوند که مسلمانان زیادی را ناراحت کرده بود، به مطالعه در دین اسلام ، قرآن و سنت آن حضرت ، به دین اسلام گروید.

 

وی ادامه داد: به واقع مطالعه در سیرت رسول الله می تواند، تعلیم و تربیت را به وجود اورد.

 

ماموستا قادری با اشاره به تحول اساسی در زندگی عطار نیشابوری نیز مبنی بر برخورد یک درویش مسلمان با وی گفت: عطار نیشابوری نیز با مطالعه در دین و قرآن و سنت رسول الله هزاران انسان را بیدار کرد و به راستی در شرح زندگی وی" یکی مرد و یکی زنده شد" را نشان می دهد.

 

وی گفت: امروز متاسفانه اینترنت و رسانه ها مطالعه کتاب را تعطیل کرده است و وظیفه روحانیون است که مباحث دینی و سیاسی روز را برای مردم بازگو کنند.

 

وی در پایان گفت: تنها مباحث دینی در نماز جمعه و چنین مراسماتی، کافی نیست بلکه باید روحانیون ما، با برگزاری کلاسهای آموزشی و تبلیغ دین، به تعلیم و تربیت مردم بپردازند.

در ادامهامام جمعه شهر اورامان تختنیز اظهار داشت: اصلاح جامعه با دین، حاکمان دینی، عقل و علم و سیاسیت در سایه دین امکان پذیر است.

 

ماموستا ملا علی مقدمی افزود: دوران زندگی رسول الله از زمان قبل از بعثت، بعثت تا هجرت، هجرت تا شروع جهاد و مراحل دعوت مردم به دین اسلام هر کدام از این قسمت ها برای مسلمانان درس است.

 

وی گفت: جامعه اگر به حاکم اسلامی اصلاح شود باید، حاکم اسلامی مدیریت اسلامی به کار ببرد، و اگر دینی باشد باید، دین ابوبکری، عمری، عثمانی و علی را داشته باشد و اگر به عقل باشد، باید عقل و درایتی داشته باشد که سازگاری با دین داشته باشد و تضاد با حاملان دین نداشته باشد و اگر سیاست باشد، باید سیاست پیامبر و اصحاب پیامبر را داشته باشد.

 

وی در ادامه در سخنانی به هجرت رسول الله(ص) از مکه به مدینه پرداخت و گفت: در طول این سالها، پیامبر شاگردانی را تربیت کرد که حاضر به ترک وطن خود همراه با پیامبر خود شدند.

 

وی در ادامه  پیامبربزرگوار اسلام(ص) را الگو و راهنما برای جوانان این دوره معرفی کردند .

 

خیر مقدم امام جمعه روستای هجیج، ماموستا مقتدر، قصیده سرایی هادی شبرنگ، اشعار عثمان رحیمی در وصف پیامبر رحمت، سخنرانی امام جمعه روستای کلجی، قصیده سرایی احمد یامولا ، سخنرانی ماموستا ملا خلیل امام جمعه روستای نوین، قصیده سرایی رحمان عثمانی همراه با دف نوازی و سخنان پایانی امام جمعه روستای هجیج همراه بود.

 


در پایان نیز نماز جماعت ظهر به امامت ماموستا مقتدر برپا گردید و پس از صرف نهار مراسم جشن میلاد در روستای هجیج به پایان رسید.

 

با تشکر از اقای سینا عظیمی خبرنگار هزارماسوله در تهیه تصاویر

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد