جشن بزرگ میلاد پیامبر خاتم(ص) در پاوه برگزار شد

سرویس: اجتماعیکد خبر: 295424|11:21 - 1395/09/22
نسخه چاپی
جشن بزرگ میلاد پیامبر خاتم(ص) در پاوه برگزار شد
جشن بزرگ میلاد نبی مکرم اسلام(ص) در مسجد جامعه پاوه با حضور مسئولین استانی و شهرستانی و اقشار مختلف مردم برگزار شد.

به گزارشهزار ماسوله، ماموستا ملا قادری در مراسم جشن بزرگ میلاد نبی مکرم اسلام(ص) که با حضور نمایندگی ولی فقیه و امام جمعه کرماتشاه و مسئولین استانی و شهرستانی و اقشار مختلف مردم در مسجد جامع پاوه برگزار شد ضمن تقدیر و تشکر از حضور مردم در این مراسم اظهار داشت: هیچ شادی بالاتر از در کنار هم بودن مسلمانان در این گونه ملاقات ها نیست، به واقع حضور شما را به افتخار می دانیم و حقیقتا مسجد جامع به حضور شما تبسم می کند.

 

وی با بیان اینکه این مراسم در زمان خلفای راشدین و تابعین نبوده است و در قرن هفتم هجری اولین مراسم میلاد در اربیل عراق برگزار شده است گفت: در کنار هم بودن مسلمانان و پرداختن به مباحث دینی و تبلیغ دین و بررسی اوضاع مسلمانان در چنین مراسماتی، از وظایف ذاتی علما است و وظیفه مسلمانان هم این است که به تیلیغات دینی گوش فرا دهند.

 

وی با بیان اینکه خداوند بر سر ما منت گذاشته است و پیامبر خاتم را برای ارشاد ما فرستاده است گفت: پیامبر 23 سال را برای تبلیغ دین زحمت کشیده است و بر ما است که محبت خود را در برگزاری چنین مراسمی که بدعه حسنه است نشان دهیم و حفظ این محبت نیز یک امر مهم است.

 

ماموستا قادری گفت: امیدواریم مباحث سخنرانان این جشن به شیوه ای باشد که خروجی جلسه عظمت و بزرگی رسول الله را به خانه ها وارد کند تا باعث شود فرزندان ما در این مسیر گام بردارند.

 

وی با اشاره به آیه ای از قرآن کریم گفت: قرآن می فرماید که ما پیامبر را برای تبلیغ دین در بین شما فرستاده ایم و شما هم وظیفه دارید که به خدا و رسول خدا ایمان آورده و نسبت به پیامبر احترام خاصی داشته باشید.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: الحمد الله برگزاری چنین جلساتی ، وحدت ما را حفظ کرده است و باید نگذاریم که جنگ و درگیری دیگری در این مملکت به وجود بیاید و منطقه را ناامن کند.

 

وی افزود: آیا به این شیوه ای که اسلام هراسی زیاد شده است و وجود تفرقه ممالک اسلامی را می سوزاند وظیفه ما نیست که گام موثری را در حفظ وحدت برداریم؟.

 

امام جمعه پاوه گفت: امروز تفرقه در ممالک اسلامی باعث شده است که جنگ و درگیری در بین مسلمانان به وجود بیاید.

 

وی گفت: این مراسم حقیقت با شعار وحدت ، اعتدال و برادری برگزار شده است و همواره هم شعار اهل تسنن و تشیع "واعتصموا بحبل الله و لا تفرقوا " بوده است.

 

ماموستا قادری با اشاره به نامه ای از بنیان گذار جمهوری اسلامی ایران در یک ماه قبل از پیروزی انقلاب اسلامی به مردم کرد اهل سنت تصریح داشت: از آن تاریخ تا به امروز 98 درصد مردم کرد اهل سنت همراه نظام و پیرو خط رهبری بوده اند و با 10 هزار شهید در این مناطق، ثابت کرده اند که پیرو نظام هستند.

 

وی گفت: ما خواستار وحدت هستیم و وحدت را رمز پیروزی می دانیم و عملا نشان داده ایم که مدعی وحدت بوده و هستیم.

 

امام جمعه پاوه در پایان با بیان اینکه حفظ این موقعیت بر همه ما تکلیف است گفت: باید وحدت ما هفته ای نباشد بلکه باید کل سال که دشمنان با روشهای مختلف بر علیه ما می باشند، وحدت داشته باشیم.

 

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد