ماموستا قادری در همایش تجلیل از مروجین وقف : قطعاً خروجی دشمنی آمریکایی ها به نفع ملت ایران خواهد بود

سرویس: اجتماعیکد خبر: 295390|12:00 - 1395/09/15
نسخه چاپی
ماموستا قادری در همایش تجلیل از مروجین وقف : قطعاً خروجی دشمنی آمریکایی ها به نفع ملت ایران خواهد بود
ماموستا قادری در همایش تجلیل از مروجین سنت حسنه وقف؛ به تمدید تحریم های ظالمانه آمریکا بر علیه ملت ایران اشاره کردندو گفتند: دشمنان و علی الخصوص آمریکا همچنانکه در گذشته نتوانسته به نتیجه برسد در آینده هم به نتیجه ای دست نخواهد یافت و قطعاً خروجی این دشمنی ها به نفع ملت ایران خواهد بود.

به گزارشهزار ماسوله، به نقل ازپایگاه اطلاع رسانی دفتر امام‌جمعه پاوه؛ماموستا ملا قادر قادریروز یکشنبه 14 آذرماه 95 در همایش تجلیل از مروجین سنت حسنه وقف که در سالن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی پاوه برگزار گردید، ضمن تبریک فرا رسیدن ماه مبارک ربیع الاول و تقارن آن با دهه وقف به مردم متدین اورامانات؛ وقف را یک عبادت مالی و از خصایص امت رسول الله (ص) ذکر کردند و گفتند: هدف از وقف مال، خود را هر چه نزدیک کردن به خداوند متعال و کسب رضایت اوست و این سنت حسنه از خصائص امت اسلامی و امت رسول الله (ص) است.

 

 سنت حسنته وقف در میان مردم اورامانات جایگاه خاصی دارد

 

ایشانوقف و بخشش مال را در میان مردمان اورامانات شایسته تقدیر و تشکر دانستند و گفتند: مردم اورامانات و بخصوص پاوه با وجود مشکلات اقتصادی و نداری همواره اموال خود را برای رضای خدا انفاق نموده اند و این سنت حسنه در میان مردم اورامانات جایگاه خاصی دارد و سبب شده است پاوه بعد از شهر کرمانشاه مقام دوم را در امر موقوفات داشته باشد.

 

 مدارس علوم دینی را نیز از موقوفات بی نصیب نکنیم / مسجد بدون روحانی همچون آسیاب بدون آب است

 

امام‌جمعه پاوهدر ادامه سخنان خود لزوم اهدای مال در قالب وقف به مدارس علوم دینی را امری لازم برشمردند و گفتند: به هر دلایلی مردم ما همیشه مساجد را به رسمیت شناخته اند و کمتر در موقوفات خود به نیت مدارس علوم دینی توجه کرده اند و این یک نوع نقص است.

 

ویافزودند: اگر مدرسه و ماموستا و طلبه نباشد، مسجد همانند آسیاب بدون آب است و دین و مسجد هم تعطیل خواهد شد، لذا لازم است مردم را در این خصوص تشویق کنیم.

 

ایشاندر ادامه بابیان اینکه وظیفه علماء در این برهه از زمان فقط نماز خواندن برای مردم نیست، عنوان کردند: امام محمد غزالی (علیه الرحمه) در کتاب احیاء العلوم می فرماید: هر محله و مکانی که مسجد دارد، واجب است که روحانی هم داشته باشد و بر روحانی هم واجب است بعد از ادای فریضه نماز یومیه به میان مردم برود و آنان را ارشاد و راهنمایی نماید؛ لذا وظیفه علماء بسیار مهم است و باید علم دینی خود را که ارزشمندترین گوهر آنهاست، در اختیار مردم قرار دهند و مردم را از نظر دینی تعدیل نمایند.

 

 هر کس زمانه خود را نشناسد مغلوب تاریخ خواهد شد.

 

امام‌جمعه پاوهزمانه شناسی را از خصلتهای مهم در دین عنوان کردند و گفتند: هر کس زمانه خود را نشناسد و نداند در اطرافش چه می گذرد، به راستی مغلوب تاریخ خواهد شد. پیامبر اسلام (ص) برای آنان که زمانه شناس هستند و می دانند در اطرافشان چه می گذرد و آنان که در مقابل آلودگی ها به نزدیکانشان هشدار می دهند، دعای خیر کرده اند.

 

 ما بصورت مستقیم با جنگ نرم و بصورت غیر مستقیم با جنگ گرم دشمنان روبرو هستیم

 

ماموستاقادریدر ادامه به دو جنگ  گرم و نرم دشمن اشاره کردند و گفتند: دشمنان امروزه با جنگ گرم بر علیه مسلمانان و خصوصا مردم بیچاره عراق، افغانستان، سوریه ، لیبی و... مردم ما را نیز غیر مستقیم درگیر نموده اند.

 

ویافزودند: اگرچه غیر مستقیم درگیر جنگ گرم هستیم اما بصورت مستقیم شاهد هجمه و شبیخون صددرصدی دشمنان در قالب جنگ نرم  هستیم و شاهدیم که شبانه روز هزاران واژه بر علیه اسلام و دین و خانواده و اخلاق و انقلاب و بزرگان ما گفته می شود.

 

 با تمدید تحریمهای آمریکا علیه ایران باید ده سال دیگر با ظلم ظالمانه دست و پنجه نرم کنیم

 

ماموستا قادریدر پایان به تمدید تحریم های ظالمانه آمریکا بر علیه ملت ایران اشاره کردندو گفتند: هفته گذشته سنای آمریکا تحریمهای خود بر علیه ملت ایران معروف به قانون داماتو را برای 10 سال دیگر تمدید کرد؛ یعنی در واقع ما باید 10 سال دیگر با ظلم ظالمانه دست و پنجه نرم کنیم.

 

تنها راه ما مقاومت است / تسلیم برای ملتی انقلاب کرده همچون ایران محال است

 

ایشانگفتند: ما یا باید تسلیم شویم و یا باید مقاومت کنیم؛ تسلیم قطعا برای ملتی انقلاب کرده ای همچون ملت ایران محال است و البته مقاومت هم سخت است.

 

امام جمعه پاوهافزودند: در این برهه حساس، می طلبد هوشیار مکر و فریب دشمنان باشیم و مأیوس نشویم، چرا که دشمنان و علی الخصوص آمریکا همچنانکه در گذشته نتوانسته به نتیجه برسد در آینده هم به نتیجه ای دست نخواهد یافت.

 

قطعاً خروجی دشمنی آمریکایی ها به نفع ملت ایران خواهد بود

 

ویتصریح کردند: قطعاً خروجی این دشمنی ها به نفع ملت ایران خواهد بود و می طلبد ما هم به عنوان مرزنشینان مقاومت خود را افزایش دهیم و انشاء الله در این راه خداوند همه ما را توفیق خیر عطا فرماید.

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد