اخطاریه مورخ 95/09/11 هواشناسی روانسر؛

تقویت سامانه بارشی مستقر در منطقه/ لزوم رعایت تمهیدات لازم

سرویس: اجتماعیکد خبر: 295370|15:34 - 1395/09/11
نسخه چاپی
تقویت سامانه بارشی مستقر در منطقه/ لزوم رعایت تمهیدات لازم
هواشناسی روانسر در اخطاریه ای تاکیدکرد با توجه به تقویت سامانه بارشی مستقر در منطقه جهت جلوگیری از بروز مشکلات و مخاطرات احتمالی، رعایت تمهیدات لازم، ضروری می باشد.

به گزارشهزار ماسوله، به نقل ازسراب روانسر، صابر محمدی مدیر اداره هواشناسی شهرستان روانسر در گفت و گو با خبرنگار سراب روانسر عنوان داشت: آخرین تحلیل از داده های هواشناسي، بیانگر تقویت نسبي سامانه بارش زای مستقر در جو منطقه می باشد که همچنان تا اوایل روز شنبه جو شهرستان را تحت تاثیر خواهد داشت.

 

محمدی گفت: شرایط ناپایدار طی امروز تا ظهر فردا، از شدت بیشتری برخوردار  خواهد بود و در بعضی ساعات سبب وزش باد نسبتاً شديد، بارندگی همراه با رعدوبرق و احتمالاً رگبار پراکنده تگرگ در سطح منطقه خواهد شد. این وضعیت علاوه بر آبگرفتگی معابر عمومی، ممکن است؛ موجب سیلابی شدن مسیل ها و رودخانه ها در برخی نقاط گردد.

 

مدیر اداره هواشناسی شهرستان روانسر در ادامه افزود: در انتهای فعالیت اين سامانه، از اواخر وقت فردا تا صبح شنبه، علاوه بر ارتفاعات، احتمالاً در گردنه ها و برخي از نقاط (بخصوص منطقه اورامانات)  شاهد بارش پراکنده برف نيز باشیم. همچنین وزش باد كه در نواحي مرزي گاهي اوقات شديد خواهد بود؛ ممكن است هوا  را  غبارآلود نمايد.

 

وی گفت: در طي روزهاي شنبه و يكشنبه، كاهش دماي شبانه و در برخي نقاط مه صبحگاهي، پديده هاي قابل انتظار در سطح شهرستان خواهند بود.

 

صابر محمدی در پایان عنوان کرد: جهت جلوگیری از بروز مشکلات و مخاطرات احتمالی، رعایت تمهیدات لازم به مسئولان محترم سازمان‌های اجرایی و عموم مردم استان توصیه می شود:

 

- پاک سازي کانال ها، آبگذر ها، مسيل ها، رودخانه ها، راه هاي خروج آب ساختمان ها و دهانه پل ها.
-خودداري از تردد غیر ضرور در جاده های درون و برون شهری.
-احتیاط در رانندگی به سبب لغزندگی و کاهش دید، بویژه در مناطق و مسیرهای کوهستانی.
-پرهیز از تردد و چراي دام در حاشيه رودخانه ها، مسيل ها و مناطق مستعد سيل.
-خودداري از تردد غیر ضرور، بخصوص در مناطق مرتفع به دلیل احتمال وقوع صاعقه.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد