مغازه داران پاوه ای دیگر سیگار به افراد زیر 18 سال نمی فروشند+تصاویر

سرویس: فرهنگ و هنرکد خبر: 295360|00:39 - 1395/09/09
نسخه چاپی
مغازه داران پاوه ای دیگر سیگار به افراد زیر 18 سال نمی فروشند+تصاویر
جمعیت پیشگیری از اعتیاد پاوه (ژیانه وه) در طرحی از شهروندان مغازه دار که سیگار می فروشند خواست که به صورت اخلاقی تعهد دهند که سیگار را به افراد زیر 18 سال نفروشند.

به گزارشهزار ماسوله، با توجه به اینکه استعمال سیگار و مواد دخانی متاسفانه در میان جوانان و نوجوانان شهرمان رو به فزونی است جمعیت پیشگیری از اعتیاد پاوه (ژیانه وه) در راستای اهداف خویش و برای پاک ماندن و سالم نگه داشتن شهری پاک و عاری یا حداقل کمرنگ از اعتیاد و مواد دخانی در طرحی از شهروندان مغازه دار که سیگار می فروشند خواست که به صورت اخلاقی تعهد دهند که سیگار را به افراد زیر 18 سال نفروشند تا اینکه جوانان و نوجوانان شهر ما معتاد به سیگار نشوند چرا که سیگار علاوه بر ضررهای فراوانش دروازه ورود به اعتیاد می باشد.

 

اعضای هیئت مدیره ژیانه وه در اجرای این طرح به سه گروه تقسیم شده و در خیابانهای اصلی و فرعی سطح شهر خواستار نفروختن سیگار به افراد زیر 18 سال شدند .

 

خوشبختانه یک چهارم از مغازه داران و سوپر مارکتی های شهرمان اصلا سیگار نمی فروختند و این نشانه فرهنگ بالای شهرمان است که برخود لازم می دانیم از این عزیزان نهایت سپاس و تشکر را داشته باشیم و همچنین با مغازه دارانی که سیگار می فروختند صحبت به میان آمد که خوشبختانه همه آنها با احترام و گشاده رویی برگه طراحی شده ما را در مغازه  های خود نصب کردند و اخلاقی وعده دادند که در اجرای این عمل نیک هماهنگ با همشهریهای عزیزمان باشند .

 

در کنار این برگه ها نیز کارتهای کوچکی نیز به شهروندان داده می شد که نوشته ای بدین مضمون بود: از افرادی که در حال سیگار کشیدن هستند دوری جویید تا دچار سرطانهای گوناگون نشوید.

 

در نهایت از شما همشهریان عزیز می خواهیم که در اجرای این طرح یاور خویش باشیم.ضمنا ژیانه وه هیچ وقت و هیچگاه نمی خواهد مانع رزق شخصی یا کسی شود ولی اگر کسی بخواهد به طور عمد جوانان و نوجوانان مارا به دام سیگار و اعتیاد بکشاند باید در مقابل جامعه و خداوند یکتا پاسخگو باشد.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد