اصلاح باغات در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی در پاوه

سرویس: اقتصاد مقاومتیکد خبر: 295352|02:18 - 1395/09/07
نسخه چاپی
اصلاح باغات در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی در پاوه

به گزارشهزار ماسوله، از جمله برنامه‌های اقتصاد مقاومتی در حوزه باغبانی در شهرستان پاوه، تولید نهال، اصلاح و احیای باغات است.

 

 احیای باغات از جمله برنامه‌های اقتصاد مقاومتی در حوزه باغبانی پاوه به شمار می‌رود که برای اجرایی‌شدن هر کدام از آن‌ها اقدامات مختلفی در حال انجام است.

 

طرح‌های اقتصاد مقاومتی که به‌منظور اشتغال‌زایی و کاهش بیکاری جوانان و با حمایت بسیج سازندگی اجرا می‌شود از ظرفیت‌های بسیار خوبی برخوردار است و امسال با توجه به نام‌گذاری سال با عنوان «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» اجرای این طرح‌ها می‌تواند گامی عملی در جهت تحقق اقتصاد مقاومتی باشد.

 

اقای بهنام غفاری از کسانی است که در این راستا و برای تحقق اقتصاد مقاومتی به اصلاح باغات روی آورده است وی به خبرنگار ما با بیان اینکه بنده دارای مدرک لیسانس می باشم گفت: اصلاح باغات سنتي با باغ هاي مُدرن و مكانيزه می تواند برای افزایش محصولات باغی تاثیرگذار باشد.

 

وی افزود: باید همواره اجرای هرس به موقع را نیز در مشاهده افزایش عملکرد محصولات باغی دخیل دانست.

 

وی با بیان اینکه دارای مدرک کارشناسی لیسانس می باشم گفت: با روی آوردن به این حرفه قصد دارم در آینده در کمترین مقدار زمین نیز ، بیشتری محصول را با اصلاح باغات بدست آمورم و رعايت مصرف بهينه كود هم می تواند از راهکارهای موثر در افزایش محصولات باغی قلمداد شود.

 

وی گفت:افزایش سطح اطلاعات فنی باغدار و متعاقب آن انجام عملیات اصلاح و احیا از جمله مدیریت کف باغ، هرس، سمپاشی‌های اصولی، بهره‌گیری ازادوات مکانیزه، مدیریت مطلوب آبیاری و حذف و جایگزینی برخی درختان منتج به افزایش عملکرد محصول می‌شود.

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد