فردی که با پرورش زنبور عسل اقتصاد مقاومتی را در پاوه معنا می کند

سرویس: اقتصاد مقاومتیکد خبر: 295351|02:03 - 1395/09/07
نسخه چاپی
فردی که با پرورش زنبور عسل اقتصاد مقاومتی را در پاوه معنا می کند

به گزارشهزار ماسوله،  مقام معظم رهبری با مکلف کردن مسئولان به ایجاد اقتصاد مقاومتی در کشور گامی بزرگ در راه اعتلا و آبادانی ایران برداشتند، در این خصوص بسیاری از افراد نیز پیرو فرمایشات رهبر با سرمایه شخصی خود با ایجاد سرمایه گذاری کوچک اما پر بازده برای خود و دیگران نیز ایجاد شغل کردند

.

پرورش زنبور عسل یکی از سرمایه گذاری های قابل توجه در زمینه ترویج اقتصاد مقاومتی است که یکی از شهروندان پاوه ای با راه اندازی آن برای خود و خانواده اش ایجاد شغل کرده است.

 

طرح‌های اقتصاد مقاومتی که به‌منظور اشتغال‌زایی و کاهش بیکاری جوانان و با حمایت بسیج سازندگی اجرا می‌شود از ظرفیت‌های بسیار خوبی برخوردار است و امسال با توجه به نام‌گذاری سال با عنوان «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» اجرای این طرح‌ها می‌تواند گامی عملی در جهت تحقق اقتصاد مقاومتی باشد.

 

آقای کامیاب شمشیری از افرادی است که قصد دارد با زنبور داری به اقتصاد مقاومتی روی بیاورد و شغل مناسبی را برای خود ایجاد کند وی در گفتگویی با خبرنگار ما اظهار داشت: با توجه روی آوردن به طرح های اقتصاد مقاومتی و به ترغیب آشنایان و دوستان ، طرح زنبور داری را انتخاب کرد.

 

وی گفت: امسال به عنوان اولین سال را به پرورش زنبور عسل مشغول هستم که در این زمینه تجربیات لازم را در چگونگی پرورش آنها فرا گرفته ام.

 

وی ادامه داد: اخیرا با راهنمایی و مشاوره بسیج سازندگی شهرستان پاوه قصد دارم که با خرید تعدادی کندوی زنبور عسل این واحد زنبورداری را توسعه بدهم و از این راه برای خود درامد زایی کسب کرده ام.

 

 

وی افزود: در ابتدای وارد شدن به این شغل تجربیات لازم در پرورش زنبور عسل را هم در کلاس های آموزشی جهاد کشاورزی کسب کرده و در این زمینه گواهینامه لازم را هم دریافت کرده ام.

 

وی در پایان گفت: خوشبختانه بنا به گفته زنبورداران منطقه، بازار فروش این محصول در شهرستان و هم در شهرستان های اطراف در حد مطلوبی قرار دارد.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد