همایش تعامل دو نسل در پاوه برگزار شد

سرویس: فرهنگ و هنرکد خبر: 295329|19:05 - 1395/09/04
نسخه چاپی
همایش تعامل دو نسل در پاوه برگزار شد
همایش تعامل دو نسل با حضور امام جمعه پاوه، بازنشستگان آموزش و پرورش، نیروهای جدید الاستخدام و برخی از مسئولین در سالن امام خمینی (ره) پاوه برگزار شد .

به گزارشهزار ماسوله، امام جمعه پاوه در این مراسم با اشاره به انقطاع نسل ها با هم اظهار داشت: تحولات علمی ، سیاسی در طول سی سال گذشته تا به اکنون کاملا با هم فرق دارند.

 

ماموستا ملا قادر قادری افزود: در یک منطقه جغرافیایی ما شاهد نسل هایی هستیم که با همدیگر متفاوت اند و بعضا این نسل ها مخالف یکدیگر هستند.

 

وی با اشاره به آیه های از قرآن کریم گفت: فرزندان ناصالحی که مطیع اوامر خدا و پیامبر بزرگوار اسلام نیستند، با والدین این فرزندان که خواهان هدایت آنان بر سر راه صحیح می باشند، به واقع انقطاع نسل ها را نشان می دهد.

 

وی ادامه داد: جامعه ای که به نوعی فکر و باور آن با دوران چند دهه گذشته خود فرق دارد و یا فکر جامعه گذشته مناسب، برای جامعه امروزی نیست، در واقع این انقطاع نسل است.

 

ماموستا قادری خطاب به دبیران جدید آموزش و پرورش پاوه گفت: امروز مسلمانان شاهد دو جنگ گرم و جنگ نرم که خانواده های ما را هدف قرار داده اند، هستند که باید در این عصر خطرناک بیش از پیش هوشیار باشیم.

 

وی زمان و مکان، فقر فرهنگی، ضعف عقیده و تربیت، نفوذ فرهنگ بیگانه ، ازدیاد جمعیت، تاثیر رسانه ها و کاهش عاطفه را از عوامل مهم ایجاد فاصله نسل ها و انقطاع دو نسل عنوان کرد.

 

در ابتدای این مراسم نیز مدیر آموزش و پرورش پاوه در سخنان ضمن خیرمقدم به مهمانان اظهار داشت: هدف از برگزاری این همایش، تقدیر از تلاش بزرگواران و بازنشستگانی است که عمر خود را در راه فرهنگ و آموزش و پرورش صرف کرده اند.

 

مختار برزگر افزود: به سن کهولت رسیدن، یعنی تحقق علم و تجربه، علم و ایمان، روشنایی درون و بیرون است که چشن امروز نیز به سبب تقدیر از پیشکسوتانی است که جشن ایستادگی آنها است.

 

وی با بیان اینکه بازنشستگان با موی سفید خود، اما تجارب سبز را دارند گفت: همایش امروز ما همایش ارتباط و تعامل بازنشستگان با نسل جوان است که مشعل علم و دانش را با وجود سختی های دوران سی ساله به دست نیروهای تازه نفس و نسل دوم می سپارند.

 

وی با بیان اینکه بازنشستگان تولیدی بی بدیل دارند گفت: تولید این پیشکسوتان، تولیدی است که بشر در پناهش از حضیض و گرداب جهل به بلندای دانش رسیده و از تاریکی غفلت به روشتایی دانایی پا می نهد.

 

برزگر در پایان با بیان اینکه علم و دانش همانند ساحری است که روح آدمی را سحر می کند و مروارید درخشان حقیقت را بر ساحل فهمخ و درک می کشاند گفت: از این روست که اخرین معجزه جاویدان پیامبر(ص) در قالب کتاب آورده تا روح آدمیان را در میان امواج مواجش به کرانه های سعادت بکشاند.

 

در پایان نیز از بازنشستگان آموزش و پرورش توسط نیروهای جدید این سازمان تقدیر و همچنین نیروهای جدید نیز مورد تجلیل قرار گرفتند.

 

گزارش تصویری این همایش متعاقبا انتشار داده می شود.

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد