هنرمند نقاش باینگانی؛

کم ارزش جلوه داده هنر در اورامانات/وقتی که آموزش و پرورش هم هنر را بی اهمیت می کند

سرویس: فرهنگ و هنرکد خبر: 295308|20:48 - 1395/08/29
نسخه چاپی
کم ارزش جلوه داده هنر در اورامانات/وقتی که آموزش و پرورش هم هنر را بی اهمیت می کند
هنرمند نقاش باینگانی گفت: متاسفانه در منطقه اورامانات وحتی استان کرمانشاه به هنر در رشته های مختلف کمتر اهمیت می دهند.

به گزارشهزار ماسوله، هنرمند نقاش باینگانی در گفتگویی با خبرنگار ما درباره هنر و هنر دوستان در منطقه ما اظهار می کرد: نقاشی یکی از رشته های اصلی هنرهای تجسمی است که قدمت آن با توجه به انتقال پیام نزد انسانهای اولیه چندین برابر زبان نوشتاری می باشد.

 

شاهین نویدی افزود: علاقه مندی من به رشته هنر نقاشی در دوران کودکی آغاز شد و با تقلید از شخصیت های کارتونی،به طور خود آموخته نقاشی را شروع کردم.

 

وی گفت: پس از آن که همچنان به هنر علاقه مند بودم،  رشته گرافیک را به عنوان رشته تحصیلی و دانشگاهی خود انتخاب کردم .

 

وی ادامه داد: هنر باید زبان حال مردم باشد چون در طول دوران های مختلف، کارکردهای متفاوتی را بنا به شرایط خاص دوره زندگی، نشان داده است.

 

نویدی خاطر نشان ساخت: به سبب علاقه خاصی که به رشته نقاشی و عکاسی دارم، در انواع جشنواره های بزرگ همچون soneyو Nikon  شرکت کرده ام.

 

وی افزود: در جشنواره های بزرگی همچون جشنواره هشتمین منزل امام رضا مقام اول در رشته عکاسی را کسب کرده ام و همچنین در همین رابطه، نمایشگاه گروهی عکس با جمعی از اساتید بزرگ عکاسی درمشهد را به عنوان هشمتین منزل برگزار کرده ایم.

 

وی با بیان اینکه چهار سال عضویت اصلی در انجمن عکاسان خراسان رضوی را دارا می باشم تصریح داشت: مقام دوم استانی در رشته عکاسی را نیز در خراسان رضویی کسب کرده ام.

 

این هنرمند باینگانی با انتقاد از کم ارزش جلوه دادن هنر در شهرستان و حتی استان می گفت: متاسفانه در منطقه اورامانات وحتی استان کرمانشاه به هنر در رشته های مختلف کمتر اهمیت می دهند و یا اصلا بی ارزش به آن نگاه می کنند حتی نهاد اموزش و پرورش نیز به درس هنر در مقاطع تحصیلی اهمیت نمی دهد.

 

نویدی افزود: در حالی که از نظر من هنر یک نوع علم و آگاهی و شیوه ی  زندگی هستند و خواسته ام این است که هنر را بشناسند و بدانند به وسیله ی هنر می توان در جامعه زیبایی ایجاد کرد.

 

وی در پایان گفت: دو کتاب هم به رشته تحریر در آورده ام که کتاب اولی همراه با جمعی از دانشجویان گرافیست مشهد که در دست چاپ است و کتاب دوم هم در مورد نگاهی به اورامانات است که مراحل پایانی خود را که اکنون در چاپخانه است، طی می نماید.

 

در ذیل برخی از آثار نقاشی و عکاسی وی در جشنواره خواهد آمد:

 

 

 

 

 

 

 

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد