صبح امروز صورت گرفت؛

اهدای سلولهای بنیادی خونساز توسط مردم شهرستان پاوه+تصاویر

سرویس: فرهنگ و هنرکد خبر: 295298|13:12 - 1395/08/27
نسخه چاپی
اهدای سلولهای بنیادی خونساز توسط مردم شهرستان پاوه+تصاویر
در اقدامی خداپسندانه مردم نوعدوست شهرستان پاوه با اهدای سلولهای بنیادی خونساز به یاری بیماران نیازمند شتافتند.

به گزارشهزار ماسوله، در اقدامی خداپسندانه مردم نوعدوست شهرستان پاوه با اهدای سلولهای بنیادی خونساز  به یاری بیماران نیازمند شتافتند.

 

نمونه گیری خون برای بانک سلول های خونی ایران و کمک به بیماران سرطانی صبح امروز با همتدکتر پاینده فوق تخصص خون و سرطان و سلولهای بنیادیو کانون سلامت وابسته به دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در کلینیک تخصصی پاوه انجام شد.

مسئول گروه کانون سلامت در این باره در گفتگویی با خبرنگار ما اظهار داشت: گروهی که امروز در پاوه حضور یافتند، تیم کانون سلامت زیر نظر دکتر پاینده فعالیت می کنند.

 

علی قاسمی افزود: بانک سلولهای بنیادی پس از آنکه با نمونه گیری خون از مردم دریافت می شود، در هر فعالیت سه تکه خون گرفته خواهد شد و در هر آزمایش HLA که نقش ژنتیکی برای بیماریهای سرطانی همچون سرطان خون، مغز و اعصاب و کلا بیماریهای کم خونی حاد مشخص می شود، استفاده خواهد شد.

 

وی گفت: پس از ذخیره اطلاعات مربوط به نمونه گیری بانک سلولهای خونی ، هر بیماری که مشابه همان فرد اهدا کننده خون وجود داشته باشد، با تماس با آن فرد مجددا درخواست نمونه گیری از آن فرد را خواهند کرد که در این هنگام نیز آن فرد مورد نظر به صورت اختیاری می تواند با مصرف دارو به مدت 6 روز ، مجددا سلولهای بنیادی از وی دریافت خواهد شد.

 

وی ادامه داد: این اقدام هم هیچ ضرری را به فرد اهدا کننده خون نمی رساند.

 

وی تصریح کرد: برای این طرح نیز هر هفته در یک شهرستان حضو داشته ایم و امروز هم با حضور در شهرستان پاوه، پیش بینی حدود 400 نفر را با تدارک تجهیزات پزشکی لازم برای مردم شهرستان داشته ایم.

 

وی افزود: در نظر دار یم با توجه به استقبال خوب مردم پاوه، این شهرستان رابه عنوان پایگاه اوراماناتبرای دیگر شهرستان های جوانرود، روانسر و ثلاث باباجانی جهت عضو گیری مردم انتخاب کنیم.

 

قاسمی ادامه داد: نمونه دریافت شده نیز از نظر حجم و تعداد سلول مورد بررسی قرار می گیرد و وارد بانک سلولهای بنیادی جهانی ذخیره می شود.

 

وی خاطر نشان ساخت: این طرح نیز یک طرح ملی بود که در اکثر کشورهای جهان نیز در راستای مبارزه با بیماری های سرطان که بهترین راه درمان نیز می باشد صورت گرفته است.

 

دکتر پاینده نیز با مشاهده استقبال خوب مردم پاوه از این طرح ضمن تشکر از آقای مکرم قادری در انتشار خبر در رسانه های محلی و شبکه های اجتماعی از مردم نوع دست شهرستان پاوه نیز ، تقدیر و تشکر کرد.

 

گفتنی است که حضور برخی از مسئولین شهرستان برای اهدای سلولهای بنیادی خونساز قابل توجه و همچنین حضور زن و شوهر جوانی در اولین روز از اغاز زندگی مشترک خود برای این طرح ، نیز ستودنی بود.

 

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد