نماینده مردم اورامانات در مجلس شورای اسلامی

ثبت جهانی پیاده‌روی اربعین حسینی، فرهنگ عاشورایی را دارای مخاطب جهانی می‌کند

سرویس: اجتماعیکد خبر: 295189|23:32 - 1395/08/05
نسخه چاپی
ثبت جهانی پیاده‌روی اربعین حسینی، فرهنگ عاشورایی را دارای مخاطب جهانی می‌کند
نایب رییس فراکسیون میراث فرهنگی مجلس معتقد است ثبت جهانی راهپیمایی اربعین حسینی(ع) می‌تواند علاوه بر ایجاد تحرک اقتصادی در کشور، فرهنگ عاشورایی را دارای مخاطب جهانی کند.

به گزارشهزار ماسوله،شهاب نادری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت تلاش مسئولان برای ثبت جهانی راهپیمایی اربعین حسینی(ع) را به فال نیک گرفت و گفت: راهپیمایی اربعین حسینی(ع) در قالب گردشگری مذهبی جای می‌گیرد و می‌تواند علاوه بر ایجاد تحرک اقتصادی در جامعه ارتباط بهتر ایران با کشور همسایه، جهانی شدن فرهنگ عاشورای و شیعه را به دنبال داشته باشد.

 

نماینده مردم اورامانات در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مسئولانی که قصد جهانی  کردن راهپیمایی اربعین حسینی(ع) را در  سر دارند، باید برای این سفر چندروزه شیعیان اعتبارات مشخصی را نیز طی رایزنی با مسئولان مرتبط دیگر در نظر گرفته و هماهنگی و تعامل مدونی با دستگاهها در این خصوص داشته باشند.

 

وی همچنین با بیان اینکه استان‌هایی همچون ایلام و خوزستان که میزبان مسافران این سفر معنوی هستند باید به امکانات لازم همچون هتل و اقامتگاهای مناسب برای اسکان مجهز شوند، گفت: علاوه بر ادارات کل میراث فرهنگی استان ایلام و خوزستان، سایر استان‌ها نیز باید در برگزاری این مراسم معنوی و مذهبی مشارکت و حضور جدی داشته باشند.

 

نادری با بیان اینکه مراسم و راهپیمایی اربعین حسینی(ع) از بزرگترین مراسم‌های دینی دنیا به حساب می‌آید؛ بی‌آنکه هیچ دستگاه‌ دولتی و حاکمیتی در برنامه‌ریزی آن دست داشته باشد، گفت: تلاش مسئولان سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری جهت ثبت جهانی این راهپیمایی قابل تقدیر است، امیدوارم راهپیمایی اربعین حسینی(ع) با همراهی دستگاه‌های دیگر همچون نیروهای حفاظتی و امنیتی به بهترین شکل طی سالیان متوالی مدیریت و  برگزار شود.

 

نایب رییس فراکسیون میراث فرهنگی، صنایع دستی، گردشگری و مناطق آزاد مجلس با اشاره به بایکوت خبری این راهپیمایی عظیم از سوی رسانه‌های غربی، بیان کرد: متاسفانه رسانه‌های غربی اجازه نمی‌دهند این حرکت عظیم مردمی در کشورهای‌شان بازتاب خبری داشته باشد اما با ثبت جهانی آن همه جهانیان از ماهیت راهپیمایی اربعین حسینی(ع) آگاه خواهند شد.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد